Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:20:07 GMT

اجرای طرح گردشگری آب در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۳۸۱۳

اجرای طرح گردشگری آب در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، بیان کرد: منابع و تأسیسات آب از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه گردشگری در سطح استان به‌ شمار می‌روند.

او، تصریح کرد: توسعه آبادی‌ها در کنار آب محقق شده است و همیشه آب و آبادی همراه هم بوده و بسیاری از میراث تاریخی استان در حوالی رود‌ها و چشمه‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، ادامه داد: ظرفیت گردشگری آبی با توجه به تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای استان زیاد بوده و این موضوع زمینه‌ای برای آغاز فعالیت در این حوزه است.

حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نیز افزود: الزام خاصی برای حفظ آب وجود دارد و باید استاندارد‌های بهداشتی در آب آشامیدنی رعایت شود.

او، اضافه کرد: در مرحله اول بررسی‌های انجام شده از سوس کارشناسان این شرکت، مشخص شد فضای ۵۰ هکتاری پایین‌دست سد درودزن برای توسعه این عرصه مناسب است.

دهقانی، اظهار کرد: سد تنگاب، سد هایقر، سد ملاصدرا و سد سلمان نیز در مرحله‌های بعد مورد بررسی قرار می‌گیرند و با مجوزی که وزارت نیرو در خصوص اجاره بلندمدت این‌گونه فضا‌ها در اختیار آب منطقه‌ای قرار داده، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری آبی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس، تاکید کرد: به زودی پس از انجام مراحل قانونی این طرح، اطلاعیه‌های مربوط به واگذاری فضا‌های مناسب گردشگری آبی به سرمایه‌گذاران در سایت‌های رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می شود.

انتهای پیام/ت

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اجرای طرح گردشگری آب کار گروه گردشگری استان فارس آب منطقه ای گردشگری آب استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد

 حبیب اله جمشیدی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه میمند همچون نگینی در شهرستان فیروز آباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد، گفت: امیدواریم با هم افزایی مسئولان و همراهی متولیان و بکارگیری توانمندی‌ها در آینده توسعه خوبی را برای این منطقه شاهد باشیم.

او ادامه داد: تقاضا داریم سرمایه در گردش گلاب گیران به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه واقع شود و تسهیلات سرمایه گذاران بوم گردی و گردشگری می‌تواند باعث رونق در این منطقه شود.  

تسهیل در امر صادرات محصولات گل و گلاب، تشویق و حمایت از صنعت شیشه گری در جهت پویایی صنعت گردشگری پویا و مکمل از دیگر موضوعات مطرح شده توسط فرماندار فیروز آباد بود.

جمشیدی در پایان سخنان خود بر افزایش اعتبار در حوزه زیرساختی شهرداری‌های این شهرستان به خصوص شهر میمند و اختصاص ردیف‌های اعتباری توسط وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد.

باید در این برهه از زمان به میمند توجه ویژه کرد/میمند دچار تنش تولید است

امام جمعه میمند در این همایش با بیان اینکه میمند دارای قدمت تاریخی و شهری کهن و مزین به گل محمدی است، گفت: زمانی شهر میمند جایگاه ویژه‌ای در میان شهر‌های استان و کشور داشت، اما با نگاه عده‌ای از مسئولان در برهه ای، شهر‌های دیگر دوشادوش این شهر حرکت کردند، اما پس از مدتی باعث تضعیف جایگاه میمند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس بهزادی با اشاره به جایگاه شهر میمند، خواستار نگاه ویژه به این شهر شد و اضافه کرد: کم توجهی برخی از مسئولان، میمند را به قهقرا برده است از این رو باید در این برهه از زمان به آن توجه ویژه کرد.

امام جمعه شهر میمند نام گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: مردم پای کار هستند، اما متاسفانه میمند دچار تنش تولید است و کارخانه‌ای که میخواهد در این منطقه جهش تولید داشته باشد با موانع روبرو می‌شوند بنابراین باید همفکری باید انجام شود تا ظرفیت بیشمار میمند به جایگاه حقیقی خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک