Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان پیرو شکستگی دودکش کائوپرهای کوره بلند شماره ۲ در مهر ماه سال جاری با حضور پرسنل کارگاه تعمیر تجهیزات مدیر مهندسی برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات و مدیریت نسوز شرکت دود کش جدید کائوپرها ساخته و عملیات مونتاژ آن آغاز شد.

مدیر مهندسی برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت در این باره، گفت: همزمان با مورد فوق ساخت قسمت آسیب دیده لوله مربوط به مسیر ورودی هوای گرم واحد PCI نیز توسط کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری در برنامه قرار گرفت و این لوله به قطر ۲۶۰۰میلی متر و طول ۱۰متربا وزن تقریبی ۷تن و دو مجموعه زانو ۳۰ درجه با قطر ۲۶۰۰ و با وزن تقریبی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ تن ظرف مدت ۴۸ ساعت ساخته و به محل منتقل شد تا پس از اتمام عملیات دمونتاژ (و در صورت آسیب جدی به لوله مزبور) در برنامه تعویض قرار گیرد.

محمدرضا یزدان پناه با بیان اینکه همزمان با موارد فوق تهیه نقشه های دودکش جدید و متعلقات جانبی مربوطه، توسط واحد طراحی این مهندسی شروع و نهایتا در ۱۹۵ شیت به انجام رسید (به ارتفاع حدود ۷۰متر و بیشترین قطر ۷متر و کمترین قطر ۳.۸ متر و به وزن ۷۷۶۶۲ کیلوگرم) که تهیه این تعداد نقشه در این بازه زمانی در نوع خودکم سابقه بوده است، افزود: پس از آن مرحله تکنولوژی اسکلت فلزی توسط واحد برنامه ریزی و تکنولوژی این مهندسی صورت پذیرفت و با تهیه متریال و ملزومات مورد نیاز، کار عظیم ساخت دودکش مزبور برنامه ریزی شد.

یزدان پناه افزود: با توجه به ابعاد بسیار بزرگ قطعه مذکور (قطر تقریبا ۷متر) و طبیعتا فضای محدود کارگاه و نیز محدودیت های ساخت قطعات در خارج از کارگاه، در نهایت بعد از حدود ۱۰ روز اولین و بزرگترین قطعه ساخته و پس از عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی به محل منتقل وآماده مونتاژ شد.

وی تاکید کرد: ساخت کل این سازه عظیم فلزی، به صورت ۵ تکه برای قسمت مخروطی شکل به طول ۱۶.۵ متر و به صورت ۶ تکه برای قسمت لوله ای شکل به طول ۵۴ متر انجام شد و سایر متعلقات نظیر ۷۰ متر راه پله اضطراری و ۲ مجموعه پلاتفرم تعمیراتی اطراف دودکش و … نیز با وجود تمام مشکلات اعم از تاخیر در تامین متریال و ملزومات، در بازه زمانی ۲ ماهه انجام شد که برگ زرین دیگری از فعالیت های مجموعه کارگاه های ساخت و ستاد مدیریت مهندسی نت محسوب می شود.

مدیر مهندسی برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: علیرغم تنوع و حجم بالای ساخت قطعات سنگین و فوق سنگین در کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری طی ماه های گذشته (چهار مجموعه پاتیل فولاد، چهار مجموعه واگن دامکار، سه مجموعه غبار بر راه آهن، چهار مجموعه تاندیش فولادسازی، رام کالسکه چدن بر و …) با کار شبانه روزی پرسنل غیرتمند این کارگاه، هیچ گونه اختلالی در ساخت قطعات سایر بخش های کارخانه نیز ایجاد نشد.

به گزارش ایسنا، در این پروژه مدیریت های کوره بلند، راهبری ماشین آلات، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، سفارشات و کنترل کالا، خرید تجهیزات و شرکت توسعه صنعت لنجان مشارکت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دودکش 2 ذوب آهن اصفهان نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد.

نمایندگان مجلس روز گذشته و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» را تصویب کردند.

جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

گزارش کمیسیون تلفیق درباره ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز