Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیامک سمیعی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه همکاران آزمایشگاهی ما 9 ماه در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش کردند اظهار داشت: منظور از گستردگی آزمایش افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها و تجهیز آنها است و کشور ما تنها کوری است که در تحریم این اقدام را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کیفیت کیت‌های تشخیص سریع در مراکز سیار و ثابت استفاده می‌شود و مقرر شد کیت‌های سایر تولیدکنندگان مورد ارزیابی قرار گیرد و استفاده شود، هزینه آزمایش کوید 19 در بخش خصوصی به 301 هزار تومان کاهش یافت و در مراکز دولتی به 240 هزار تومان رسیده است و امیدوارم این تعرفه جدید به سرعت با تعرفه قبلی جایگزین شود.

سمیعی با بیان اینکه برخی آزمایشگاه‌ها ممکن است تخلفاتی داشته باشند اظهار داشت: باید تخلفات به سامانه 190 گزارش شوند، تقاضا می‌شود مردم تخلفات را به مراجع اصلی انعکاس دهند تا این تخلفات مورد بررسی قرار گیرد. در شرایط خاص که شدت موج زیاد می‌شود ممکن است تا یک هفته پاسخ آزمایش به بیمار اعلام شود.

وی گفت: درحال حاضر توان صادرات داریم اما نیاز آزمایشگاهی ما بیشتر است، ما نیاز روزانه را به سازمان غذا و دارو می‌دهیم و در شرایطی که نیاز آزمایشگاهی ما زیاد نباشد ممکن است مازاد کیت‌ها صادر شود اما در شرایط کنونی که درحال  برنامه‌ریزی برای انجام 100 هزار تست هستیم صادرات انجام نمی‌شود، مدت‌ها است از کیت‌های ایرانی استفاده می‌کنیم و از کیت‌های خارجی دپو شده برای مراحلی که نیاز باشد استفاده خواهد شد.

 مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ظرف 48 ساعت جواب آزمایش مولکولی آماده می‌شود و ارزیابی نشان می‌دهد پاسخ آزمایش‌ها ظرف مدت 24 الی 48 ساعت به دست بیمار می‌رسد، درحال حاضر انجام آزمایش با تست سریع ظرف مدت 30 دقیقه به بیمار اعلام می‌شود.

سمیعی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته 500هزار تست بین دانشگاه‌های عبوم پزشکی تشخیص شد و تست‌های آنتی‌ژن حساسیتشان به پای تست‌های پی سی آر نمی‌رسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص هزینه‌های و شرایط انجام تست در منزل توسط آزمایشگاه‌های خصوصی توضیح داد: نمونه‌گیری در منزل در آیین‌نامه‌های ما پیش بینی شده است برای فردی که در منزل بستری هست توسط آزمایشگاه نمونه‌گیری انجام شود، و مسؤول‌ آن بر عهده مسؤول فنی است، در بحران کووید با تبلیغ آزمایشگاه‌های خصوصی مواجه بودیم و فردی که تمایل نداشت به آزمایشگاه مراجعه کند می‌تواند با آزمایشگاه‌های خصوصی مجاز اعلام شده تماس بگیرد، متاسفانه برخی اپلیکیشن‌ها تست در منزل را تبلیغ کردند و باعث بالا بردن هزینه آزمایش‌ها شدند، اگر قرار باشد آزمایش در منزل انجام شود باید با رقم معقولی هزینه از بیمار دریافت شود معمولا آزمایشگاه صد هزار تومان به تعرفه اصلی اضافه می‌کردند و این آزمایش‌ها تعرفه مصوبی ندارند.

سمیعی در پاسخ به پرسش دیگر فارس درخصوص انجام آزمایش کرونا در منزل توسط برخی اپلیکیشن‌ها توضیح داد : اسنپ صلاحیتی برای انجام این کار ندارد، هرچند معتقدم این اپلیکیشن‌ها می‌توانند نقش تسهیل‌گر داشته باشند و آزمایشگاه را در معرض دید مردم قرار دهد، اینکه گروهی بدون شفافیت آزمایش‌ها را انجام دهد و مردم ندانند که آزمایش چگونه و در چه محلی انجام شده است درست نیست لذا تاکید داریم مردم در جایی آزمایش انجام دهند که صلاحیت داشته باشند زیرا شکایت از این اپلیکیشن‌ها نیز قابل رصد نیست.

ادامه دارد/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت تحریم صادرات آزمایشگاه ها اپلیکیشن ها آزمایش ها کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی