Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:54:59 GMT

جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۴۴۵۲

جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان برگزار می شود

سرهنگ مهدی پاسدار روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در خصوص ششمین جشنواره ابوذر گیلان اظهار داشت:  جهش تولید و اقتصاد مقاومتی ، بصیرت و دشمن شناسی ، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه ، مبارزه با آسیب های اجتماعی ، مسایل و مشکلات صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه ، ۴۰ سالگی دفاع مقدس ، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، بسیج و حوزه های اقدامی آن  و همچنین امید آفرینی ۱۰ محور ششمین جشنواره رسانه ابوذر است و یک محور بومی نیز با محوریت چای و برنج به این جشنواره افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بخش مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه نیز ،خبرنگاران می توانند آثاری مربوط به سردار شهید قاسم سلیمانی را در بخش های مختلف گزارشی از زندگی و شهادت این سردار شهید بزرگوار ارایه و در جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گیلان یکی از استان های پیشرو و برتر در امر رسانه در کشور بشمار می رود، به طور حتم جشنواره ابوذر فرصت مناسبی برای ظهور استعدادهای جدید رسانه گیلان است تا با تولیدت جدید، گام مصممی در این بخش برداشته شود.

 مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان اضافه کرد: توسعه و ترغیب گفتمان انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف ششمین جشنواره ابوذر در گیلان محسوب می شود و انتظار داریم که در این جشنواره آثار بیشتری به دبیرخانه ارسال و کیفیت آثار نیز بالاتر از سال های گذشته باشد و این در حالی است که سال گذشته و در پنجمین جشنواره ابوذر، آثار بسیار ارزشمندی را شاهد بودیم.

پارسا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اینک گام دوم انقلاب و حضور در دهه پنجم را تجربه می کنیم ، در بخش رسانه باید بیش از پیش در این محور کار شود و از سوی دیگر ارتقاء و هدف سازی در بخش رسانه نیز از اهداف مهم محسوب می شود چون رسانه ها در بیان رخدادهای کشور نقش اززنده ای را ایفا می کنند و باید از طریق رسانه ها ، روح نشاط و شادابی در جامعه تزریق شود.

وی تصریح کرد: رعایت اصول و ارزش های انقلاب ، حمایت از مستضعفان  و ایجاد یک جبهه واحد رسانه ای از دیگر اهداف جشنواره ابوذر است و یکی از انتظارات به حق از رسانه ها، ترویج امید آفرینی در جامعه است چون نقش رسانه ها در جامعه بسیار مهم و ارزشمند است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان در خصوص نحوه ارسال آثار به ششمین جشواره ابوذر  اظهار کرد: خبرنگاران ، عکاسان و سایر فعالان عرصه رسانه و اصحاب رسانه استان گیلان می توانند تولیدات خود را در خصوص محورهای ارایه شده تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا در ششمین جشنواره ابوذر گیلان شرکت کنند که این آثار در  بخش های تیتر، خبر، گزارش ، مصاحبه ، اینوگرافی ، یادداشت، عکس ، کاریکاتور ، مقاله، فیلم کوتاه و موشن گرافی می باشد که البته هر خبرنگار می تواند پنج اثر در محورهای ذکر شده تهیه و به جشنواره ارسال کند که این آثار نیز باید به صورت pdf تهیه شده و به همراه لینک به سایت www.aboozarha.com ارسال شود.

پارسا افزود: البته آثار ارسالی به جشنواره باید از تاریخ آذر ۹۸ تا پایان آبان ماه ۹۹ باشد و مهلت ارسال آثار نیز تا سی ام آذر ماه جاری است و اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر نیز روز ۲۱ دی ماه امسال همزمان با روز بسیج رسانه با همکاری سازمان  منطقه آزاد بندرانزلی برگزار و آثار برتر معرفی می شوند.

همچنین جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین بسیج و سپاه در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: یکی از دلایل آشنایی مردم با آرمان های انقلاب و پیروزی این انقلاب، سخنرانی ها و نوشته های امام راحل (ره) بود که رسانه ای می شدند تا مردم از آن باخبر باشند که این امر جایگاه رسانه ها را نشان می دهد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا یک قدرت و مانور بزرگ رسانه ای در منطقه داشت اما با پیروزی انقلاب ، این قدرت ضعیف شده که این امر نیز جایگاه ویژه رسانه را در بخش های مختلف نشان می دهد.

وی ادامه داد: نقش رسانه ها در بخش های مختلفی همچون مسایل دینی، فکری ، مشکلات موجود در جامعه و غیره بسیار حائز اهمیت است و طی چند ماه اخیر نیزبه خوبی شاهدیم که در بحث پیشگیری و آموزش مدیریت کرونا،  اصحاب رسانه نقش بسیار ویژه و ارزنده ای داشته اند و هم اینک نیز در طرح سردار سلیمانی نقش رسانه ها در پیشبرد این طرح نیز بسیار مهم است چون اصحاب رسانه باعث همکاری مردم با این طرح بیشتر می شود.

برچسب‌ها رشت رسانه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت رسانه گیلان رشت رسانه گیلان اخبار کنکور ششمین جشنواره ابوذر اصحاب رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان