Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با بیان اینکه با حجم تقاضاهای انباشته شده در حوزه مناسب سازی شهر برای افراد کم توان مواجه هستیم، گفت: معتقدیم که با یک استاندارد سراسری می توان شهر را برای همه آماده کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی امروز در همایش روز افراد دارای معلولیت با بیان اینکه چشم انداز خوبی برای مناسب سازی شهر تهران برای استفاده همه اقشار پیش بینی کرده ایم که با قوت بیشتر آن را ادامه می دهیم، گفت: مناسب سازی بعد از جنگ تحمیلی تا سال های بعد مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که تقریبا تمامی ساختمان های عمومی برای استفاده جانبازان و معلولان مناسب سازی شد اما این روند ادامه پیدا نکرد.

وی با طرح این سوال که چرا روند مناسب سازی ادامه پیدا نکرد گفت: مناسب سازی هنوز نهادینه نشده و تبدیل به حرکت مستمر نشده است. چرا که به شکلی فرآیندی به آن نگاه نکردیم و ماموریت درستی برای همه اجزای این فرآیند تعریف نشد.

وی با بیان اینکه اقدامات نشان می دهد که ما به مبانی نظری و تئوری مناسب سازی، کمتر توجه کرده ایم، گفت: اگر توجهات لازم به مبانی و تمامی اجزای برآیند مناسب سازی صورت می گرفت باید در اسناد بالادستی و هم در قوانین و همچنین اقدامات تک تک سازمان ها و دستگاه ها امر مناسب سازی مورد توجه قرار می گرفت که نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید برای مناسب سازی، پیمانکاران خاص با نیروهای خاص که لزوم مناسب سازی و اهداف آن را به خوبی درک می کنند انتخاب شوند، گفت: اگر پیمانکاران درست و آشنا به مسائل مناسب سازی به کار گرفته شوند دیگر شاهد آن نیستیم که در مسیر مناسب سازی شده پیاده روی، یک تیر چراغ برق ساخته شود که به دستاویزی برای طنز تبدیل شود.

حناچی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران شعار تهران شهری برای همه را سر دادیم و معتقدیم که ما در تهران به مانند یک خانواده هستیم و باید برای همه اعضای خانواده فضا را مناسب کنیم گفت: حالا مسئولیت خانواده تهران برای مدتی به ما سپرده شده است و باید بتوانیم که این شهر را برای حضور همه افراد آماده کنیم. هر چند که در سال های اخیر به این موضوع مناسب سازی معابر بی توجهی شده و با یک تقاضای انباشته شده، مواجه هستیم و نمی توان یکساله به همه این تقاضاها پاسخ داد و ایرادات را حذف کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان همه حوزه های شهرداری تهران برای مناسب سازی شهر ایجاد شده گفت: نماینده جامعه معلولان انتقاد داشتند که مسیر های مناسب سازی شده درست و اصولی نیست و این ایراد وارد است و باید با بالا بردن کیفیت مصالح، مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین در خصوص تقاضای افزایش ناوگان حمل و نقل ویژه معلولان در اتوبوسرانی گفت: ما برای افزایش وسایل نقلیه عمومی ویژه معلولان اعتباری را در نظر گرفتیم و دو بار مناقصه برگزار کردیم اما به دلیل نوسان قیمت خودرو کسی شرکت نکرد. هر چند که ما یک قرارداد تولید مینی بوس با ایران خودرو داریم و موضوع مناسب سازی مینی بوس ها برای معلولان را با ایران خودرو دنبال می کنیم و این شرکت باید تغییراتی را در طراحی مینی بوس ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم برای نابینایان از دستگاه های صوتی اعلام شرایط در چهارراه های مهم استفاده کنیم و این موضوع دنبال می شود گفت: معتقدیم که باید با یک استاندارد سراسری، کل شهر و اجزای آن برای حضور افراد کم توان و معلول آماده شود و این مهم پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با حضور شهردار تهران و جمعی از معاونین وی ضمن رونمایی از اپلیکیشن رایا که محل های مناسب سازی شده را به اطلاع افراد کم توان می رساند، از چند پروژه شهری مناسب سازی شده نیز بهره برداری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهردار تهران معلولان کم توانان مناسب سازی شده افراد کم توان برای همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب