Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محسن نیک‌نفس روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی سرمایه‌گذاری بنیاد علوی در مناطق محروم ور وستایی خلخال افزود: این بنیاد در نظر دارد برای محرومیت‌زدایی از ۲ شهرستان محروم خلخال و گرمی در استان اردبیل در بخش‌های مختلف کشاورزی ، دامداری ، صعنت و ایجاد اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری کند.

وی اظهارداشت: از مجموع یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای استان اردبیل ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرستان گرمی و ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خلخال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، لازم است در اجرای پروژه‌های مشارکتی تفکیک کار بین بخش دولتی و بنیاد علوی انجام شده تا روند امور تسریع و تمام اعتبارات اختصاص یافته، جذب شود.

وی با بیان اینکه تحقق الگوی جامع توسعه در مناطق محروم کشور در دستور کار بنیاد علوی قرار دارد و شهرستان خلخال به عنوان یکی از ۲۰ شهرستان محروم کشور انتخاب شده است ، اضافه کرد: ماموریت اصلی این بنیاد توانمندسازی شهرستان‌های محروم در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی ، آموزشی، سلامت و زیرساخت‌های عمرانی است.

وی گفت: مقدمات کار از جمله انجام مراحل اداری برای اجرای طرح‌های عمرانی ،اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان خلخال در فصل زمستان انجام و با شروع فصل کاری علملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم روستایی بنیاد علوی کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۰ استان را آغاز کرده است، اظهارداشت: تاکنون بیش از سه هزار هکتار مزرعه گیاهان دارویی در این استان‌ها ایجاد شده است.

نیک‌نفس تشریح کرد: بنیاد علوی همچنین اقدام به اصلاح نژاد دام در سطح ۹۰ هزار راس دام سبک و تعهد قابل توجهی دام سنگین در ۱۲ منطقه کشور کرده و با توجه به استعداد خلخال از لحاظ دامداری و ارتفاع مناسب از سطح دریا قصد دارد این طرح را در این شهرستان اجرا کند.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی کشت و توسعه گیاهان دارویی در شهرستان گرمی را در سطح ۲۰۰ هکتار امسال آغاز کرده و این میزان را به ۷۰۰ هکتار افزایش خواهد داد، افزود: انتظار از استاندار و مسوولان مشارکت ۵۰ درصدی دولت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده در مقابل سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی این نهاد است. 

وی همچنین با اشاره به تجربه موفق بنیاد علوی در کاهش بیکاری در مناطقی که اقدام به سرمایه‌گذاری اقتصادی کرده است، گفت: سرمایه‌گذاری در شهرستان قلعه گنج استان کرمان منجر به کاهش نرخ بیکاری از ۲۷ درصد به ۶ درصد شده است.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل بنیاد علوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل بنیاد علوی خلخال استان اردبیل بنیاد علوی اخبار کنکور سرمایه گذاری میلیارد ریال استان اردبیل بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: در گشت مشترک اداره صمت و و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6090727

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است