کمال واقعی در اتاق عملیات سریال خانه امن + عکس
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۶۳۶۶
در بخشی از سریال "خانه امن" بر قاب دیوار اتاق عملیات عکس یک شهید رخنمایی میکند. شهیدی که در حوزه امنیت کشور نقش بسزایی داشته و حالا او را بشناسید. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش در میزگرد بررسی سریال "خانه امن" در تسنیم، تهیهکننده این مجموعه تلویزیونی درباره شهید کمال واقعی چه در این سریال و چه در "ماجرای نیمروز" صحبت کرد و گفت که او شهید علی کمالی است و در حوزه امنیت کشور نقش مهمی داشته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با تصویر و مشخصات او بیشتر آشنا شوید:
شهید علی کمالی معروف به کمال یکی از شهیدان دفاع مقدس و زاده اصفهان است. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم فنی الکترونیک به اتمام رساند. در اوج انقلاب اسلامی وی از مخالفان رژیم پهلوی بود و در توزیع و پخش اعلامیههای حضرت امام(ره)، در هنرستان و محل و یا شرکت در تظاهرات خیابانی نقش پر رنگی داشت.
با پیروزی انقلاب به عضویت کمیتۀ انقلاب درآمد و کمکم فعالیّت خود را در انتظامات شهری شروع کرد. در سال 1358 به عضویّت رسمی سپاه درآمد و فعالیتهای خود را در پاسداری از انقلاب، در این نهاد انقلابی ادامه داد.
وی ابتدا در واحد عملیات نقشآفرینی میکرد، اما به سبب تیزهوشی و درایت و صلابتی که از خود نشان داد، جذب واحد 3 یا همان واحد اطلاعات سپاه شد.
از ابتدای انقلاب و با ارتباط بسیار نزدیک با شهید عباس بابایی توانست رابطهای نزدیک با یگانهای ارتش جمهوری اسلامی پیدا کند که این ارتباط در ساماندهی حفاظت اطلاعات ارتش بسیار مؤثر واقع شد.
فتنه منافقین در سالهای 1360 به بعد سبب شد تا مدتی در شهر به مقابله و مبارزه با آنان بپردازد. تجربه، تدبیر، پشتکار، شجاعت، صراحت و خلوص او، وی را تا مرتبۀ قائم مقامی بالاترین تشکیلات اطلاعاتی استان ترقی داد.
شهید کمالی از نیروهای موثر اطلاعات سپاه و هسته موسس تیمهای عملیات وزارت اطلاعات بود. خانواده شهید کمالی از خانوادههای انقلابی و شهید پرور است. خواهر شهید، مادر دو شهید است و به تازگی مادر ایشان دار فانی را وداع گفت و به فرزندش پیوست.
کمال "ماجرای نیمروز" و کمال "خانه امن" ادای دینی به این شهید بزرگوار است که در اسفندماه 1366 در منطقه شاخ شمیران عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
سریال "خانه امن" با موضوع امنیتی به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری از تولیدات مرکز سیما فیلم از شبکه یک سیما در حال پخش است.
فصل دوم سریال "نجلا" کلید میخوردروزبه حصاری از سریال "بچه مهندس" کنار گذاشته شدروایت مظفری از ماجرای فیلمنامهای با عناصر فیلمفارسی/ نقطه آغاز سریالهای بیارزش تلویزیونانتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون سریال رسانه ملی تلویزیون سریال خانه امن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مقدسیان منتقد و کارشناس سینما شب گذشته نهم اردیبهشت با حضور در برنامه «سینمازاویه» رادیو گفتوگو درباره سریال «افعی تهران» و نسبت آن با سینمای جنایی گفت: در سینمای جنایی حرکت در عمق خیلی بیشتر است. مهمتر از اینکه جنایت را چه کسی انجام داده این مهم است که جنایت چرا انجام شده و آن کسی که این جنایت را مرتکب شده دچار چه پیچیده گی های شخصیتی بوده است. در اینجا برای تحلیل سرسخت و عمق پیدا کردن ماجرا این ضرورت که فهم دقیقی از تحلیل موقعیت و روانکاوی داشته باشیم، اهمیت پیدا میکند.
وی ادامه داد: پیمان معادی یک ضرورتی را در سینمای ایران حس کرده و آن هم تنوع داستان ها و موقعیت هاست چراکه در سینمای ایران داستان های جنایی که استخوان دار باشند و تنه به کمدی نزنند زیاد نداشته ایم.
مقدسیان درباره نحوه نمایش درونیات شخصیت در «افعی تهران» گفت: اما معادی یک رندی کرده و همان تلاشی که باید انجام میداده تا در موقعیت های مختلف، در جهان شخصیت ورود کند و او را به مخاطب معرفی کند به اتاق درمان آورده است. طبیعی است هر کسی که در اتاق درمان قرار میگیرد، درمانگر تلاش کند درونیات او را شناسایی کند. اما اگر قرار بود در اتاق درمان این اتفاق نیفتد باید موقعیت های پیچ در پیچی میساخت که اطلاعات درباره شخصیت کم کم به مخاطب منتقل بشود.
این کارشناس، سینما را به عنوان یک تلنگر برای اهمیت بیشتر به سلامت روان مهم دانست و افزود: واقعیت این است که در همه جای دنیا کمپین هایی تشکیل می شود که آدم ها بیش از پیش به سلامت روان خود اهمیت بدهند. اگر سینما بتواند تلنگری بزند یا روان درمانی به امری تبدیل شود که آدم ها به آن اعتماد کنند و به آن روی بیاورند، اتفاق خیلی مثبتی روی داده است.
مقدسیان درباره انتخاب رواندرمانگر و شیوه مواجه سریال با این مساله گفت: دغدغه پیمان معادی در این سریال جدای از اینکه به او کمک کرده درونیات شخصیت را با حضور در اتاق درمانگر به مخاطب منتقل کند، کمک کرده تا او یک نوع فرهنگ سازی هم انجام بدهد. اما همان طور که روان درمانی و سراغ گرفتن از درمان گر مساله ای است که باید روی آن فرهنگ سازی بشود، مسلح شدن به انتخاب روان درمان گر درست هم باید اتفاق بیفتد.
وی افزود: ما به اندازه روان درمانگران کاربلد، روان درمانگرانی داریم که کم عمق و کم دانش هستند و احساس مسؤولیت نمیکنند و این آسیب زاست. برای همین است که نظام روان درمان گری در دنیا استانداردهای سفت و سختی دارد که باید مانند یک میثاق پزشکی رعایت بشود.
مقدسیان پاشنه آشیل سریال را در انتخاب روانگر درست دانست و گفت: سریال در این نقطه اشتباه میکند. مناسبات اتاق درمان به درستی منتقل نمیشود و ارتباط بین مراجع و روان درمانگر خارج از اتاق درمان مردود است.
وی با بیان اینکه رفتن به سراغ اتاق درمان برای جذاب تر شدن درام، استانداردهایی هم دارد افزود: ماجرا این طور نیست که یا ما نباید سراغ اتاق درمان برویم یا اگر رفتیم هر طور شد آن را جذاب کنیم. یک سری خط قرمزها در اتاق درمان وجود دارد.
مقدسیان ادامه داد: اطلاعات شخصی روان درمان گر با مراجع نباید در میان گذاشته شود و آشنایی به غیر از آشنایی اتاق درمان با روان درمان گر نباید اتفاق بیفتد. او فقط باید شنونده باشد همدلی کند اما در نقش روان درمان گر. ممکن است جایی که مراجع درک می شود، احساس وابستگی به درمانگر پیدا کند. اینجا درمانگر یا باید از تکنیکها استفاده کند و برای مراجع واضح بشود که این رابطه عاطفی در نقش درمانگر است و لاغیر. اگر این اتفاق نیفتد باید مراجع به درمانگر دیگری معرفی کند.
این کارشناس سینما استانداردهای اتاق درمان را مهم دانست و افزود: این مهم است که استانداردها را رعایت کنیم چراکه ممکن است کسی بعد از کشمکش های زیادی با خودش بپذیرد که درمان بشود ولی با این اتفاق، نتیجه درخوری نگیرد و اعتماد شخص به روان درمانگر از بین برود و هیچ وقت در زندگی به روان درمانگر مراجعه نکند.
مقدسیان در پایان درباره نقاط مثبت و ضعف اثر گفت: «افعی تهران» در بخش توجه به روان درمان گری موفق است اما در تصویر کردن اتاق درمان و شیوه رفتار سحر دولت شاهی به عنوان درمان گر و ارتباط عاطفی که بین او و مراجعش (پیمان معادی) تصویر میکند، از اساس بر ضد روان درمان است. اینجا دانش و توانایی فیلمنامه نویس کم بوده، او عشق آن را داشته که به این موضوع بپردازد اما علم آن را نداشته است. برای جذاب کردن درام هم مولفه های دیگری بود که بدون زیر پا گذاشتن استانداردها و خط قرمزها می شد از آنها بهره برد.
کد خبر 6092348 عطیه موذن