Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:14:55 GMT

دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کروناست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۶۸۱۸

دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کروناست

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، تعطیلی جدی هر گونه دورهمی و ازدحام تا رفع کرونا را ضروری خواند و با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: کاهش بیماران و فوتی‌های کرونا به رفتار عموم مردم در سطح شهر و درون خانه‎ها بستگی دارد.

وی اظهارداشت: اهالی استان باید ضمن استفاده از ماسک، از برگزاری مراسم دورهمی به هر عنوان پرهیز کنند چرا که این گونه محافل یکی از مهم‌ترین موارد انتقال و ابتلای به کرونا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به این که به طور معمول در دورهمی خانوادگی کسی از ماسک استفاده نمی‌کند، این گونه محافل به فضا و مکان مستعدی برای انتقال و گسترش کرونا تبدیل می شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا و میل خانواده‌ها برای شب‌نشینی در شب‌های بلند پاییز و زمستان تاکید کرد: مراسم شب چله امسال و هر گونه شب‌نشینی باید تا رفع کرونا تعطیل شود.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: در وضعیت کنونی شیوع کرونا هر ازدحامی خطرناک بوده و احتمال حضور فرد آلوده‌ و ناقل سالم در این گونه تجمعات خانوادگی وجود دارد.

وی برگزاری مراسم عزا و عروسی را نیز در فضای گسترش شیوع کرونا اقدامی بسیار خطرناک دانست و بیان کرد: در این گونه محافل نیز احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا بسیار بالا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مردم خواست که هم راننده و هم مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند و با رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از جان خود و خانواده مراقبت کنند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون ۴۵۵ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان در حال مداوا هستند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان طی شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۱ بیمار و بستری شدن ۶۵ بیمار جدید در مراکز درمانی ادامه یافت و مجموع جانباختگان به علت ابتلا به کرونا در استان اردبیل به یک‌هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی چهار هفته اخیر به طور مستمر افزایش یافته، به ۸۳ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعیه رسمی، ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل کرونا در استان شیوع کرونا مراکز درمانی وضعیت قرمز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان