Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@16:20:12 GMT

حال ناشران با وام درست می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۷۱۹۲

حال ناشران با وام درست می‌شود؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تمدید زمان ثبت‌نام تسهیلات ویژه برای حمایت از ناشران خصوصی در زمان شیوع کرونا گفت: نظر به تشکیل نخستین جلسه کارگروه اعطای تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ (ویژه ناشران) و با عنایت به فراخوان قبلی تصمیم گرفته شد زمان ثبت‎نام در سامانه برای آخرین بار جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر ناشران تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفته در حالی است که شیوع کرونا نه تنها باعث شده ناشران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند بلکه بزرگترین رویداد کتاب ایران یعنی جشنواره کتاب هم به تعلیق درآمده است.

این در حالی است که وضعیت نشر طبق برآوردها و اطلاعات موجود وخیم است و باید مسئولان جدی‌تر برای این عرصه به میدان بیایند. به طور مثال هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرد: «وضعیت ما در این روزها ناگفته پیداست. ناشران و کتابفروشان دچار خسارت ۹۰ درصدی شده‌اند، ۱۰ درصد را هم برای فروش اینترنتی می‌گویم و گرنه وضعیتمان بد است.»

نکته اینجاست که هرچند در طرح تابستانه و پاییزه کتاب فروش خوبی نصیب کتابفروشی‌ها شد و حتی ناشران نیز از این موضوع سهم بردند اما هنوز وضعیت نشر به حد معمول خود نیز نرسیده تا بتواند به فکر سود باشد. از این رو می‌طلبد تا هرچه سریعتر وضعیت ناشران را بهبود داد.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1083156 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرونا ویروس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد

رضا مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم