Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@05:53:43 GMT

دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کروناست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۷۶۶۴

دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کروناست

آفتاب‌‌نیوز :

شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، تعطیلی جدی هر گونه دورهمی و ازدحام تا رفع کرونا را ضروری خواند و با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: کاهش بیماران و فوتی‌های کرونا به رفتار عموم مردم در سطح شهر و درون خانه‎ها بستگی دارد.

وی اظهارداشت: اهالی استان باید ضمن استفاده از ماسک، از برگزاری مراسم دورهمی به هر عنوان پرهیز کنند چرا که این گونه محافل یکی از مهم‌ترین موارد انتقال و ابتلای به کرونا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به این که به طور معمول در دورهمی خانوادگی کسی از ماسک استفاده نمی‌کند، این گونه محافل به فضا و مکان مستعدی برای انتقال و گسترش کرونا تبدیل می شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا و میل خانواده‌ها برای شب‌نشینی در شب‌های بلند پاییز و زمستان تاکید کرد: مراسم شب چله امسال و هر گونه شب‌نشینی باید تا رفع کرونا تعطیل شود.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: در وضعیت کنونی شیوع کرونا هر ازدحامی خطرناک بوده و احتمال حضور فرد آلوده‌ و ناقل سالم در این گونه تجمعات خانوادگی وجود دارد.

وی برگزاری مراسم عزا و عروسی را نیز در فضای گسترش شیوع کرونا اقدامی بسیار خطرناک دانست و بیان کرد: در این گونه محافل نیز احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا بسیار بالا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مردم خواست که هم راننده و هم مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند و با رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از جان خود و خانواده مراقبت کنند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون ۴۵۵ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان در حال مداوا هستند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان طی شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۱ بیمار و بستری شدن ۶۵ بیمار جدید در مراکز درمانی ادامه یافت و مجموع جانباختگان به علت ابتلا به کرونا در استان اردبیل به یک‌هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی چهار هفته اخیر به طور مستمر افزایش یافته، به ۸۳ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعیه رسمی، ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا اردبیل دورهمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل کرونا در استان شیوع کرونا مراکز درمانی وضعیت قرمز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مائده مهدی‌پور، یکشنبه شب در نشست یکشنبه‌های الگویی با موضوع معرفی الگوی شبکه فعالان مردمی جمعیت برنا با بیان اینکه فرزندآوری یک دغدغه جمعی است و ما برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به‌دنبال مجموعه‌های دارای دغدغه جوانی جمعیت و مرتبط با این موضوع رفتیم.

مهدی‌پور افزود: در قدم اول، افراد دغدغه‌مند شناسایی شدند و جلساتی با حضور آنها برگزار شد.

فعال اجتماعی و فرهنگی جوانی جمعیت از شناسایی ۸۰۰ مادر دو فرزندی در یزد خبر داد و گفت: مولفه‌های این خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم پرسشنامه برای مادران دو و سه فرزندی و تکمیل آن توسط مادران خبر داد و عنوان کرد: مادران سه تا چهار فرزندی نیز که مسیر فرزندآوری را طی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و فشارهای اجتماعی که به آنها وارد می شد، بررسی کردیم.

مهدی پور ادامه داد: این مادران برای دیگر خانواده ها به عنوان الگوی عینی معرفی شدند و شرایطی فراهم شد که مادران بتوانند با مادران چهار فرزندی ارتباط نزدیک داشته باشند و این دورهمی ها به صورت محله ای ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دورهمی ها به یکی از پدران چهار فرزندی سپرده شد و کارگروهایی ذیل این دورهمی ها تشکیل شد ضمن اینکه این پدران و خانواده هایشان یک دورهمی خانوادگی را با دیگر خانواده ها برگزار می کنند.

مهدی پور به تشریح برنامه های این دورهمی ها پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری این دوره ها، بانک اطلاعات خوب و دقیقی از خانواده های چهار فرزندی در یزد شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به مادران دهه هشتادی که از آنها به عنوان «برنا مام» یاد می شود، افزود: مادران دهه هشتادی در سالهای اولیه ازدواج دچار فشار فرهنگی و اجتماعی بودند بنابراین شبکه مجازی تشکیل شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پور با اشاره به دورهمی هایی که توسط برنا مام‌ها تشکیل شده، بیان کرد: اتفاقات جالبی به واسطه این دورهمی ها شکل گرفت از جمله اعتکاف مادر و کودک که به کمک همین هسته ها برگزار شد که اتفاق ناب و ویژه ای بود.

این فعال اجتماعی به تشریح ارتباطات برقرار شده با حوزه های علمیه، ماماها، مراکز بهداشت و ... پرداخت و افزود: تلاش شده تا شرایط به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و تا حدی اقتصادی برای ترغیب مادران به فرزندآوری و کمک به جوانی جمعیت فراهم شود.

کد خبر 6091522

دیگر خبرها

  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین