Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در ابرکوه، محمد کاظمی نسب در جمع اصحاب رسانه این شهرستان در رابطه با وقوع سیل در روستای فیروزآباد اظهار کرد: مالکان مزارع کشاورزی بالادست منطقه به صورت سنتی بندهایی را هم به منظور حافظت از باغات و هم حبس شدن آب و منتفع شدن چاه‌های کشاورزی خود ایجاد کرده بودند که در برخی موارد به آنان تذکر داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رابطه با تخلفات صورت گرفته دستگاه ناظر طبیعتاً آب منطقه‌ای است و گزارشات متعدد نشان می هد که بازدیدهایی انجام داده و به متخلفان اخطار داده شده است. در حال حاضر منتظر دریافت گزارش تاریخ آخرین بازدید آب منطقه‌ای هستیم تا عاملین اصلی مشخص شوند که پس از شناسایی، از سوی سیستم دولتی و همچنین دادستانی پرونده قضایی تشکیل و کیفرخواست صادر می‌شود.  

برآورد خسارت اولیه بارندگی در ابرکوه به میزان ۵۰ میلیارد تومان

کاظمی نسب در رابطه با خسارت‌های برآورد شده اولیه، اذعان کرد: تاکنون در بررسی‌های اولیه بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف (۲۵ میلیارد کشاورزی، پنج میلیارد آب و فاضلاب، یک میلیارد گاز، ۱۰ میلیارد راه و جاده، هفت و نیم میلیارد تأسیسات و معابر شهری، پنج میلیارد میراث فرهنگی) برآورد شده است که قطعاً این اعداد واقعی نیست و در روزهای آینده شاهد خسارت‌های بیشتری خواهیم بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری با بیان این‌که بارندگی اخیر یکی از بی‌سابقه‌ترین سیلاب‌ها در سه دهه گذشته را به سمت شهرستان ابرکوه روانه کرد، افزود: تقریباً ۲۳ بند کنترلی آب در حوزه منابع طبیعی و آب منطقه‌ای شهرستان وجود دارد که ظرفیت۸۳ درصد آن‌ها تکمیل شده و فقط بند رحیم‌آباد یک‌سوم آن تکمیل شده است. لذا شیر تخلیه بندها به‌طور استاندار بازشده تا آمادگی ذخیره آب در بارندگی‌های آتی را داشته باشد.

جلوگیری از ورود ۵۵۰ هزار متر مکعب آب به شهر ابرکوه

وی از اجرای سه طرح بزرگ کنترل آب در ورودی شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: احداث چهار آبگیر با ظرفیت تقریبی صد هزار مترمکعب، اجرای طرح کنترل نزولات جوی در حدود ۲۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی غرب و اجرای طرح کنترل هرزآب‌ها که در مجموع از ورود ۵۵۰ هزار مترمکعب به شهر جلوگیری کرده است.


کاظمی نسب با تأکید بر این‌که ستاد مدیریت بحران برنامه‌های لازم در مقابله با سیلاب را انجام داده است، اضافه کرد: برخی آب‌گرفتگی‌ها نیز مربوط به مشکلات زیرساخت‌های توسعه و عمران شهری و روستایی و ساخت‌وسازهای  غیر استاندار بوده از حدود دو دهه گذشته و در سال‌های خشک‌سالی انجام و موجب انحراف غیراستاندارد مسیل شده است. لذا باید تصمیمات کارشناسانه برای رفع تصرفات اتخاذ شود.

پرداخت وام قرض الحسنه بلاعوض به آسیب دیدگان

وی یادآور شد: در راستای کاهش آلام آسیب دیدگان در حوزه مسکن برای احداث خانه‌هایی که به کلی تخریب شده‌اند در شهر ۵۰ میلیون و در روستا۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۱۵ ساله، در حوزه احداث ۱۲ میلیون تومان وام‌های بلاعوض در شهر و ۱۰ میلیون در روستا، در حوزه خانه‌های تعمیری ۱۵ میلیون وام شهری و روستایی هفت‌ساله و ۵ میلیون وام بلاعوض تعمیری پرداخت می‌شود.

جانمایی طرح اقدام ملی مسکن در مسیر سیلاب ها نیست

فرماندار ابرکوه در رابطه با جانمایی خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن که گفته می‌شود در مسیل قرار دارد، تصریح کرد: به‌طور کلی شهرستان ابرکوه در مسیر سیلاب‌ها قرار دارد و نمی‌توان گفت کدام نقطه از شهر از ورود سیلاب در امان است.

ضمن اینکه جانمایی طرح نامبرده نیز بر اساس مطالعات مسکن و شهرسازی و مجوزهای صادر شده از سوی آب منطقه‌ای و منابع طبیعی انجام شده است. لذا اگر کلیه طرح‌های کنترل سیلاب‌ها(مانند مسکن مهر) به‌درستی انجام شود با مشکل مواجه نخواهد شد.

کاظمی نسب در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بلوار ابوریحان اذعان کرد: در این بلوار ساخت‌وسازها متوقف شده و پرونده برخی متخلفان در جریان رسیدگی‌های قضایی است. ضمن اینکه تاکنون بیش از ۸۰ پرونده برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نقاط مختلف به جریان افتاده است.

شهرداری مکلف است نسبت به اصلاح مسیر آب در خیابان فرودسی اقدام کند

وی یادآور شد: یکی از اشتباهات اخیر در ساخت‌وسازها مربوط به خیابان فردوسی است که در این منطقه نیز مسیر آب مسدود و به بحران تبدیل شده است. شهرداری مکلف است پس از عبور از این بحران و در اولین فرصت نسبت به اصلاح مسیر آب اقدام نماید که حداقل سه ماه زمان برای انجام طرح‌های مطالعاتی و تهیه پلان نیاز دارد.

فرماندار ابرکوه در رابطه با آخرین وضعیت آسیب دیدگان از سیل گفت: طبق آمار نهایی تعداد خانه‌های غیرقابل‌سکونت ۱۵ مورد است که برخی اماکن عمومی مانند حسینیه، مدرسه و چند واحد دولتی نیز در شهر برای آنان تجهیز شده است تا مقدمات اسکان موقت طولانی‌تری برای آنان فراهم شود.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل آب روستا ابرکوه آب منطقه ای کاظمی نسب سیلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد

ایسنا/خراسان جنوبی مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا خراسان‌ جنوبی گفت: اقدام به‌موقع و شجاعانه جهادگران با کمک تجهیزات بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی از خسارت‌های احتمالی سیل در روستای مختاران جلوگیری کرد.

مهدی هنری امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) بیان کرد: درپی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب امروز در روستای مختاران، جهادگران با استفاده از تجهیزات بسیج سازندگی در روستای مختاران، مانع از وارد شدن خسارت‌ شدند.

وی به اقدام جهادگران و راننده لودر در این روستا اشاره و اظهار کرد: درپی سیل که باعث آبگرفتگی دشت و روستای مختاران شده بود، اقدام جهادگران از آب‌گرفتگی کامل روستا و ورود سیلاب به خانه مردم جلوگیری شد.

هنری گفت: درپی وقوع سیلاب در روستای مختاران حدود ۱۰ واحد مسکونی که در مجاورت جاده آسفالت قرار داشتند، دچار آبگرفتگی شدند. اکنون وضعیت روستای مختاران عادی است و واحدهای مسکونی نیاز به تعمیر و مرمت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ جهادگر در حال خدمت‌رسانی‌اند، افزود: از شب گذشته، ماشین‌آلات بسیج سازندگی در حالت آماده‌باش هستند که در صورت وقوع سیل و هرگونه حادثه احتمالی به کمک مردم بروند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو