Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه "حُسن یوسف" در زمان اذان‌گاهی شبکه سه پخش می‌شود، کاری که برخلاف نمونه‌های مشابهش، تنها وصیت‌نامه شهدا را نمی‌خواند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدتی است برنامه‌ای با محوریت شهدا از شبکه سه سیما با نام "حُسن یوسف" با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و دفاع، زمان اذان‌گاهی صبح، ظهر و مغرب روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه تلویزیونی را مهدی امینی نوشته و تهیه‌کنندگی می‌کند.

یکی از اتفاقاتِ قابل توجه این است که "حسن یوسف" به سبک تمام برنامه‌های از این دست، خواندن وصیتنامه شهدا را پیش روی خود قرار نداده و با نوشتن متنی تازه از زبان شهید، مورد توجه مخاطبان و خصوصاً خانواده معظم شهدا قرار گرفته است.

مهدی امینی درباره این برنامه تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: بازگویی لحظات خلوت شهدا، به عینیت مفهوم عرفان است. از همین رو مراجعه به نامه‌ها و وصیتنامه‌های شهدا، همچون کتب دانشگاهی باید در دانشگاه سراسری رسانه، تدریس شود تا در تنگنای فرهنگی حاصل از هجوم فضای مجازی، همه مردم سرزمینم فارغ‌التحصیلان این چشمه‌های عرفانی لقب گیرند.

او خاطرنشان کرد: در برنامه "حُسن یوسف" برخلاف تمام برنامه‌های مشابه، ما تنها وصیتنامه نخواندیم و با تحقیق در نامه‌ها و وصینامه‌های هر شهید، قصه‌ای تازه و بر اساس واقعیت از زبان شهید نوشته شد و همین به جذابیت اثر اضافه کرد.

این تهیه‌کننده و نویسنده برنامه "حُسن یوسف" به سابقه 20 ساله‌اش در امر برنامه‌سازی و کارگردانی اشاره کرد و گفت: حس کردم شنیدن چند خطی از زبان شهید میان حجم عظیم سرعت و تکنولوژی و هجوم رسانه‌های گسترده، شاید بتواند ما را کمی به حال و هوای عرفانی و معرفت شهدا نزدیک کند تا در این وانفسا، شهدا دستگیر ما باشند و ما آن‌ها را در خاطر خودمان و نسل آینده زنده نگه داریم.

وی در ادامه اشاره کرد: بنده حقیر با سابقه‌ای 20 ساله در  امر  برنامه‌سازی و کارگردانی، افتخار چندین بار مرافقه با شهدا را در چند برنامه نظیر سبک‌بالان، من امروز متولد شده‌ام ، فرزند آفتاب و... داشته‌ام  و حالا  با "حُسن یوسف" این معاشقه  از سر گرفته شد.

امینی با اشاره به اینکه سراغ تصاویر آرشیوی نرفتیم،  تصریح کرد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی هم در زمینه در اختیار گذاشتن وصیت‌نامه‌های شهدا کمک بسیار بزرگی به ما کرد. ضمن آن که ما سراغ تصاویر آرشیوی نرفتیم و در مورد هر شهید که نوشتیم بر سر مزار همان شهید حاضر شدیم و آنگاه تصویربرداران کار خود را به بهترین نحو پیش بردند و عباس عبداللهی با تصویربرداری هوایی زیبا و امین آشنا با تدوین و گرافیک عالی، کار را زیبا و دیدنی‌تر کردند.

او به پخش این برنامه تلویزیونی در دو شبکه سیما اشاره کرد و افزود: به لطف خدا و برکت شهدا علاوه بر شبکه سه، شبکه قرآن و معارف سیما هم کار را پخش خواهد کرد و البته با توجه به سیطره فضای مجازی صفحه‌ای با عنوان خود برنامه،  شکل گرفت که تمام قسمت‌های برنامه پس از پخش، روی آن صفحه برای دسترسی عموم بارگذاری می‌شود.

روایت مظفری از ماجرای فیلم‌نامه‌ای با عناصر فیلم‌فارسی/ نقطه آغاز سریال‌های بی‌ارزش تلویزیونHD شدنِ تلویزیون، آی‌فیلم را چه تغییری داد؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون شبکه سه رسانه ملی تلویزیون شبکه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر