Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمپلنت دندان ، یک روش جدید در فرایند کاشت دندان است. از طریق ایمپلنت میتوان بسیاری از مشکلات مربوط به دهان و دندان مانند پوسیدگی، شکسته شدن و بیماری پریودنتال را درمان کرد. استفاده از تکنولوژی پیشرفته در زمینه دندانپزشکی بسیاری از مشکلات مربوط به دندان را قابل درمان نموده است. یکی از این تکنولوژی های پیشرفته استفاده از ایمپلنت دندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که بر خلاف روشهای قدیمی مانند استفاده از دندان مصنوعی، شکل و ظاهری طبیعی به دندانها می بخشد. در واقع ایمپلنت پایه محکمی برای دندان جایگزین ایجاد می کند، تا آنها متناسب با دندانهای طبیعی به عملکرد خود ادامه دهند. این یک روش درمانی بسیار خوب و مطمئن برای جایگزینی دندانهایی است که درمان عصب کشی دندان برایشان نمیشود انجام داد و از دست رفته است. بیشتر افراد اگر از سلامت جسمی برخوردار باشند و عمل جراحی خاصی در دهان خود انجام نداده باشند، می توانند از مزایای ایمپلنت دندان بهره مند شوند. همچنین افراد باید لثه های سالم و استخوان قوی در فک خود داشته باشند و مرتب بهداشت دهان و دندان را انجام دهند. در این بین افراد سیگاری و افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده، مانند دیابت و بیماریهای قلبی رنج میبرند، یا تحت پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن قرار دارند، قبل از اینکه اقدام به کاشت دندان به این روش، باید با پزشک خود درباره شرایط و وضعیت جسمانی شان صحبت نمایند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چگونه انجام میشود؟

اولین فرآیند در ایمپلنت دندان، تهیه یک برنامه درمانی برای برطرف کردن نیازهای خاص شما است. در واقع در این برنامه درمانی، متخصصان به طور خاص بهترین گزینه را برای شما مورد بررسی قرار می دهند. در مرحله بعد، برای کاشت ریشه دندان از یک بست کوچک ساخته شده از تیتانیوم استفاده می‌شود. بست کوچک درون استخوان فک دندان از دست رفته، قرار میگیرد. به مرور زمان استخوان فک در اطراف بست فلزی شروع به رشد میکند. هنگامی که بست فلزی به استخوان فک متصل شد، یک پایه اتصال کوچک نیز به آن متصل میشود، تا دندان جدید را محکم و ایمن نگه دارد. برای ساخت دندانهای جدید، دندانپزشک نمونه‌ای از دندانهای شما را مورد بررسی قرار می دهد، پس از آن یک دندان جایگزین به پایه متصل می شود. دندانپزشک همچنین رنگ روکش دندان های جدید را با رنگ دندان های طبیعی درون دهان شما مطابقت می دهد. از آنجا که ایمپلنت درون استخوان فک محکم میشود، دندان های جایگزین نیز دقیقاً ظاهری مانند دندان های طبیعی با همان شکل و عملکرد دارند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان از نظر شکل ظاهری مانند دندان‌های خود شماست، بنابراین برخلاف روش های قدیمی مانند استفاده از دندان مصنوعی ظاهر دهان شما را تغییر نمیدهد.
استفاده از ایمپلنت باعث می شود تا نحوه گفتار بهبود پیدا کنند و دندانها به راحتی روی یکدیگر بلغزند و این باعث می شود برخلاف دندان مصنوعی در حین ادای کلمات کمتر دچار لغزش دندانی شده و به راحتی بتوانید صحبت کنید.
خوردن راحت تر غذا از دیگر مزایای ایمپلنت دندان است. از آنجا که کاشت دندان به این طریق مانند دندان های طبیعی عمل می کند، پروتزهای به کار رفته باعث می شوند، تا شما بدون درد و با اطمینان غذا بخورید.
ایمپلنت دندان باعث زیبایی لبخند شما می شود و کمک می کند تا هنگام خندیدن احساس بهتری داشته باشید.
ماندگاری ایمپلنت ها بسیار زیاد است و شما سالیان طولانی می توانید با مراقبت خوب از  آنها استفاده کنید.
از دیگر مزایای استفاده از این روش بهبود سلامت دهان و دندان است. ایمپلنت های دندانی با پشتیبانی از دندان نیازی به کاهش سایر دندانها ندارند. از آنجا که دندانهای اطراف برای حمایت از کاشت تغییر نمی کنند، تعداد بیشتری از دندان های شما دست نخورده باقی می ماند، به همین دلیل بهبود سلامت دهان و دندان برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

ایمپلنت دندان

قبل از ایمپلنت دندان چه کارهایی باید انجام داد؟

همانطور که گفته شد گروهی از پزشکان متخصص وضعیت دهان فک و صورت شما را مورد بررسی قرار می‌دهند، تا دندان های مصنوعی مناسب را طراحی نمایند. به همین دلیل اجرای ایمپلنت علاوه بر دندانپزشک به پریودنتیست و متخصص پروتز نیز نیاز دارد. برای بررسی صحیح و کامل  از وضعیت دندانها، فک و لثه،  دندانپزشک از شما میخواهد عکسبرداری با اشعه ایکس را از دندان های خود انجام دهید. ممکن است برای جلوگیری از عفونت قبل از جراحی پزشک آنتی بیوتیک را برای شما تجویز کند. هنگام مراجعه برای اجرای ایمپلنت باید در مورد هر نوع مکمل و داروی مصرفی با پزشک خود صحبت نمایید.

آیا ایمپلنت دندان با درد همراه است؟

قبل از جراحی، پزشک برای کاهش و کنترل درد گزینه های بیهوشی مانند بی حسی موضعی و عمومی را بر اساس سابقه پزشکی و جسمی تان برای شما در نظر می‌گیرد. البته ممکن است ناراحتی بسیار کمی را در حین جراحی بیمار احساس کند. بعد از کاشت دندان نیز درد خفیفی احساس خواهید کرد، که این درد از طریق داروهای مسکن بدون نسخه نیز قابل درمان می باشد.

عوارض استفاده از ایمپلنت دندان چیست؟

مانند دیگر روش‌های جراحی ممکن است بعد از انجام ایمپلنت دندان فرد ناراحتی هایی مانند تورم لثه صورت کبودی درد و خونریزی را تجربه کند. البته این موارد به ندرت اتفاق می‌افتند. در صورت بروز هر یک از مشکلات ذکر شده، بلافاصله باید با پزشک خود تماس بگیرید. گاهی نیز ممکن است محل کاشت دندان دچار عفونت شوید. انجام ایمپلنت دندان در فک فوقانی ممکن است، باعث بیرون زدن حفره‌های سینوسی شود و مشکلات سینوسی به همراه داشته باشد. آسیب عصبی به لب ها، لثه ها و چانه از دیگر عوارض این روش درمانی است، که باعث میشود شما در این نواحی احساس بی حسی و درد نمایید.

ایمپلنت دندان

 مراقبتهای بعد از ایمپلنت دندان

بعد از انجام جراحی بهتر است، مدتی از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید.
بهداشت دهان و دندان را به طور مرتب انجام دهید. پس از کاشت دندان باید همانند دندان های طبیعی از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. همچنین باید از مسواک های مخصوص برای تمیز کردن جرم های اطراف دندانها، لثه و بست های فلزی  استفاده کرد.
از مصرف سیگار، دخانیات و مواد کافئین دار خودداری کنید، تا رنگ دندان‌های شما تغییر نکنند.

منبع: فارس

کلیدواژه: دندان ایمپلنت درمان سلامت ایمپلنت دندان دندان های طبیعی مانند دندان دهان و دندان کاشت دندان استخوان فک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دائمی شدن قرارداد کارگران اظهار کرد: موضوع دائمی شدن قراردادها در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده است و در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله هر وقت نوبت‌اش شود، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: تقویت قدرت خرید کارگران یک ضرورت است

وی‌ در مورد بیمه کارگران، اظهار کرد: در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را انجام داده‌ایم و پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد و ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که افزایش بیش از ۳۵ درصدی اعمال شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد و امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229148 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران