Web Analytics Made Easy - Statcounter

موتور ایرانی انتقال سامانه‌های فضایی موسوم به «آرش»، صنعت فضایی کشورمان را از ماهواره‌برهای غول‌پیکر با مصرف سوخت زیاد بی‌نیاز کرد.

 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ویژگی‌های موتور «آرش» که به دست متخصصان پژوهشگاه فضایی ساخته شده است را موردبررسی قرار داده است.

در پی اعمال تحریم‌ها و عدم دسترسی ایران به تجهیزات فضایی، متخصصان و پژوهشگران ایرانی در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به ساخت موتور انتقال سامانه‌های فضایی موسوم به «آرش» شدند تا انحصار ساخت این موتورها را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آرش» برای رسیدن به کمترین جرم، با بدنه تیتانیومی کروی شکل و کمترین ضخامت طراحی شده و از سوخت جامد استفاده می‌کند.

این موتور، نیروی محرکه سامانه انتقال مداری را تأمین می‌کند و می‌تواند یک ماهواره ۱۰۰ کیلوگرمی را از مدار دایره‌ای با شیب ۵۵ درجه، از ۴۰۰ کیلومتری زمین به مدار بیضوی با نقطه اوج ۷ هزار کیلومتری و شیب ۵۸ درجه انتقال دهد و صنعت فضایی را به ماهواره‌برهای غول‌پیکر با مصرف سوخت زیاد بی‌نیاز کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • سختی کار نفتی‌ها
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار