Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امورخارجه را موظف کرد تا با محوریت وزارت بهداشت، برای تأمین منابع مالی و نیز رایزنی‌های لازم برای تأمین واکسن کرونا اقدامات مقتضی را انجام دهند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه تامین واکسن کرونای مورد نیاز کشور ظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های کشور در مقطع کنونی تامین واکسن کرونا از شرکت های معتبر بین المللی است، گفت: با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، دولت تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای رفع نیازهای مردم به کار گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از فداکاری و زحمات مدیران، پزشکان و کادر درمانی کشور که از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ادامه دارد،‌ اظهار امیدواری کرد تا در سریعترین زمان ممکن و با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونای مورد نیاز کشور تأمین و در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون اول رییس جمهور بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امورخارجه را موظف کرد تا با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع مالی و نیز رایزنی های لازم برای تأمین واکسن کرونا اقدامات مقتضی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به توان داخلی شرکت ها و دانشمندان کشور در تولید دارو و واکسن،‌ گفت: صنعت دارو در ایران یکی از موفق ترین رشته های صنعتی است که می تواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی، ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه توان شرکت های داروسازی کشور در منطقه بی‌نظیر و قابل رقابت با برخی از کشورهای پیشرفته است، بر حمایت از شرکت‌های دارویی و حفظ بازارهای صادراتی منطقه تاکید کرد.

دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت‌های معتبر تولید کننده واکسن کرونا،‌ گفت: در حال حاضر به دنبال تهیه واکسن برای جمعیت هدف در کشور هستیم.

وی با ابراز تاسف از سیاست‌های دولت آمریکا در جلوگیری از انتقال منابع مالی برای خرید واکسن،‌ تصریح کرد: خوشبختانه شرکت‌های داروسازی داخلی توانسته‌اند گام‌های موثری که مورد تائید سازمان بهداشت جهانی نیز واقع شده در بخش تولید واکسن کرونا بردارند و بسیار امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با واردات و تولید داخلی واکسن کرونا، نیازهای کشور را تامین کنیم.

در این جلسه که معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشت پس از بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای تأمین واکسن کرونا، مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با محوریت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای تأمین منابع ریالی و ارزی و عقد قرارداد با شرکت های معتبر بین المللی سازنده واکسن کرونا انجام داده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به تأمین آن اقدام نمایند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محوریت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا رییس جمهور برای تأمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌