Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در زیر نظام، پژوهش است .

کریمی افزود: بخش‌هایی از برنامه اصلاح فرآیندها، روش‌ها و سرعت دهی به طرح‌های پژوهشی و همینطور تدوین و تبین بهتر نیاز‌های پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: به سمت منطقی کردن مسیر‌ها و بررسی طرح‌های پژوهشی و مستند سازی بهتر فرآیند‌ها و روندپژوهی حرکت کردیم، به جز طرح‌های پژوهشی، جمع بندی‌های سریع هم داشتیم، همچنین توصیه‌های سیاستی و مدیریت مبتنی بر برنامه‌های پژوهشی ارائه شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به مدرسه پژوهش محور گفت: شعار هفته پژوهش را :مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده و دانش آموز پرسشگر" نامگذاری کردیم که پیشران اصلی سند تحول بنیادین است.

مدرسه پژوهش محور، رکن اصلی آموزش و پرورش

او تصریح کرد: مدرسه پژوهش محور، مهم‌ترین و اصلی ترین رکن آموزش و پرورش است. ما در مدرسه شاهد سه بخش مهم و اساسی به نام مدیر، معلم و دانش آموز هستیم که ذی‌نفعان تعلیم و تربیت هستند.

کریمی  گفت: این اقشار در دستگاه تعلیم و تربیت عاملیت دارند و از ظرفیت اهداف تحولی برخوردارند، این سه گروه، محور اساسی و رکن تعلیم و تربیت پیشرفته محسوب می‌شوند.

کریمی درباره علت حذف معاونت پژوهشی از ساختار ادارات کل استان‌ها بیان کرد: ٢ معاونت مالی-اداری و پژوهشی ادغام و به یک معاونت تبدیل شده اند البته که در زمان وزارت آقای بطحایی به صورت مکتوب درباره تبعات این کار متذکر شدیم، اما در برابر کوچک سازی الزام قانونی بود.

او با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم، ١۵ درصد از دستگاه‌ها باید ساختارش  را کوچک می‌کردند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مالی برای بخش پژوهش با این ادغام مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد البته بنده خودم موافق ادغام نبودم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش  به موضوع تاثیر آموزش‌های غیر حضوری هم اشاره کرد و گفت: مدارس در شرایط کنونی با وضعیت قابل قبول آموزش حضوری، فاصله دارند.

او گفت: تصمیم گیری در مورد اینکه ادامه آموزش‌ها به صورت مجازی باشد، معقول و منطقی است، اما این اتفاق تا زمانی مفید است که مخاطرات آموزش حضوری از حیث سلامت دانش آموزان کاهش یابد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره طرح پژوهشی شبکه شاد، تصریح کرد: نتایج حاصل از این پژوهش که در تابستان انجام شد، نشان می‌دهد که سرعت بارگذاری محتوا و برقراری ارتباط پایین است و حتی دانش آموزان و معلمان ما اغلب کار با شاد را بلد نیستند.

کریمی با اشاره به روند ارزشیابی امتحانات آنلاین توضیح داد: برگزاری چنین امتحاناتی نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم از جمله اینترنت پرسرعت است، اما با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد ناگزیریم به سمت ارزشیابی حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برویم.

بیشتر بخوانید

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کم است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش پژوهش محور مدرسه پژوهش محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز

آفتاب‌‌نیوز :

اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

 مقرر شده بود که پذیرفته‌شدگان، ۳ روز پس از اعلام نتایج یعنی از چهارشنبه ۵ اردیبهشت به درگاه my.medu.ir مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند، اما بخش «جذب و استخدام _ کارا» فعال نبود و این موضوع داوطلبان را با چالش مواجه کرده بود.

پیگیری از مسؤولان آموزش و پرورش حاکی از این است که این سامانه از امروز فعال می‌شود. همچنین به داوطلبان برای ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک فرصت کافی داده خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری