Web Analytics Made Easy - Statcounter

تردیدی نیست که سیر نزولی مبتلایان به کرونا در شرایطی ادامه‌دار خواهد بود، که همچنان رعایت دستورالعمل‌ها ادامه داشته باشد و وضعیت، عادی قلمداد نشود.

به گزارش برنا؛ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و اعمال محدودیت‌های کرونایی که چند هفته متوالی در استان یزد در حال برگزاری است، موجب کاهش قابل توجه مبتلایان به کرونا و همچنین فوتی‌های ناشی از این بیماری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان یزد چند هفته قبل، تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بودند به بیش از ۱۳۰۰ تن رسیده بود و حدود یک ماه قبل تعداد فوتی‌های کرونایی در یزد به ۳۰ نفر هم رسیده بود.

اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موجب شد تا امروز تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به کمتر از ۴۰۰ نفر برسد و تعداد فوتی‌ها نیز یک رقمی شود و استان یزد بعد از هفته‌های متوالی از حالت قرمز خارج شود.

با این وجود، تردیدی نیست که سیر نزولی مبتلایان به کرونا در شرایطی ادامه‌دار خواهد بود، که همچنان رعایت دستورالعمل‌ها ادامه داشته باشد و وضعیت، عادی قلمداد نشود.

محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: کرونا همچنان مهمان ما است و نباید تصور کنیم که به این زودی از منزل و شهر و کشور ما خواهد رفت.

وی می‌افزاید: تا زمانی که واکسن به طول کامل در اختیار مردم قرار نگیرد، اکثر مردم واکسینه نشوند و داروی مناسبی در اختیار آنان قرار نگیرد باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بمانیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد معتقد است: احتمالا کرونا تا آخر زمستان مهمان ما خواهد بود، لذا کمترین بی‌توجهی سبب می‌شود تا در دی یا بهمن ماه با فاجعه دیگری روبرو شویم.

به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، عامل اصلی ابتلای بیماران کرونایی در پاییز و پیک سوم، دورهمی‌های خانوادگی بوده است.

با توجه به نزدیکی به شب یلدا، یکی از نگرانی‌های جدی مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، دورهمی‌های خانوادگی است که به واسطه این شب ممکن است انجام شود و بار دیگر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و به تبع آن اوج گرفتن مرگ و میر کرونایی در کشور و استان باشیم.

دو روز قبل ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش محدودیت‌ها کرونایی گفت: اگر دورهمی‌های خانوادگی شروع شود موجی جدید از شیوع کرونا را خواهیم داشت.

وی از رفت و آمد‌های خانوادگی به عنوان مهمترین عامل ابتلا به کرونا یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا بهتر است منع رفت و آمد‌ها و بسته بودن مغازه‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد تا پایان فصل سرد باقی بماند.

در همین ارتباط فاطمه‌سادات آقایی میبدی فوق‌تخصص بیماری‌های ریه عنوان کرد: اگر شب یلدا کنترل نشود و دورهمی‌های خانوادگی شکل گیرد ویروس کرونا مجددا باز خواهد گشت.

وی گفت: مسوولان باید از هم اکنون برای شب یلدا چاره اندیشی کنند، زیرا علت اصلی شیوع و اوج گرفتن کرونا دورهمی‌های خانوادگی است و لذا اگر کنترل نشود امکان اوج گرفتن دوباره کرونا وجود دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: چند شب منتهی به یلدا باید محدودیت‌های شبانه از درب منزل اجرا گردد همانطور که ۱۳ فروردین این محدودیت اجرا شد و به نتایج خوبی منتهی گردید.

آقایی تأکید کرد: باید از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کرد، علت اصلی موج سوم کرونا در کشور و استان یزد تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بود.

همه‌ی آنچه بیان شد، نشان می‌دهد که ادامه روند رو به کاهش ابتلا به کرونا را در شرایطی شاهد خواهیم بود که اشتباه خردادماه تکرار نشود و از عادی‌انگاری شرایط پرهیز شود.

از یاد نبریم که تعداد مرگ ومیر ناشی از کرونا در کشور اواخر اردیبهشت ما به کمتر از ۵۰ نفر رسیده بود، اما عادی قلمداد کردن وضعیت کار را به جایی رساند که تا چند هفته قبل روزانه قریب به ۵۰۰ بیمار کرونایی در کشور قربانی می‌شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا شب یلدا و کرونا دورهمی های خانوادگی دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به کرونا دستورالعمل ها استان یزد شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت

به گزارش خبرنگار استانی ایسانیوز از همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی از برنامه‌های متنوعی در کانون‌های مساجد استان طی دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: ورود پرچم متبرک و خادمین حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) به استان و اهتزاز پرچم متبرک حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را صبح روز ۲۰ اردیبهشت ماه خواهیم داشت که مراسم استقبال از ابتدای شهرک فرهنگیان بوستان فدک، در جوار مزار مطهر شهید گمنام است.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر این روز آیین اهتزاز پرچم امام رضا(ع) در شهر همدان برگزار می‌شود گفت: اجتماع دختران خورشید هشتم نیز ساعت ۱۸:۱۵ در امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان خواهد بود.

دبیر ستاد دهه کرامت در استان همدان با اشاره به حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان بعد از نماز مغرب و عشا روز ۲۰ اردیبهشت ماه افزود: روز ۲۱ اردیبهشت نیز برنامه‌های شهرستان نهاوند اجرا می‌شود که برگزاری آیین اهتزاز پرچم در سطح شهر طی ساعت ۹:۳۰ خواهد بود و ساعت ۱۰ صبح نیز انتقال پرچم به بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن خواهربرادرها طی این روز در نهاوند عنوان کرد: حضور در نماز جمعه، اجتماع دختران آفتاب هشتم روستای شیراوند و حضور پرچم متبرک رضوی در زندان از دیگر برنامه‌های این شهرستان است.

عزیزی از افتتاح چایخانه امام رضا(ع) در شهر نهاوند روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و گفت: استقبال از پرچم در مزار شهید گمنام شهرستان رزن نیز در ساعت ۹ صبح روز ۲۲ اردیبهشت ماه است تا برنامه‌هایی در این شهرستان نیز اجرا شود.

وی با اشاره به جشن گلریزان خانواده‌های زندانیان، جشن اداره بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) و سرکشی از بیمارستان رزن خاطرنشان کرد: جشن روستای سورتجین، مراسم استقبال از پرچم متبرک مرقد امام هشتم(ع) در درگزین، اجتماع روستائیان امامزاده قاسم روستای نیر و روستای گیودره، جشن دختران خورشید و تجلیل از خانواده شهدا پارک بانوان و نیز جشن مردمی در شهرستان رزن برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره اهتزاز پرچم امام رضا(ع) ساعت ۸:۳۰ صبح روز ۲۳ اردیبهشت در تویسرکان بیان کرد: ساعت ۹ صبح نیز برنامه در زندان تویسرکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهدا، بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و اجتماع بانوان در روستای انصارالامام گفت: جشن خانواده‌های رضوی نیز در این شهرستان ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

عزیزی با اشاره به اهتزار پرچم امام رضا(ع) ساعت ۹ صبح روز ۲۴ اردیبهشت ماه در زندان همدان خاطرنشان کرد: اجتماع دانش‌آموزان همدان ساعت ۱۱:۳۰ نیز در برنامه است.

وی با اشاره به اجتماع مردم روستای نشر شهر قهاوند ساعت ۱۶ روز ۲۴ اردیبهشت عنوان کرد: اجتماع روستای مسلم آباد ساعت ۱۶:۴۵، اجتماع روستای عبدالرحیم ساعت ۱۷:۳۰، اجتماع روستای کوزه ۱۸:۱۵ و اجتماع مسجد جامع قهاوند ساعت ۱۹:۳۰ است.

دبیر ستاد دهه کرامت در استان همدان با اشاره به برنامه‌های ملایر در روز ۲۵ اردیبهشت گفت: حضور پرچم امام رضا(ع) ساعت ۹ صبح در زندان ملایر، سرکشی از مرکز نگهداری بانوان سالمند ساعت ۱۰:۳۰، برگزاری جشن در روستای طجرسامن ساعت ۱۱:۳۰ و دیدار با امام جمعه، مسئولین و فعالان فرهنگی ساعت ۱۶ برقرار خواهد بود.

وی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهید امنیت فراجا شهید خداداد ساعت ۱۷، دیدار با خانواده شهید امنیت فراجا شهید میرزایی ساعت ۱۷:۴۵، دیدار با مادران دارای سه فرزند ساعت ۱۸:۳۰، سرکشی از بیمارستان مهر ساعت ۲۰ و جشن عمومی پارک سیفیه ساعت ۲۱:۳۰ در ملایر پیش‌بینی شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه به دنبال هم‌افزایی بیشتر در اجرای برنامه‌ها هستیم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود خاطرنشان کرد: توسط مجموعه امام رضایی‌ها در بلوار ارم همدان پیاده‌روی خانوادگی دخترانه را خواهیم داشت که در مسیر پیاده‌روی موکب‌هایی مستقر خواهد شد و پذیرایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اهدای هدایا و ... پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز در برنامه کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد خواهد بود گفت: برنامه‌های مختلفی طی دهه کرامت در راستای شور و نشاط در جامعه از سوی کانون‌های مساجد در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229275 برچسب‌ها همدان فعالیت فرهنگی

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • عکس روز؛ دورهمی پرسپولیسی‌های سابق با رضا مالدینی!