Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیسنته لیزارازو اولین فوتبالیستی بود که توانست در یک باشگاه، به تمام افتخارات باشگاهی و ملی دست یابد

فلسفه باشگاه اتلتیک بیلبائو این است که افراد غیر باسکی حق فعالیت در این باشگاه را ندارند. اگر به لیست بازیکنان اتلتیک بیلبائو نگاه کنید، در قسمت ملیت فقط پرچم اسپانیا می بینید. تمام بازیکنان این باشگاه باید اهل ایالت باسک باشند اما در تاریخ این باشگاه، چند استثنا هم دیده می شود؛ یکی از این استثناهای مشهور، بیسنته لیزارازو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیزارازو یک مدافع چپ فرانسوی بود که توانست تابوشکنی کند و عضوی از باشگاه اتلتیک بیلبائو شود. در سال 1996، لیزارازو پس از هشت سال حضور در بوردو راهی اتلتیک بیلبائو شد اما این انتقال، به خاطر داشتن اصالت باسکی میسر شد. بعدها، آیمریک لاپورته فرانسوی با استفاده از همین تبصره عضو اتلتیک بیلبائو شد. 

با وجود انتقال به اتلتیک بیلبائو، لیزارازو فقط یک فصل برای اتلتیک بیلبائو به میدان رفت زیرا در تابستان 1997 بایرن مونیخ با پیشنهادی قابل توجه به سراغ او آمد و با پیشنهادی 4.5 میلیون یورویی، این بازیکن را به خدمت گرفت. لیزارازو در آلمان به اوج فوتبالش رسید و در واقع در بایرن مونیخ بود که کسب افتخارات او آغاز شد. لیزارازو طی سال های 1992 تا 2004، 97 بازی ملی برای تیم ملی فرانسه انجام داد و در تورنمنت های جام جهانی 1998، یورو 2000 و جام کنفدراسیون های 2001 و 2003 قهرمان شد. لیزارازو با بایرن مونیخ هم در لیگ قهرمانان اروپا و جام بین قاره ای 2001 قهرمان شد تا به اولین بازیکنی تبدیل شود که در یک سال هم در سطح ملی و باشگاهی، قهرمان جهان و اروپا می شود. 

بیسنته لیزارازو در سال 2001 با بایرن مونیخ قهرمان اروپا شد

با قد 169 سانتی متری، بیسنته لیزارازو بازیکنی کوتاه قامت اما سریع و باتکنیک بود که می توانست در فاز تهاجمی به تیم هایش کمک کند. او همچنین صاحب یکی از خاص ترین شماره های دنیای فوتبال بود؛ در بایرن مونیخ، لیزارازو پیراهن شماره 69 را می پوشید. خودش در این خصوص گفته:

نمی دانم چرا اما عاشق این عدد هستم زیرا در سال 1969 به دنیا آمده ام و قدم 169 سانتی متر است. به همین خاطر شماره 69 می پوشم. البته مردم شاید فکر کنند که به دلایل دیگری این شماره را برداشته ام که جالب و خنده دار است. فوتبال باید جنبه خنده و سرگرمی هم داشته باشد. 

لیزارازو پس از هفت فصل حضور در بایرن مونیخ، در سال 2005 به مارسی پیوست و پس از یک فصل، فوتبال را کنار گذاشت تا به رشته موج سواری بپردازد. لیزارازو یک بار پس از سفری تفریحی به سواحل باسک جهت موج سواری، دچار دردسر بزرگی شد و موجی بزرگ او را با خودش برد. وحشتی قابل توجه و البته آسیبی جدی به این مدافع سابق فوتبال فرانسه ایجاد شد که او در این باره گفته:

موج بسیار قدرتمندی تقریبا داشت مرا به دو تکه تقسیم می کرد. فقط یادم می آید که زیر آب، درد شدیدی در پاهایم ایجاد شده، طوری که انگار داشتند به من چاقو می زدند. مشخص شد که عضله تاندون من پاره شده است. 

بیسنته لیزارازو پس از دوران فوتبالش، علاوه بر موج سواری، حرفه دیگری را هم شروع کرد. او از سال 2009 وارد دنیای ورزش رزمی جوجیتسو شد و دو مرتبه نیز در مسابقات قهرمانی جوجیتسوی اروپا نیز شرکت کرد. او درباره ورودش به دنیای این ورزش رزمی گفت:

پس از فوتبال باید راهی می یافتم همچنان روی فرم بمانم زیرا اقیانوس همیشه مواج نیست. تمرینات ورزشی من حالا بین جوجیتسو و موج سواری تقسیم می شود. 

بیسنته لیزارازو علاوه بر فوتبالیست بودن، در ورزش رزمی جوجیتسو هم فعالیت دارد

 همچنین بخوانید:

بیسنته لیزارازو، تولدت مبارک! / ویدیو

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بیسنته لیزارازو اتلتیک بیلبائو بایرن مونیخ موج سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل هری کین به آینتراخت فرانکفورت روی فرصت طلبی و پاس لایمر (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت)

هری کین موفق شد گل اول بایرن مونیخ را به ثمر برساند.

دانلود (4.4MB)

دیگر خبرها

  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • اتلتیکو مادرید ۳ - ۱ اتلتیک بیلبائو/ خیال شاگردان سیمئونه از بابت کسب سهمیه راحت شد+ فیلم
  • خلاصه بازی اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو (لالیگا - ۲۰۲۳/۲۴)
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • گل دوم هری کین به آینتراخت فرانکفورت از روی نقطه پنالتی (بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت)
  • گل هری کین به آینتراخت فرانکفورت روی فرصت طلبی و پاس لایمر (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت)
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ