Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث زاینده رود هم اوضاع فاجعه بار است برای برخی از طرح های انتقال آب در حوزه آبریز زاینده رود بودجه های بالایی دیده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص بودجه 1400 اظهار کرد: بودجه 1400 در برخی از زمینه ها واقع بینانه نیست، چرا که بر اساس فروش نفت دو میلیون و 300 هزار بشکه بسته شده که با واقعیت فروش نفت در سال 99 همخوانی ندارد و پیگیر جبران این کسری با اوراق هستند که خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم نه تنها در هزینه ها صرفه جویی نداشته بلکه ولنگاری بیشتری را شاهد هستیم و این هم موجب زیادتر شدن ردیف هزینه ها در بودجه 1400 شده است.   وی افزود: عدم تناسبی که در تخصیص ها و اختصاص های بودجه 1400 مشاهده می کنیم سوال برانگیز است.   حجت الاسلام نقدعلی با انتقاد از بودجه اصفهان در لایحه دولت بیان کرد: ما در ردیف درآمد بودجه زمانی که استان اصفهان بیش از 13 هزار میلیارد بودجه مالیاتی پیش بینی شده اما بودجه دولتی آن نسبت به دیگر استان ها بسیار پایین است؛ حتی در برخی از استان معادل مالیاتی که تزریق می کنند بودجه به آن ها اختصاص داده شده است.   وی خاطر نشان کرد: امروز استان اصفهان از حیث مالیات و دیگر منابع رکن اقتصادی کشور و تأمین کننده کاستی های تحریمی در بودجه است اما متأسفانه در بودجه 1400 مورد بی مهری قرار گرفته است.   اوضاع فاجعه بار زاینده رود در بودجه 1400   نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس اضافه کرد: در بحث زاینده رود هم اوضاع فاجعه بار است برای برخی از طرح های انتقال آب در حوزه آبریز زاینده رود بودجه های بالایی دیده شده است؛ دولت با وجود بارگذاری هایی که در سال های گذشته در حوزه آبریز زاینده رود داشته و موظف به جبران آن بوده و جزء تعهدات مصارف و منابع وزارت نیرو است کمترین بودجه گذاری را برای جبران برداشت های حوزه آب ریز زاینده رود در ردیف بودجه ای تعیین نکرده است.   وی تأکید کرد: اگر بخواهیم با این اوضاع پیش برویم، دولت یک تجدید نظری در باب احیای زاینده رود نداشته باشد، دو مرتبه با استمرار خشک بودن زاینده رود باید مواجه شویم.   حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی و در صحن علنی مجلس هم این موارد را مطرح خواهیم کرد و نسبت به کلیات بودجه، حبابی بودن آن و حق و حقوق استان اظهار نظر می کنیم، افزود: احتمال اینکه این بودجه برای اصلاح به دولت برگردانده شود بسیار زیاد است.   نماینده خمینی شهر در پایان گفت: در خصوص بودجه استان اصفهان مطالبات مردم و سیستم مدیریتی استان را انعکاس می دهیم و در مسئله آب و زاینده رود و جبران برداشت هایی که جز تعهدات دولت است، قطعا ورود خواهیم کرد.   انتهای  پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اوضاع فاجعه بار بودجه 1400 زاینده رود حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران