Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در دو رشته هنرهای نمایشی و موسیقی به منظور کشف استعدادها در سال آینده در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حسین فرخنده» به دیدار با وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با حضور «محمد وحیدی» نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدار به منظور پیگیری بندهای تفاهم نامه منعقد شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار خراسان شمالی، مصوبات سفر ریاست جمهوری و بررسی دیگر موارد مورد نظر در حوزه فرهنگ و هنر برگزار شده و دستورات ویژه ای از سوی دکتر «صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت ها و پروژه های فرهنگی و هنری استان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این دیدار، به تعمیر و تجهیز 6 مجتمع فرهنگی و هنری در استان به عنوان یکی از بندهای تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: تاکنون 700 میلیون تومان از سهم یک میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد تامین شده است.

 

 

وی با اشاره به این که در 4 سال اخیر 19 باب کتابخانه در استان تکمیل و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: از آن جایی که یکی از اقدامات لازم تزریق کتاب است، در این جلسه پیرو تفاهم نامه منعقد شده خواستار افزایش سهمیه اهدا کتاب بودیم که خوشبختانه این رقم به 650 میلیون تومان خواهد رسید و دستورات لازم نیز برای افزایش بیشتر سهمیه کتاب از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

 

 

وی ساخت پردیس سینمایی را از دیگر مفاد تفاهم نامه بیان و تصریح کرد: از آن جایی که مقرر شده بود با رسیدن پردیس سینمایی به رشد 30 درصد، 700 میلیون تومان اعتبار به این پروژه از سوی وزارتخانه تزریق شود، در این جلسه پرداخت زودتر از موعد این رقم اعتباری را خواستار شدیم.

 

 

فرخنده درخواست پیگیری تخصیص کامل اعتبار 12 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای پروژه تالار فرهنگ و هنر بجنورد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به پایین بودن سرانه فضای فرهنگی این شهرستان را از دیگر مباحث مطرح شده بیان و اضافه کرد: بخشی از این تخصیص با وزارت ارشاد و بخشی هم منوط به پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که خوشبختانه دستورات لازم در این زمینه داده شد.

 

 

وی تامین و تخصیص کامل اعتبار در نظر گرفته شده برای موزه هنرهای معاصر را هم به عنوان یکی دیگر از مباحث مطرح شده بیان و اضافه کرد: از  2 میلیارد تومان اعتبار مصوب این پروژه که از سال 93 کلید خورد،  یک میلیارد و 380 میلیون تومان آن تخصیص داده شده است، اما پیگیر تخصیص صد درصدی اعتبار بودیم که دستور لازم  برای آن نیز داده شد.

 

 

فرخنده همچنین گفت: در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری تخصیص صد درصدی پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان را داد.

 

 

وی با اشاره به این که کتابخانه های استان نیازمند 200 هزار نسخه کتاب است، اظهارکرد: در این دیدار که دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم حضور داشت، بر تجهیز منابع کتابخانه ای کتابخانه های استان تاکید شد تا متناسب با امکانات، سهم خراسان شمالی نیز به صورت خاص دیده شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کمک و همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در دو رشته هنرهای نمایشی و موسیقی به منظور کشف استعدادها در سال آینده از جمله مطالباتی بود که در این دیدار مطرح شد.

 

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی میلیون تومان تفاهم نامه داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود