Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:04:07 GMT

حریری لیست کابینه خود را به میشل عون داد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۱۴۳۳

حریری لیست کابینه خود را به میشل عون داد

به گزارش شبکه خبری المنار، وی روز چهارشنبه پس از دیدار با رییس جمهوری لبنان که در کاخ بعبدا انجام شد، گفت: میشل عون لیست کابینه را بررسی خواهد کرد، ما دوباره دیدار خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم هر چه سریعتر کابینه را تشکیل دهیم و فروپاشی اقتصادی و مشکلات مردم لبنان متوقف و بازسازی بیروت از سرگرفته شود و روح اعتماد و امید از طریق اصلاحات مورد توافق بر اساس طرح فرانسه، به مردم لبنان بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری فرانسه در پی انفجار مهیب بندر بیروت، دو بار راهی لبنان شد و با مسؤولان این کشور درباره اجرای طرحی موسوم به "طرح فرانسه" درباره آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شد، رایزنی کرد.

طبق جدول زمانی تعیین شده در این طرح، قرار بود طرح اصلاحات فرانسه تا ماه اکتبر سال جاری (ماه گذشته میلادی) آغاز شود اما آغاز این طرح تاکنون به دلیل انصراف «مصطفی ادیب» از تشکیل دولت جدید و مأمور شدن مجدد «سعد الحریری» به جای ادیب، با شکست مواجه شده است.

روزنامه «اللواء» لبنان ماه گذشته در سرمقاله‌ خود با اشاره به تأخیر در تشکیل کابینه الحریری نخست‌وزیر جدید این کشور، به بررسی دلایل این وضع پرداخت و نوشت: مهم‌ترین مشکل در تشکیل دولت در لبنان، اختلاف احزاب در تقسیم مناصب است.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی و به دنبال آن استعفای سعد حریری در پنجم آبان ماه سال گذشته و در ادامه شیوع «ویروس کرونا» و در آخر هم انفجار مهیب بندر بیروت در تاریخ ۱۴ مردادماه از عمده مشکلات این کشور بوده است؛ انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» صورت گرفت و ۱۹۰ نفر کشته و بیش از شش هزار زخمی بر جا گذاشت و علاوه بر آن، بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شد که استاندار بیروت میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

یکی دیگر ازمشکلات فعلی لبنان، استعفای "حسن دیاب" نخست‌وزیر ملی‌گراست که با فشارهای «جریان ۱۴ مارس» و چند کشور غربی– عربی به ویژه آمریکا پس از انفجار مهیب بندر بیروت رقم خورد و از آن پس تاکنون وی و کابینه‌اش به عنوان دولت پیشبرد امور در لبنان فعالیت می‌کند.

از دیگر مشکلات جدی و عمده لبنانی‌ها، دخالت کشورهایی همچون فرانسه، عربستان و آمریکا در امور داخلی و حمایت این کشورها از برخی جریان‌های داخلی لبنانی است؛ جریان‌هایی که بیشتر به منافع کشورهای یاد شده فکر می‌کنند تا به منافع لبنانی‌ها. همچنین اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان از مشکلات بارز لبنانی‌ها به شمار می‌رود.

برچسب‌ها سعد حریری فرانسه رژیم صهیونیستی سعد الحریری میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعد حریری فرانسه رژیم صهیونیستی سعد الحریری میشل عون سعد حریری فرانسه رژیم صهیونیستی سعد الحریری میشل عون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی