Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مسعود منصور شبانگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: هفت هزار و ۳۰۰ سیلاب طی ۲۰ سال اخیر رخ داده که هر کدام به طور متوسط ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت به مناطق وارد کرده است.

وی با بیان اینکه کشور اکنون شرایط خاصی دارد اظهار داشت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش آبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین ۳۰ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور در معرض فرسایش بادی قرار دارد. 

وی گفتچ: اجرای طرح های آبخیزداری می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

منصور با اشاره به اهداف سفر به کرمان تصریح کرد: زارعت چوب می تواند به عنوان روش جایگزین و تامین نیاز کشور عمل کند و در این راستا انگیزه اقتصادی نیز وجود دارد.

 وی گفت: به ازای هر هکتار ۷.۸ میلیون تومان تسهیلات به زراعت چوب پرداخت می شود لذا در این زمینه با صنایع چوب هماهنگی شده که قرارداد داشته و خرید تضمینی تدریجی از آنها داشته باشند. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امسال جهش ۳۰ هزار هکتاری را هدف گذاری کردیم که ۷۰۰ هکتار از این مقدار در استان کرمان قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال سه استان برای اولین بار از پساب و آب های غیرمتعارف برای آبیاری و زراعت استفاده کردند لذا می طلبد مساعدت استان کرمان را نیز در این زمینه داشته باشیم.

منصور به کشت های جایگزین و کم نیاز به آب اشاره کرد و افزود: کشت گردو، گل محمدی بادام و بنه و ایجاد صنایع جانبی، بسته بندی و فراوری به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند.

وی اظهار داشت: بزرگترین پایگاه اطفا حریق جنوب‌شرق کشور تا اوایل خرداد ماه سال آینده در شهرستان رابر از توابع کرمان به بهره‌برداری می رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لحظه حمله مار در معرض انقراض به آقای فیلمبردار در کرمان
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور