Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میشل باشله» رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت کنونی در منطقه «تیگرای» در شمال اتیوپی ابراز نگرانی کرد.

باشله که روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو، پایتخت اتریش شرکت کرد، گفت: «وضعیت در اتیوپی بسیار شکننده و مایه نگرانی است و- همانطور که هشدار داده بودم- در حالِ از کنترل خارج شدن است، که این مسأله تأثیر وحشتناکی بر غیرنظامیان دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بلندپایه کمیساریای عالی حقوق بشر همچنین گفت که به رغم ادعاهای مغایرِ دولت اتیوپی، درگیری در منطقه تیگرای به ویژه در نواحی پیرامونی شهرهای مِکِله، شرِرو، آکسوم و آبی آدی همچنان ادامه دارد.

باشله با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر نقض حقوق بشر از جمله حمله‌های تبعیض‌آمیز به غیرنظامیان و اعمال خشونت جنسی علیه زنان و دختران خاطرنشان کرد که نظارت مستقل بر وضعیت حقوق بشر در منطقه تیگرای یک ضرورت مبرم است.

این در حالی است که هفته گذشته، دولت اتیوپی و سازمان ملل متحد توافقی را با هدف گشودن راهی به تیگرای جهت ارسال محموله‌های کمک برای پناهجویان آواره شده در درگیریهای اخیر امضا کردند.

روز سه شنبه، «استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل نیز گفت که برخی گزارش‌ها از تیراندازی به یک کاروان سازمان ملل در استان تیگرای خبر می‌دهند. اما گزارش‌های دولت اتیوپی حاکی از آن است که کاروان سازمان ملل به یک منطقه ممنوعه وارد شده و به همین جهت برای عدم پیشروی به آن اخطار داده شده است.

طبق گزارش رسانه‌ها، درگیریهای یک ماه اخیر در منطقه تیگرای اتیوپی دست کم یک میلیون نفر را به ترک منازل خود و فرار به مناطق همجوار این منطقه و همچنین کشور همسایه، سودان، وادار کرده است.

کد خبر 5092280

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد میشل باشله درگیری نظامی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی فلسطین جو بایدن ایران دونالد ترامپ لبنان ترکیه ویروس کرونا سوریه کویت روسیه سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس

فاریولی توجه چندین باشگاه ممتاز اروپایی را به خود جلب کرده است. 

آژاکس به دنبال جذب فرانچسکو فاریولی، سرمربی کنونی نیس، به عنوان سرمربی آینده باشگاه است. 

طرفداری | به گزارش تلگراف هلند و با تایید اکیپ فرانسه، فاریولی گزینه مد نظر سران آژاکس است. او برای شروع کارش در نیس مورد تحسین زیادی قرار گرفت، هرچند که افت قابل توجهی از ابتدای سال جدید میلادی تجربه کرده است. اما نیس تحت هدایت او، همچنان در رتبه پنجم لیگ یک قرار دارد و در مسیر دستیابی به هدف خود برای کسب سهمیه اروپایی برای فصل آینده است. در حالی که فاریولی به عنوان گزینه‌ای ناشناخته از ترکیه وارد شد، اکنون دیگر این‌طور نیست. گزارش‌هایی در ایتالیا، فاریولی را به پست‌های سرمربیگری در آث میلان و ناپولی مرتبط کرده‌اند.

آژاکس نیز به این سرمربی آینده‌دار علاقه‌مند است. سرمربی موقت آژاکس در پایان فصل جاری از این تیم جدا خواهد شد و این تیم لیگ هلندی در حال تهیه فهرستی از جانشینان احتمالی است. نام فاریولی به همراه اریک تن‌هاخ و گراهام پاتر در این لیست قرار دارد. اکيپ گزارش می‌دهد که یکی از اعضای سران آژاکس به تازگی به منطقه کوت دازور سفر کرده است؛ اگرچه اطرافیان فاریولی برگزاری هرگونه جلسه‌ای را تکذیب می‌کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل