Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) در وبینار بین این مرکز و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان نشریات کشور افغانستان، گفت: مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و ISC، دو نهاد بین‌المللی هستند که با امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف علمی با دانشگاه‌ها یا موسسات پژوهشی، خدمات علمی و تحقیقاتی‌شان را تبادل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مرکز منطقه‌ای با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین پایگاه مقالات تماماً فارسی در کشور، فعالیت‌هایش را تنها به کشور‌های منطقه محدود نکرده است. همان‌طور که این دو مجموعۀ علمی، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب را تحت پوشش خدمات جامعۀ علمی ایرانی قرار داده‌اند، این توانایی و قابلیت را دارند تا خدمات‌شان را در اختیار کاربران، اساتید، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌های افغانستان نیز قرار دهند.

منصور حقیقت، معاون پژوهش و فناوری ISC نیز در تکمیل صحبت‌های دهقانی، به معرفی خدمات گسترده پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ICS) پرداخت و گفت: امروزه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های کلان پژوهشی و آموزشی شناخته می‌شود که در کشور‌های اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منطبق با استاندارد‌های جهانی برای سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور‌های جهان اسلام، برای کمک به ارتقاء سطح علمی این کشور‌ها فعالیت می‌کند.

حقیقت در مورد چگونگی ثبت مقالات دانشگاه‌های افغانستان در ICS، ادامه داد: این پایگاه برای ثبت نشریات درخواستی معیار‌ها و شاخص‌هایی دارد که نشریات افغانستان نیز باید سطح کیفی خود را به معیار‌های مورد نظر برسانند تا شاهد ترقی هر چه بیشتر نشریات خود در نمایه‎های بین‌المللی باشند.

او گفت: هم‌چنین رتبه‌بندی دانشگاه‌های افغانستان براساس نیاز‌های این کشور و با کمک وزارت تحصیلات عالی آن میسر است، تا به‌تدریج شاهد حضور دانشگاه‌های این کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی باشیم.

هاجر صفاهیه، معاون پژوهش و فناوری مرکز منطقه‎‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری نیز ضمن معرفی خدمات این مرکز گفت: مسئولین نشریات افعانستان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت مرکز منطقه‌ای و مطالعه سامانه ارسال نشریات XML، نشریات خود را برای ثبت در این سامانه ارسال کنند.

صفاهیه بیان کرد: برای ثبت نشریات در مرکز منطقه‌ای، لزومی ندارد که نشریات وب‌سایت خاص داشته باشند و هرکدام می‌توانند نشریات‌شان را به‌راحتی از طریق سامانه https://xml.ricest.ac.ir/ در اختیار جامعه علمی به‌صورت متن قرار دهند.

او هم‌چنین افزود: ایجاد شاخه در دانشگاه‌های مختلف یکی از خدمات گسترده‌ای است که کاربران در دانشگاه‌ها می‌توانند به پایگاه‌های علمیِ مرکز منطقه‌ای دسترسی رایگان و نامحدود داشته باشند و این مرکز قابلیت دارد با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر افغانستان، گامی موثر جهت ارتقای علمی آن‌ها بردارد.

موسوی، رییس تحقیقات علمی دانشگاه کاتب نیز با بیا این که این دانشگاه در حوزه تحقیقات از دانشگاه‌های برتر افغانستان است که تاکنون چهار نشریه منتشر کرده است، اظهار کرد: از گسترش فعالیت‌های علمی با سایر دانشگاه‌ها و نهاد‌های بین المللی استقبال می‌کنیم. در همین راستا، امضای تفاهم نامه با دو مجموعه مرکز منطقه‌ای و ISC می‌تواند این دانشگاه را به این هدف سوق دهد.

محمدعاصف حکمت، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه المصطفی کابل و رییس مرکز تحقیقات علوم انسانی نیز از ارائه گزارش ISC و مرکز منطقه‌ای و معرفی خدمات آن‌ها تشکر کرد و اطلاع رسانی درخصوص نحوه جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی این دو مجموعه را خواستارشد.

محمدرضا صمدی، مدیر فصلنامه کاتب نیز گفت: این نشریه با ۱۷ شماره و ۱۴۰ مقاله تاکنون منتشر شده است. در خصوص ثبت این نشریه در ISC نیز اقدامات لازم شده است و درصدد نهایی کردن معیار‌های ISC هستیم.

صادق دهقان، رئیس پژوهش دانشگاه ابن سینا نیز گفت: این دانشگاه نیز خواستار امضای تفاهم نامه با مرکز و ISC و گسترش همکاری‌های بین المللی خود با ایران است.

در پایان این وبینار ضمن جلسه پرسش و پاسخ بین روسای دانشگاه‌ها و معاونین پژوهشی مرکز منطقه‌ای و ISC، دکتر دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به جمع بندی موارد طرح شده در وبینار پرداخت و گفت: مرکز منطقه‌ای و ISC با وزارت‌های علوم بیشتر کشور‌های اسلامی در ارتباط است تا از طریق آن‌ها و ارتباط با دانشگاه ها، فعالیت‌ها و خدمات علمی خود را سریعتر بین دانشگاه‌های کشور‌ها توسعه دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومیِ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، وی تصریح کرد: پیش از این با برخی دانشگاه‌های افغانستان تفاهم نامه همکاری‌های مشترک امضا شده است که این امر با ارتباط مستقیم با وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌تواند تسریع یابد و تفاهم نامه‌ها با نظارت آن‌ها عملیاتی سازی شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه استنادی دانشگاه های افغانستان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه های افغانستان مرکز منطقه ای اطلاع رسانی تفاهم نامه دانشگاه ها بین المللی فعالیت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث