Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: امروزه با افزایش روز افزون جمعیت در شهرها و با گسترش ساخت و سازهای عمرانی، ساختمانی و نیز تخریب و مرمت بناهای عمرانی و ساختمان‌ها، میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به شکل چشمگیری در حال افزایش است که در صورت بی‌توجهی به آن شاهد بروز خطرات جدی در تمام حوزه‌ها در سطح استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جا ماندن پسماندهای ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی‌های زیست محیطی، بد منظره شدن فضای شهر( آلودگی‌های دیداری) ، مرگ و میر افراد و یا بروز حادثه برای آنها در اثر برخورد اتومبیل‌ها با نخاله‌های ساختمانی موجود در معابر( مخصوصا در تاریکی شب) را در پی دارد.

در ایران و دیگر کشورهای در حال توسعه پسماندهای ساختمانی و ضایعات عملیات‌های عمرانی، بخش عمده‌ای از پسماندهای شهری را به خود اختصاص می‌دهند و علاوه بر هزینه‌های بسیار زیاد برای دفع آن عواقب نامطلوبی را نیز بر محیط زیست دارند.

شرکت آسو صنعت سپنتا ایلام توانسته برای اولین ‌بار در ایران یک سامانه هوشمند مدیریت جامع کنترل ماشین آلات مرتبط با حوزه نخاله‌های ساختمانی و عمرانی به صورت یک سیستم یکپارچه سخت افزاری و نرم افزاری را ارائه دهد.

اجرای نسخه آزمایشی سیستم در شهرداری ایلام

سجاد نظری کارآفرین و مدیر عامل شرکت آسو صنعت سپنتا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: این سیستم به عنوان اولین نسخه آزمایشی با عقد قرارداد یکساله در شهرداری ایلام در حال اجرا است.

وی افزود: این سیستم شامل نرم افزار و داشبورد مدیریتی از راه دور و نیز سخت افزاری مجهز به سیستم RFID و دوربین هوشمند پلاک خوان است که توانسته نقش مهمی را در کاهش آلودگی‌ها داشته باشد. 

مدیر عامل شرکت آسو صنعت سپنتا به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: تشکیل پرونده دیجیتال برای تمام شهروندان جهت انجام عملیات‌های خاکبرداری، تشکیل پرونده الکترونیکی برای تمام رانندگان حومه شهری و کنترل ناوگان حمل و نقل در حوزه زباله‌های شهری از جمله مزیت‌های این سامانه است.

وی ادامه داد: همچنین نوبت دهی هوشمند پیمانکاران در حوزه خدمات شهری و استفاده از سیستم یکپارچه الکترونیکی جهت جلوگیری از پسماندهای کاغذی از مهمترین مزایای مثبت این طرح است.

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام مدیریت مرگ و میر نخاله های ساختمانی نخاله های ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

زارع افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌ها است.

وی گفت: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

کد خبر 6088495

دیگر خبرها

  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز