Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@17:06:32 GMT

صدور مجوز استفاده از واکسن کرونای چینی در امارات

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۳۸۱۳

ساعت 24 - دولت امارات برای واکسن کرونای محصول کنسرن چینی سینوفارم مجوز صادر کرد. این واکسن تا ۸۶ درصد کارآیی نشان داده و برای نگهداری به سرمای خیلی زیاد نیاز ندارد.

امارات متحده عربی برای واکسن کرونای تولیدی کنسرن داروسازی چین به نام سینوفارم پروانه پخش و مصرف صادر کرده است. به گفته منابع چینی این گام "اعتماد کامل مراجع بهداشتی امارات را به امنیت و کارایی این واکسن" نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون‌های مرحله‌ای واکسن تولیدی چین کارآیی آن را تا ۸۶ درصد نشان داده است.مقام‌های اداره بهداشت امارات روز چهارشنبه گفتند که این واکسن محصول چین از بیماری کووید۱۹ از نوع متوسط و سخت را به خوبی پیشگیری می‌کند. آزمون‌ها و تحلیل‌های انجام گرفته نگرانی‌های امنیتی را از میان برداشته‌اند؛ اما نه از آزمون‌ها اطلاعات دقیقی منتشر شده و نه نظر کارشناسان مستقل درباره این واکسن

به گزارش  دویچه وله فارسی شماری از داوطلبان تست واکسن چینی در مرحله سوم آزمون واکسن قرار دارند. معمولا پس از گذار از این مرحله است که برای واکسن پروانه صادر می‌شود، نه قبل از آن. واکسن‌های بیون‌تک و مُدرنا هنوز در همین مرحله قرار دارند و برایشان پروانه صادر نشده است.اما واکسیناسیون در چین با شتاب ویژه‌ای همراه است و دیده می‌شود که از میانه فصل تابستان عده‌ای مانند سربازان، دانشمندان، کادر درمانی، کادرهای حزبی و کارمندان بلندپایه، واکسن دریافت می‌کنند. دولت چین برای چنین "موارد اضطراری" مجوز صادر کرده است.یک سخنگوی کنسرن چینی سینوفارم در ماه سپتامبر اعلام کرد که تا آن تاریخ حدود ۳۵۰ هزار نفر "واکسن ویژه" دریافت کرده‌اند.

ویروس‌شناسان و اپیدمی‌شناسان با جدیت توصیه می‌کنند که انواع هرچه بیشتری از واکسن به طور همزمان معرفی شوند و پروانه بگیرند تا واکسیناسیون به شکل برابر در سطح جهان انجام گیرد.واکسن چینی از نظر کارایی بعد از واکسن‌های بیون‌تک و مُدرنا و بالای واکسن آسترازنکا قرار دارد.مزیت واکسن چینی این است که برخلاف واکسن‌های دیگر به دمای خیلی پایین نیاز ندارد و این امور انتقال و نگهداری آن را تسهیل می‌کند.کنسرن داروسازی چین برای واکسن محصول خود تاکنون از آژانس اروپایی دارو تقاضای مجوز نکرده است. این نهاد پزشکی تمام اطلاعات مربوط به هر دارو را به دقت کنترل می‌کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب کاغذی و قدیمی در استان خبر داد.

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ صدور شناسه های یکتا در درگاه ملی مجوزها آغاز شد و از آن زمان تا کنون برای همه کسب و کارها شناسه یکتا صادر می شود تا مجوزهای کاغذی و قدیمی حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از خدمات دولت، الکترونیکی شده و به همین دلیل مجوزهای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز باید الکترونیکی شود تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: با حذف مجوزهای قدیمی و کاغذی، مشخصات همه فعالان اقتصادی برای دولت شفاف می شود و از مزایای آن ها برای اخذ تسهیلات و... همانند قبل اما به صورت الکترونیکی بهره مند خواهند بود.

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حال حاضر رتبه ۱۵ کشور را در حذف پروانه های کسب قدیمی و کاغذی دارد، گفت: حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان فعال است که حدود ۱۵ درصد از آن ها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، ادامه داد: اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند تا اقدام کنند. پس از این تاریخ نیز مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در راستای تسهیل این فرآیند برای کسبه، روز گذشته میز خدمت تبدیل رایگان مجوزها و پروانه کسب های قدیمی به مجوزهای الکترونیک به این محل واقع در میدان کارگر بجنورد دایر شد.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل همچنین می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوزهای قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس