Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-بخش زیادی از مالکیت باشگاه بیجینگ گوان چین در اختیار یک شرکت ساخت و ساز و بخش دیگری در اختیار یک شرکت دولتی است.

تیم‌های باشگاهی فوتبال چین امسال چندان عملکرد خوبی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نداشتند. از بین چهار تیم حاضر در مرحله گروهی، تنها دو تیم به مرحله یک هشتم رفتند و در آنجا هم فقط تیم بیجینگ گوان توانست به مرحله یک چهارم برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم چینی که قرار است امروز به مصاف اولسان هیوندای کره‌جنوبی برود، تا اینجای جام عملکرد خوبی داشته است. بعد از آنکه از اوایل دهه ۹۰ میلادی روند حرفه‌ای شدن باشگاه‌های فوتبال در چین شروع شد، تیم بیجینگ در سال ۱۹۹۲ و در حالی که  ۳۷ سال از زمان تاسیس آن می‌گذشت، به یک باشگاه حرفه‌ای تبدیل شد تا از این حیث جز اولین‌ها در فوتبال چین باشد. تنها افتخار این تیم در لیگ حرفه‌ای چین به سال ۲۰۰۹ بر می‌گردد که قهرمان شدند. البته این تیم در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۷، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۸ قهرمان جام حذفی چین شده و از این حیث رکورددار است.

این تیم که بخش زیادی از مالکیت آن در اختیار یک شرکت ساخت و ساز و بخش دیگری در اختیار یک شرکت دولتی است، طبق آخرین گزارش‌ها ارزشش در حال حاضر حدود ۱۶۷ میلیون دلار است. این تیم در این فصل از سوپر لیگ چین توانست سوم شود و به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان سال آینده آسیا برود. مربی کنونی بیجینگ برونو جنیسیو فرانسوی است که از سال ۲۰۱۹ هدایت این تیم را به عهده گرفته است. تنها سابقه مربیگری او قبل از بیجینگ، هدایت تیم لیون در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بوده است. 
اگر بخواهیم به بازیکنان شاخص این تیم چینی اشاره کنیم، باید به سراغ بازیکنان خارجی آن رفت. قدیمی‌ترین بازیکن خارجی بیجینگ، رناتو آگوستو هافبک برزیلی است که از سال ۲۰۱۶ در این تیم حضور داردو در ۱۱۱ بازی توانسته ۳۳ گل بزند. فرناندو (برزیل )، جاناتان ویرا ( اسپانیا ) و کیم مین جائه ( کره جنوبی ) دیگر بازیکنان خارجی بیجینگ هستند. بزرگترین حسرت بیجینگ در این بازی‌ها این است که سدریک باکومبو، مهاجم کنگویی این تیم برای بازی‌های جام ملت‌های آفریقا به تیم ملی کشورش رفته است. این بازیکن طی دو سال حضور و در ۵۳ بازی، توانسته ۴۰ گل برای تیمش بزند. 
 

اولسان هیوندای، گنگسترهای سابق آسیا 
اولسان هیوندای در کنار بیجینگ گوان بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های آسیایی منطقه شرق و غرب آسیا در بازی‌های گروهی داشتند زیرا هر دو تیم بدون شکست و با ۱۶ امتیاز به مرحله بعد صعود کردند. این تیم که در منطقه اولسان کره قرار دارد و مالکیت آن در اختیار شرکت معتبر هیوندای است، سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و یک سال بعد هم به لیگ حرفه‌ای کره پیوست. 
این دو تیم در دوران حرفه‌ای خود، دو دوره موفق را پشت سر گذاشته است. دوره اول در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ است که کیم جونگ نام، سرمربی سابق تیم ملی کره‌جنوبی هدایت این تیم را به عهده گرفت. آنها با این مربی نتایج خوبی به دست آوردند که مهمترین آن دومین قهرمانی‌شان در لیگ کره در سال ۲۰۰۵ بود؛ اولین قهرمانی‌شان به سال ۱۹۹۶ بر می‌گردد. تیم تحت هدایت کیم به بازی هجومی معروف بود به طوری که در سال ۲۰۰۶ و بعد از آنکه چند حریف آسیایی را با نتایج پر گل شکست دادند، رسانه‌های کره به آنها لقب « گنگسترهای آسیا » را دادند. 
دوره دوم در فاصله‌های سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بود که کیم هو کان، سرمربی زیر ۲۳ ساله‌های کره هدایت این تیم را بر عهده گرفت. مهم‌ترین افتخار باشگاه در همین دوره و در سال ۲۰۱۲ به دست آمد که با شکست الاهلی عربستان، به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رسیدند.  
این تیم در این فصل از لیگ حرفه‌ای کره، تنها با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به چونبوک موتورز در رده دوم قرار گرفتند. هدایت این تیم در حال حاضر بر عهده کیم دو هون است که از سال ۲۰۱۷ روی نیمکت اولسان حضور دارد که در این سه سال، یک قهرمانی در جام حذفی و دو نایب قهرمانی در لیگ به دست آورده است. اولسان در ترکیب خود چهار بازیکن خارجی دارد و برای موفقیت در این جام حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده است. 
خط حمله این تیم، نقطه قوت آن است که دو مهاجم خارجی و زهردار دارد؛ یکی بیورن یانسن نروژی و دیگری جونیور نگردو برزیلی. یانسن در ابتدای این فصل به اولسان رفت و در ۱۸ بازی ۵ گل زده است. اما نگردو طی سه فصل گذشته مهاجم اصلی اولسان بوده و در ۹۱ بازی توانسته ۶۵ گل برای تیم کره‌ای بزند. دیو بولتوئیس هلندی در خط هافبک و جیسون دیویدسون استرالیایی در خط دفاع، دیگر خارجی‌های این تیم هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اختیار یک شرکت هدایت این تیم حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا روبروی والنسیا به میدان رفت و موفق شد در یک بازی جذاب و تماشایی با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی برسد و سه امتیاز مهم را از آن خود کند.

لواندوفسکی بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن بارسلونا در این بازی بود و موفق شد سه گل از چهار گل تیمش را وارد دروازه حریف کند و به این ترتیب نقش مهمی را در کسب این پیروزی مهم برای ژاوی ایفا کرد.

این ستاره لهستانی حالا با ۱۶ گل زده در کنار آنته بودیمیر از اوساسونا در رده سوم برترین گلزنان این فصل رقابت‌های لالیگا قرار دارد و به نظر می‌رسد که امیدوار است بتواند تا پایان فصل بار دیگر به جایگاه اول برسد و عنوان آقای گلی را به دست آورد.

این بازیکن پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «پی‌چی‌چی؟ من تا به حال ۱۶ گل زده‌ام اما این فرصت را دارم که گل‌های بیشتری به ثمر برسانم و شاید این کار در آینده آسان‌تر باشد. من سعی می‌کنم که گل بزنم اما در انتهای فصل همه تیم‌ها به سختی تلاش می‌کنند و در نهایت ما باید برای پیروزی تیم کار کنیم.»

دیگر خبرها

  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • افسوس مطهری از نتیجه بازی استقلال (عکس)
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • رئال مادرید، الگویی برای استقلال و پرسپولیس که جام می‌خواهند 
  • این پرسپولیسی می‌خواهد در ال‌کلاسیکو بدرخشد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است