Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی طراحان فرش و گلیم استان ایلام، اظهار داشت: فرش و گلیم نقش برجسته از ظرفیت های ویژه استان هستند که نیازمند توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در همه مراحل هستند.

وی افزود: با وجود اینکه ایلام خاستگاه گلیم نقش برجسته است اما هنوز بسیاری از فرش و گلیم های تولید استان در خارج ایلام پرداخت شده و با اسم و برند غیر ایلام صادر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم توجه به این احیای فرهنگ سنتی در استان حتی در مظاهر شهری تاکید کرد.

 کارگزار طرح تکاپو استان ایلام نیز در این نشست گفت: حلقه های زنجیره ارزش در رسته گلیم نقش برجسته مورد بررسی قرار گرفته است.

محمد اوشنی اظهار داشت: اقداماتی که در حلقه های پیشین و پسین در حال انجام است مهمترین اقدام جهت اقتصادی شدن فعالیت گلیم و فرش در استان بشمار می روند.

وی افزود: وجود نقشه های منحصر به فرد در طراحی استان و نیز برند سازی می تواند در معرفی فرش ایلام موثر باشد.

به گزارش ایرنا در این نشست، پیرامون تشکیل انجمن طراحان فرش استان موافقت به عمل آمد و مقرر شد کلاس های آموزشی از هفته آینده شروع شود.

همچنین از تمام علاقمندان و فعالین به این حوزه درخواست شد که راستای همکاری به دبیرخانه تکاپو اداره کار استان مراجعه کنند.

برچسب‌ها فرش رونق تولید استان ایلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش رونق تولید استان ایلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فرش رونق تولید استان ایلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور فرش و گلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد