Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مقدادی، دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه سال جاری تا پایان سال هر هفته به یک استان و تبیین نقش آن استان در دفاع مقدس و تکریم شهدای آن منطقه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ آذرماه سال جاری تا ۲۱ آذرماه نیز به خراسان‌جنوبی اختصاص یافته است، بیان‌کرد: یکی از علت‌های اختصاص یافتن این هفته به نقش خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای آن استان این است که در آستانه دومین سالگرد کنگره عظیم دوهزار شهید استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال ۱۴۰۶ دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، ادامه‌داد: در سال جاری اقدامات ارزشمندی در راستای تبیین نقش خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس صورت گرفت که بخشی از آن در نمایشگاه دستاوردهای اقتدار ۴۰ در حسینیه جماران تبیین و یا به نمایش گذاشته شد.

اجرای ۲۲۵ برنامه شاخص و محوری

مقدادی گفت: در طول هفته اختصاص یافته به خراسان جنوبی ۲۲۵ برنامه شاخص و محوری اجرا شده و یا اجرا خواهد شده که با توجه به شیوع کرونا و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا سعی می‌کنیم از بستر فضای مجازی و اینترنت برای برگزاری برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: البته ستاد ملی کرونا اجتماعات ۱۵- ۲۰ نفره را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌ها مجاز دانسته و در صورت لزوم نیز ما برنامه‌ها را با همین تعداد نفرات برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از اقدامات ما ساخت مستندی با همکاری مرکز آفرینش‌های هنری در خصوص نقش استان در دفاع مقدس است که از شبکه‌های سراسری نیز پخش خواهد شد.

مقدادی با بیان اینکه از دیگر اقدامات ما در طول این هفته و روزهای آتی بازخوانی یکی از عملیات‌هایی است که رزمندگان خراسان‌جنوبی در آن نقش ویژه‌ای داشتند، ادامه‌داد: این عملیات والفجر ۹ است که خراسان‌جنوبی در آن عملیات ۲۸ شهید تقدیم انقلاب و میهن کرد.

وی افزود: باز هم با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از جلوه‌های ویژه و در قالب فیلم این عملیات بازخوانی و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در دهه بصیرت (در دی ماه) و در آستانه سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با افرادی در خراسان‌جنوبی که با آن شهید در سه جبهه دفاع مقدس، جبهه مقاومت و در مقابله با اشرار در شرق همرزم بودند، مصاحبه می‌کنیم.

مقدادی اظهار کرد: این مصاحبه‌ها در قالب کلیپ‌های یک تا سه دقیقه‌ای در اختیار مردم قرار داده می‌شود تا در بستر فضای مجازی بارگذاری شود و در نهایت نیز این مصاحبه‌ها با عنوان یاران خراسانی سردار دل‌ها تبدیل به کتاب خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی در این هفته بیان‌کرد: ۲۶ سری جهیزیه، ۴۰۰ بسته غذایی و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر با همکاری بنیاد علوی و امام جمعه درمیان با هزینه‌ای در حدود سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تقدیم نیازمندان آن منطقه می‌شود.

رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس در طبس

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس‌خراسان جنوبی ادامه‌داد: از دیگر اقدامات در راستای تبیین نقش خراسان‌جنوبی در ایام دفاع مقدس رونمایی از سه کتاب با عنوان دفاع مقدس در شهرستان طبس است.

مقدادی با بیان اینکه از دیگر اقدامات ما در این هفته تجلیل از کادر درمان است، بیان‌کرد: کادر درمان در ایام شیوع کرونا حقیقتاً با تمسک به همان فرهنگ ایثارگرانه دفاع مقدس برای خدمت به مردم از جان مایه می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه ما هر چند مدت یک بار خبر درگذشت یکی از پدران و مادران شهدای گرانقدر خراسان‌جنوبی را می‌شنویم، یادآور شد: باید قبل از اینکه این گنجینه‌های گرانبها را از دست بدهیم، خاطرات آنان را برای آیندگان ثبت و ضبط کنیم.

کد خبر 5092265

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس بیرجند سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا بارش برف محدودیت های کرونایی شهرستان کرج شهرکرد بارش باران روز دانشجو گرگان سیلاب کرمانشاه خراسان جنوبی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با هیئت امناء یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسئولین و اعضا هیئت امناء یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه علی الخصوص شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان عنوان کرد:پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیئت امنا‌های یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور میباشد.

وی افزود:ستاد مرکزی به دنبال فعالسازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها میباشد.

در این جلسه معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور مهندس حمید صادقی و معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور سید ایمان یاراحمدی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»