Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:56:50 GMT

۸۷۰ هزار نفر در اردبیل غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۴۶۸۶

۸۷۰ هزار نفر در اردبیل غربالگری کرونا شدند

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: با اقدامات انجام یافته تاکنون ۷۰ درصد جمعیت استان قریب به ۸۷۰ هزار نفر در سطح استان در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند و بررسی افراد مشکوک نیز به صورت دقیق و با تست انجام یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه اجرای طرح شهید سلیمانی در اردبیل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و هر کدام از حاضران از روند آخرین اجرای این طرح عملکردهای خود را ارائه دادند که شهرستان اصلاندوز به عنوان نخستین شهرستان استان اجرای این طرح را به اتمام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این طرح به لزوم همکاری مردم با بسیجیان و مراقبان سلامت توصیه شد تا اجرای این طرح هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

70 درصد مردم اردبیل غربالگری شدند

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل صبح امروز در این جلسه اظهار داشت: با اقدامات انجام یافته تاکنون 70 درصد جمعیت استان قریب به 870 هزار نفر در سطح استان در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند  و بررسی افراد مشکوک نیز به صورت دقیق و با تست انجام یافت.

وی بیان کرد: تست‌های سریع برای غربالگری افراد مشکوک توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام یافته و 15 هزار تست از مرکز استان به شهرستان‌ها توزیع شده است تا در این زمینه تست کرونا از افراد مشکوک و اطرافیان آن‌ها گرفته شود تا درصد شیوع بیماری به حدأقل برسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: 24 ساعت بعد از آزمایش نتیجه ابتلای افراد به کرونا مشخص می‌شود و در این زمینه اقدامات لازم در راستای اجرای طرح‌های کمک‌های مؤمنانه در بحث امدادی در دستور کار است که با هماهنگی‌های لازم برای نمونه‌گیری اقدام شود.

بهنامجو تصریح کرد: 24 ساعت بعد از انجام آزمایش نتیجه ابتلای افراد به کرونا انجام می‌یابد تا افراد مشکوک در صورت نداشتن شرایط برای قرنطینه خانگی در نقاهتگاه‌ها تحت درمان قرار بگیرند که در تمامی شهرستان‌ها به دنبال نقاهتگاه‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود با فرارسیدن شب یلدا از برگزاری دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی جلوگیری به عمل آید و در این زمینه مردم نیاز است تا در قطع زنجیره ویروس کرونا همکاری کنند تا این ویروس منحوس هر چه سریع‌تر نابود شود.

لزوم بازنگری در کنار گذاشتن دورهمی‌ها و تجمعات

فریبا محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در ادامه با اشاره به لزوم همکاری خانواده‌ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس خبر داد و گفت: در راستای کنار گذاشتن دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه نیازمند بازنگری‌های اساسی هستیم.

وی با اشاره به این که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های لازم در خصوص شیوع بیماری کرونا اولویت اساسی است بیان کرد: در این راستا با افزایش سطح آگاهی و آموزش و فرهنگ‌سازی به دنبال حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر هستیم که ایجاد محدودیت هدفمند با تقویت فرآیند درمانی بیماران سبب کاهش بستری بیماران خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک وظیفه مهم و اساسی برای مدیریت محیط خانه از ویروس کرونا است و استفاده از ماسک و دستکش و نیز رعایت فاصله اجتماعی در این زمینه حائز اهمیت است.

محمدلو بیان کرد: برگزاری هر گونه مراسم و دورهمی به خصوص با نزدیک شدن به شب یلدا به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود و مسئله حائز اهمیت این است که برای حفظ سلامتی خود و دیگران از این گونه تجمعات به جد خودداری شود.

وی اظهار کرد: رعایت اصول حفاظت فردی در مقابل این بیماری امری حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه برنامه‌ریزی برای ارتقاس سلامت یک لازمه اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر است که باید مورد توجه واقع شود.

لزوم اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای کاهش شیوع کرونا

سرهنگ پاسدار شکر عبدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه با اشاره به این که طرح شهید سلیمانی از اول آذر ماه در استان اردبیل اجرایی شده و در قالب این طرح 80 درصد ترکیب جمعیتی استان غربالگری شده‌اند که با اجرای این طرح انتظار می‌رود در کاهش سرایت بیماری موفق عمل کنیم.

روند شیوع کرونا در استان سمنان کاهشی شد؛ مردم برای ادامه روند نزولی ابتلا به کرونا همکاری کنند147 مورد مبتلا به کرونا در طرح غربالگری خانه به خانه در استان گیلان شناسایی شدندکرونا در 24 ساعت گذشته جان 3000 آمریکایی را گرفت

وی با اشاره به این که بازدید از سطح شهر، درمانگاه‌ها و نقاهتگاه‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود اما همچنان برای کاهش شیوع این بیماری نیاز است تا در راستای اعمال محدودیت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد تا در روزهای آینده شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم.

عبدی ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر از روزهای گذشته برای ریشه‌کن سازی ویروس کرونا یک اولویت اساسی برای رفع این بیماری است و در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی در سطح استان انجام یافته اما باید تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در شب یلدا انجام یابد.

انتهای پیام/139/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی اجرای این طرح افراد مشکوک انجام یافته ویروس کرونا اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان

فریبرز جباری رئیس شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز یکشنبه به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

وی پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین