Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرج الله اعرابی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته طرح یاری گران زندگی یا خودمراقبتی در ۵۰ درصد از مدارس استان اجرا شد گفت: این طرح در سه دوره تحصیلی پیاده شد و برنامه امسال، اجرای آن در ۶۰ درصد از مدارس استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این مهارت‌ها شامل مهارت نه گفتن، کنترل خشم، مهارت خودآگاهی، مدیریت استرس و ... است که پارسال به صورت فعالیت‌های عملکردی در اختیار تک‌تک دانش آموزان قرار داده شد و معلم در حدود ۲۰ دقیقه این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان ارائه می‌داد.

بیشتر بخوانید

کسب رتبه برتر ملی نقاشی همگانی

اعرابی اضافه کرد: معلمان و مربیانی که در رشته‌هایی مانند روان شناسی، علوم تربیتی و ... تدریس دارند، طی چندین روز آموزش‌های لازم را کسب کرده و کتابچه‌های کاری را در کلاس معرفی می‌کردند.

او با بیان اینکه آموزش برنامه‌های خودمراقبتی در مدارس به نوعی دانش‌آموز محور است ادامه داد: این نوع یادگیری ماندگار است چرا که سخنرانی معلم محور دیگر جواب گو نبوده و دانش‌آموز باید آن مهارت زندگی را کسب کرده و بتواند در برابر درخواست‌های نامتعارف پاسخ منفی بدهد.

اعرابی با بیان اینکه برنامه خودمراقبتی یک فعالیت آموزشی است گفت: قبل از کرونا کتابچه کار در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر فایل‌های پی دی اف در اختیار مربیان و معلمان قرار گرفته و از طریق شبکه ملی شاد برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود

او با بیان اینکه تمامی معلمان مدارس برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دوره‌های ضمن خدمت آموزش دیده اند افزود: معلمان واحد‌های روانشناسی را در دانشگاه فرهنگیان طی کرده اند و آموزش مهارت‌های فردی به دانش‌آموزان تنها مختص مشاوران و حوزه‌های مربوطه نیست.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش طرح یاری گران زندگی مدیریت استرس اخبار دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد