Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:20:54 GMT

بازگشت شهردار تویسرکان بعداز دوماه کشمکش

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۶۲۳۷

بازگشت شهردار تویسرکان بعداز دوماه کشمکش

ایسنا/همدان  بالاخره بعداز دو ماه کشمکش بین اعضای شورای شهر تویسرکان و بعد از عزل "احسان پیری" از سمت شهردار و تعیین "عظیم الوندی" به عنوان سرپرست شهرداری، پیری با ارائه مدارک به دیوان عدالت اداری بالاخره روز گذشته به عنوان شهردار به شهرداری تویسرکان بازگشت .

 شورای پنجم تویسرکان از ابتدای شکل‌گیری به دلیل عدم هماهنگی و همسویی اعضا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و بارها و بارها  شورا تعطیل شد و تا مرز انحلال هم پیش رفت و در این مدت مردم تویسرکان شاهد استعفای "کاظم گمار" که به‌گفته خودش مشکلات شخصی باعث این استعفا شده بود و عزل "احسان پیری" توسط تصمیم اعضاء شورای شهر بودند و  این قصه همچنان سر دراز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصه از آنجا آغاز شد که اعضای  شورای پنجم شهر تویسرکان به جای رسیدگی به مشکلات مردمی که بر حسب اعتماد کردن به این افراد آنها را انتخاب کرده بودن تا در حل مشکلات شهر کوشا باشند، به اختلافات فکری و حزبی خود پرداختند و عملا مردم تویسرکان با شورایی ناکارآمد مواجه شدند که دائما در حال جدال با هم بودند و شورا بارها و بارها یا تعطیل و یا اعضا در حال استعفا و برکناری یا بازگشت مجدد بود و همین امر باعث ایجاد نارضایتی بین شهروندان تویسرکانی شد تا جایی که این امر حتی مسئولین ارشد شهرستان را هم خسته کرده بود .

این جدال و کشمکش تا جایی ادامه پیدا کرد که اختلافات بین اعضای شورای پنجم تویسرکان برای دادخواهی به  دیوان عدالت اداری کشیده شد و در مرداد سال جاری با بازگشت دو عضو اصلی و علی‌البدل به شورا ، اختلافات بین اعضا بالا گرفت و بعد از مدتی سه عضو اصلی شورا به دلایل نامعلومی مجبور به کناره‌گیری از شورا شدند و این شورا با پنج عضو به کار خود ادامه داد و همچنان اختلاف موجود باعث اخلال در انجام وظایف اصلی شورا بود و مردم هم همچنان از این وضعیت ناراضی بودند .

 اختلاف بین چند عضو از شورا با شهردار وقت منجر به استیضاح "احسان پیری" شد و در نهایت این استیضاح منهی به عزل پیری شد ، که در این مورد گفته‌های ضد و نقیضی از جانب اعضای شورا و شهردار عزل شده به‌گوش می‌رسید و پیری معتقد بود که حقش ضایع شده و شورا قبل از پایان یافتن مهلت قانونی تعیین شده برای پاسخگویی به سؤالات مطرح شده به منظور استیضاح، وی را عزل کرده‌اند .

در همین راستا پیری برای احقاق حق خود، مدارکی مبنی بر عزل ناعادلانه و غیر قانونی خود را به دیوان عدالت اداری ارائه کرده و پس از گذشت دوماه حقانیت خود را به اثبات رساند .

به‌گزارش ایسنا؛ در نهایت "احسان پیری" عصر روز چهارشنبه ۱۹ آذر، به همراه سه عضو اصلی برکنار شده از شورا  با حضور فرماندار تویسرکان، هیئتی از استانداری، اعضای شورای شهر و تنی چند از مسئولین مجدد به عنوان شهردار تویسرکان معرفی شد و به مسند خود در شهرداری بازگشت.اما همچنان مردم این شهر امیدی به شورای پنجم ندارند و چشم انتظار شورای ششم تویسرکان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر شهرداري ديوان عدالت اداري استانی شهرستانها شورای پنجم اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است

رئیس شورای شهر تهران گفت: قراردادهای شهردار تهران در چین محرمانه بوده و انتشار آن مشکل امنیتی دارد. این قراردادها زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی با اشاره به سامانه پایش مصوبات شورا گفت: این سامانه پیش از این در شورا پایه‌گذاری شده بود اما متوقف ماند و امروز از این سامانه رونمایی خواهد شد و کل مصوبات بعد از پایش در این سامانه بارگذاری و در دسترس قرار خواهد گرفت.

چمران ادامه داد: در جلسه امروز همچنین گزارش سه‌ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری توسط خزانه‌دار شورای شهر ارائه خواهد شد.

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به مفقود شدن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه 15 در پی بارش باران تصریح کرد: این کارگر زحمت کش برای بازگشایی مسیر وارد نهر شده است که متأسفانه تا این لحظه هنوز پیدا نشده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر پیدا شود البته در این مواقع کارگران باید با امنیت کار کنند.

چمران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حصارکشی درون پارک لاله گفت: هنوز مشخص نیست برای چه موضوعی این کار انجام شده است. بر اساس آنچه پرسیده شده است؛ پس از جشن‌های ماه رمضان احساس شده که در آنجا نیاز به چنین فضایی وجود دارد.

وی افزود: البته قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود و ما هم اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. هنوز طرحی آماده و به شورا ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در شورای دوره سوم مصوبه‌ای داشتیم که در بوستان‌های بزرگ می‌توانند برای خدمات مورد نیاز بوستان، ساخت و ساز انجام دهند که این موضوع نیز تنها محدود به کتابخانه و مسجد شد که آن هم باید طرح‌هایش در هیئتی که قرار داده‌ایم مصوب شود و به این ترتیب ساخت و ساز اگر از ملزومات پارک باشد به شرط عدم قطع درخت امکان دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قراردادهای حمل و نقل در سفر زاکانی؛ شهردار تهران به چین محرمانه است یا خیر گفت: قرارداد را هر عضوی خواسته در اختیارش قرار گرفته است. قراردادها محرمانه است و انتشار آن مشکل امنیتی دارد اما زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است. چنین قراردادی در سال 1396 نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • ورزش صبحگاهی در شهر تویسرکان