Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@02:55:22 GMT

نیاز فعالیت مهد‌ها در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۶۷۳۳

مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: فعالیت مهد‌های کودک در شرایط کرونایی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند دریافت مجوز است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: سعید بابایی درخصوص مجوز فعالیت مهدهای کودک افزود: دغدغه بسیاری از مهد‌های کودک این است که بتوانند از رده سوم شغلی به رده دوم شغلی انتقال پیدا کنند تا این فعالیت با رعایت پروتکل‌ها را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در واقع بازگشایی مهد‌های کودک هم دغدغه مادران شاغل و هم دغدغه مهد‌های کودک است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تصمیم گیرندگان باید در این رابطه تمایزی بین مهدکودک‌ها و مدارس قائل شوند، زیرا مهد‌های کودک در درجه اول محل نگهداری کودکان هستند و در مرحله دوم محلی برای ارائه بحث‌های آموزشی و پرورشی هستند.

بابایی با بیان اینکه چیزی که بیش از بحث مهد‌ها مد نظر سازمان بهزیستی قرار دارد بحث سلامت کودکان است، افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرها، مهد‌های کودک نیز از نظر محدودیت‌های فعالیتی در وضعیت مطلوب اقتصادی قرار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای خانواده‌هایی که چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی شاغل هستند، ظرفیت استفاده از مهد‌های کودک به ویژه در شهر‌های بزرگ مدنظر قرار گیرد، زیرا اگر این امر در نظر گرفته نشود کودکان یا همراه والدین در محل اشتغال حضور می‌یابند یا خانواده مجبور است برای نگهداری کودکان از مراقبان غیراستاندارد استفاده کند.

وی افزود: در ایام کرونایی مهد‌های کودک علاوه بر نگهداری از کودکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با ارائه محتوای مناسب که مورد تایید سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش نیز قرار گرفته، سعی دارند تا در ایام تعطیلی بتوانند خدمات مناسبی را به صورت غیرحضوری به کودکان ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: جزئیات صدور مجوز مهد‌های کودک توسط وزارت آموزش‌وپرورش

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا مهدکودک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا مهدکودک مهد های کودک مهد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم