Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی پور با اشاره به اینکه مسابقه قرآنی مدهامتان امسال در بستر فضای مجازی برگزار می شود، گفت: ۳۰ آذر آخرین مهلت برای بارگذاری آثار در سامانه بچه های مسجد اعلام شده است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: این مسابقه امسال با توجه به شرایط ایجاد شده در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد قرآنی می توانند تا تاریخ ۳۰ آذر ماه نسبت بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجدbachehayemasjed.ir ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند ضمن اینکه مسابقه مذکور در دو مرحله استانی و کشوری  برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: پنج نفر برتر رشته هایی که مرحله کشوری دارند؛ به مرحله کشوری راه می یابند و در صورت کسب رتبه در مرحله کشوری باید نسبت به اجرای زنده در همان رشته اقدام نمایند.

 

ابدالی پور اذعان داشت: مرحله دوم در صورت فراهم بودن شرایط، حضوری و درغیر اینصورت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای الویت و امتیاز بیشتری است.

 

ابدالی پور افزود: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال های 96 تا 98رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

 

وی ادامه داد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های تلاوت نور(ترتیل)، اذان و مکبّری در سامانه، دارای امتیاز ویژه می باشد.

 

ابدالی پور افزود: هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست، بطور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی می نماید.

 

وی افزود: کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد.

 

ابدالی پور ادامه داد:ضبط فیلم بصوت افقی، بی حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفن و سیستم صوتی و فقط با صدای معمولی خود شخص باشد.

 

وی افزود: هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد.

 

ابدالی پور با بیان اینکه حداکثر زمان اثر 3  دقیقه باشد و حجم اثر حداکثر30 مگابایت باشد، ادامه داد: رعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه رشته های ویژه خواهران توسط داوران خواهر ارزیابی و داوری خواهند شد، بیان کرد: شرط احراز رتبه در استان و کشور، کسب حداقل 70 درصد کل امتیازات رشته مورد نظر می باشد.( اگر فردی بالاترین امتیاز را در استانی کسب کند ولی امتیازش به 70 درصد کل امتیازات نرسد در استان و کشور حایز رتبه نخواهدشد).

 

وی با اشاره به ضوابط رشته قرائت نماز، با بیان اینکه این بخش ویژه برادران و خواهران 7 تا 16 سال (متولدین 1383تا 1392)، است، افزود:  اثر مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود.

 

 ابدالی پور با اشاره به رشته اذان ویژه برادران 7 تا 16 سال (متولدین 1383تا 1392) ، افزود: فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه ضبط و ارسال شود.

 

وی ادامه داد: میزان و الگوی تلاوت از سوره های «یاسین»، «الرحمن»، «واقعه» به این شرح است: سوره یاسین (فراز ۱: آیات ۱ تا ۱۲- فراز ۲: آیات ۳۳ تا۴۰)، سوره الرحمن (فراز ۱ : آیات ۱ تا ۱۸ – فراز ۲ : آیات ۶۰ تا ۷۸) و سوره واقعه (فراز ۱: آیات ۱-۲۴-آیات ۵۷ تا ۷۴). سوره واقعه (فراز ۱: آیات ۱ تا ۲۴ – آیات ۵۷ تا ۷۴(.

 

ابدالی پور افزود: فایل های ارسالی در همه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد؛ همچنین ضبط فیلم باید به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین باشد.

 

وی با اشاره به کیفیت داوری در رشته تلاوت نور (ترتیل)،  خاطرنشان کرد: در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می شود.

 

ابدالی پور در مورد شرایط اختصاصی  رشته «قرائت نماز» ویژه برادران و خواهران اظهار کرد: رده سنی شرکت در این رشته  ۹ تا ۱۴ سال(متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵) بوده و اثر مربوط باید به اجرای زنده نماز ۳ رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود.

 

وی گفت: همچنین در رشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود؛ ضمن اینکه حداکثر زمان اثر ۳  دقیقه و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد.

 

ابدالی پور با بیان اینکه هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد، تصریح کرد: آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد؛ ضمن اینکه آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی  (۸۱ تا ۱۰۰) خوب ( ۶۶  تا ۸۰ ) متوسط ( ۵۰ تا ۶۵) رتبه بندی می‌شوند و از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل می شود.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد شرایط اختصاصی رشته اذان (ویژه برادران) گفت: رده سنی  شرکت کنندگان در این رشته ۹ تا ۱۴ سال (متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵) بوده و فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی  علی الصّلاه ضبط و ارسال شود؛ ضمن اینکه این رشته در بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط اختصاصی رشته مکبری (ویژه برادران) اظهار کرد: رده سنی شرکت در این رشته زیر ۹ سال شامل متولدین ۱۳۹۰ به بعد، همچنین رده سنی ۹ تا ۱۴ سال شامل متولدین ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ خواهد بود، اثر مربوط به اجرای زنده مکبری برای نماز دورکعتی است؛ ضمن اینکه در این رشته بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان مسابقات قرآنی مدهامتان فضای مجازی اجرای زنده ویژه برادران داوری می شود مرحله کشوری صحت قرائت رده سنی آیات ۱ فراز ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

سوگواره در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی یا معین البکاء، بازیگری و تعزیه خوانی و نقالی، طراحی صحنه و فضا، لباس و موسیقی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات اول و اهدای لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات دوم و سوم، تقدیر به عمل خواهد آورد.

آثار تا ۱۵ خرداد ماه جمع آوری و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد که شروع اجراهای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس

و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است؛

-هرکارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند.

- اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

- آثار شرکت کننده صرفاً اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

- طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر اینصورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

- آثار انتخابی توسط هیأت بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

-ستاد برگزاری سوگواره هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت.

- بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

- کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند

-ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور می‌باشد.

- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده گردد، دبیر خانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

- آثار ارائه شده نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

کد خبر 6097181

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد