Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد طاهریان روز پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: عملیات ساخت موزه بزرگ سمنان پس از ۱۶ سال توقف، از چند ماه گذشته آغاز شده و متوقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه  عملیات ساخت موزه بزرگ سمنان متوقف نیست و کار گودبرداری موزه به پایان رسیده است، افزود: موزه بزرگ سمنان از مهم‌ترین طرح های توسعه‌ای و اولویت‌دار این اداره کل و یکی از اساسی‌ترین مطالبات استان در حوزه گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با پیگیری‌های مستمر، مطالعات و طراحی مجموعه موزه از سال گذشته و بر اساس استانداردهای جدید انجام شد و نقشه‌های اجرایی موزه به تایید اداره کل موزه‌های کشور رسیده است.

طاهریان بیان کرد: پس از پایان عملیات گودبرداری، در حال حاضر اجرای بخشی از فوندانسیون این پروژه آغاز شده است.

وی ادامه داد: پس از گودبرداری و پیش‌بینی سازه نگهبان که متحمل هزینه بالایی بود، برای پیشبرد بهتر و جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی، پروژه در مقطعی کوتاه متوقف و آزمایش‌های ویژه‌ای در محل پروژه برای تصمیم‌گیری حذف سازه نگهبان صورت گرفت.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: پس از آزمایش‌های مکانیک خاک و بررسی دقیق پروژه موضوع حذف سازه نگهبان توسط آزمایشگاه مکانیک خاک تائید شد و این اقدام زمینه بیش از ۱۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی در اجرای پروژه را فراهم کرد.

طاهریان تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه از سرگرفته شده و کارگاه ساخت فعال است.

موزه بزرگ سمنان واقع در خیابان شهید رجایی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در زمینی به وسعت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنایی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع  و در چهار طبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت و بخش اداری است.

برچسب‌ها سمنان پروژه ساختمانی ایرانگردی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان پروژه ساختمانی ایرانگردی موزه سمنان پروژه ساختمانی ایرانگردی موزه اخبار کنکور موزه بزرگ سمنان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان