Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگران سامانی کاشی بروجرد برای چندمین بار در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حدود ۳۵ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرستان بروجرد قرار دارد، واحدهایی که در تولید و برند زبانزد بود و نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای خارجی مورد استقبال قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اندک زمانی مشکلات در این واحدهای تولیدی پدیدار شد به طوری که نبود مواد اولیه، نبود بازار فروش و نبود سرمایه در گردش سبب شد تا واحدهای تولیدی در شهرستان بروجرد یکی پس از دیگری در رکود و تعطیلی غوطه ور شوند.

بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل برخی از مشکلات و البته عدم رسیدگی و توجه تعطیل شدند و بسیاری از واحدهای دیگر از این مشکلات در امان نبوده و تعدیل نیرو و کاهش تولید، آنها را زمین گیر کرد.

بیکاری کارگران سامان کاشی

در پس همه این مشکلات، کارگران زیادی با سابقه های مختلف از کار بیکار شدند و عده ای هم رو به دستفروشی آوردند البته همه این موارد در حالیست که برخی از واحدهای تولیدی همچنان گرفتار مشکلات و کلاف سر در گم مطالبات و معوقات هستند.

طی سالهای گذشته تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی در بروجرد به وفور شنیده می شد و با هر تعطیلی، صدها کارگر اخراج می شدند، در سال ۹۵ کارخانه هایی از جمله سامان کاشی، کاشی جم، عظیم خودرو و تعداد زیادی از واحدهای دیگر تعطیل شدند.

اگرچه جلساتی برای رفع مشکلات آنها برگزار شد اما در نهایت مشکل برخی از همین واحدها پابرجاست به طوری که مشکل سامان کاشی بروجرد که روزگاری برند آنها زبانزد بود با گذشت سالها تعطیلی همچنان ادامه دارد.

تجمع چندباره کارگران مقابل فرمانداری

کارگران این واحد تولیدی تاکنون بارها در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند، بعد از مدتی کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات در این حوزه شدند اما همچنان معوقات و مشکلات این کارگران به قوت خود باقیست.

طی چند روز گذشته تعدادی از کارگران سامان کاشی بروجرد در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات و معوقات شدند، این در حالیست که توقیف دستگاه های این کارخانه به جای طلب کارگران در نظر گرفته شده اما به نظر می رسد با این اقدام، کارخانه به تاراج می رود.

اگرچه این احتمال وجود دارد که با رفع مشکلات و پرداخت بدهی، دوباره این کارخانه احیا شود اما وقتی دستگاه ها از کارخانه خارج شوند، احیای آن هیچگاه رخ نمی دهد.

کلاف سردرگم مشکلات سامان کاشی

طی سال های اخیر برنامه هایی برای احیای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده و هر ساله تعدادی واحد تولیدی وارد مدار تولید می شوند که نمونه آن در شهرستان بروجرد کاشی جم بود که با احیای مجدد ۱۰۰ کارگر به کار بازگشت و هم اکنون فعالیت در این کارخانه صورت می گیرد.

کارخانه سامان کاشی از سال ۹۵ تاکنون تعطیل و صدها کارگر این کارخانه بیکار شده اند و با گذشت چهار سال کلاف سر در گم مشکلات این واحد باز نشده است.

عبدالعلی گیوه کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: طی چند روز گذشته تعدادی از کارگران سامان کاشی بروجرد در مقابل فرمانداری تجمع کردند که خواستار بررسی مشکلات و پرداخت مطالباتشان بودند.

وی افزود: تقریبا کلیه کارگران شرکت سامان کاشی بروجرد در اداره کار طرح دعوی نمودند و رای آنها را صادر و به اجرای احکام ارجاع داده شد که مجموع آراء حدود ۱۱ میلیارد تومان بود و البته بخشی از این مطالبات با فروش یکی از زمین های توقیف شده از مالک پرداخت شده است.

مطالبات کارگران پرداخت نشد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: مابقی طلب کارگران که شامل دستگاه های توقیف شده و بعضی آراء صادر شد که هنوز توسط کارفرما پرداخت نشده است و کارگران خواستار پرداخت مطالبات خود شده اند.

گیوه کی گفت: ارزش دستگاه توقیف شده بیش از ۱۵ میلیارد تومان است اما تاکنون با هدف حفظ کارگاه اجازه خروج هیچ یک از دستگاه ها توسط دستگاه قضایی داده نشده است.

وی بیان کرد: البته مدیر کارخانه در تلاش است که با پرداخت اصل بدهی و تاخیر تاییدیه بتواند طلب ها و بدهی ها را پرداخت کند و دستگاه ها از واحد تولیدی خارج نشوند.

وی گفت: سامان کاشی بروجرد از اواسط سال ۹۵ تعطیل و همه کارگران آن از بیمه بیکاری بهره مند شده اند.

به هر حال نیاز است مسئولان به این مشکلات کارگران رسیدگی کنند تا گره از مشکلات آنها باز شود و معوقات و مطالباتشان پرداخت شود اما ضروری است در کنار این موارد تلاش و همت برای احیای این واحد مد نظر باشد تا دوباره چرخ این واحد تولیدی بچرخد و کارگران مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقابل فرمانداری سامان کاشی بروجرد واحدهای تولیدی کارگران سامان واحد تولیدی تجمع کردند دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی