Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صداي ايران، محمد اصغری  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش باران و برف و مه آلودگی در استان‌های ساحلی خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و برخی نقاط اردبیل، ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، برخی نقاط کرمان و سیستان و بلوچستان را شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته فارس وی ادامه داد: روز آینده بارش باران و برف و مه آلودگی در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه ۲۲ آذر در خراسان رضوی و به صورت پراکنده و در استان‌های ساحلی خزر بارش برف و باران خواهیم داشت.

* افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها طی 5 روز آینده

اصغری با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، گفت: در ۵ روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و افزایش غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

* توصیه به کشاورزان و دامداران در روزهای سرد و برفی

وی اضافه کرد: از فردا تا یکشنبه ۲۳ آذر کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطق و استان‌هایی که ذکر شد، توصیه‌ می‌شود در ‌مزارع و باغات‌ زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، در دستور کار باشد.

اصغری افزود: همچنین توصیه می‌شود در سالن های پرورش قارچ، گلخانه و انبارها، تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما و وقوع برف، پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌ها با توجه به کاهش دما و کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت‌ جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی، در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: در سالن‌های مرغداری و دامداری نیز توصیه می‌شود تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما و برف، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، تهیه خوراک پر انرژی برای دام‌ها با توجه به کاهش دما و برف و جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن‌ها در دستور کار باشد.

* یخبندان در 24 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت هشت و یک درجه ‌خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج است، افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و زنجان، اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر‌، سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۲۴ ‌مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هواشناسي هشدار يخبندان پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی توجه به کاهش دما پیش بینی می شود روز آینده سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹ اردیبهشت) کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899943

دیگر خبرها

  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟