Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه کیانی اظهار کرد: کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، برای شناسایی سریع و به‌عبارتی ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی، ابزاری مناسب است و بسیاری از کشورها از آن استفاده می‌کنند.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از جمله ویژگی‌های این‌کیت‌ها می‌توان به کاهش زمان و کم شدن هزینه آزمایش اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کشورها از این‌روش برای بیماریابی سریع استفاده می‌کنند و در صورت مثبت بودن افراد، علائم بیماری در آنان کنترل می‌شود تا مبتلایان در روزهای اول شناسایی و روند بهبودی به‌نحو مطلوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق برنامه راهبردی معاونت بهداشت برای رویارویی با کووید ۱۹ اجرای این‌برنامه مبتنی بر آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند است، گفت: بر مبنای همین‌استراتژی، تست سریع تشخیصی کووید ۱۹ در داخل کشور طراحی، تولید و هفته گذشته بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور توزیع شد.

وی بیان کرد: قرار است این‌تست‌ها در مراکز غربالگری کرونا یا بر حسب نیاز در مراکز تجمعی مانند سرای سالمندان، سربازخانه و پادگان‌ها و نیز درب منازل مردم استفاده شود.

کارشناس مسئول امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: بنابراین امکان تهیه این‌تست برای شهروندان عادی به‌صورت عمومی وجود ندارد و اگر فردی بخواهد از این‌تست‌ها استفاده کند، باید به مراکز منتخب ما مراجعه کند.

وی درباره اعلام نتیجه این‌تست‌ها نیز گفت: این‌تست‌ها همان‌گونه که از نامشان پیداست کیت تشخیص سریع هستند و حداکثر در ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کنند.

کیانی تأکید کرد: نتیجه تست‌های تشخیصی سریع کووید ۱۹ مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است و حساسیت مناسبی دارد و این‌نتایج می‌تواند مورد استناد آزمایش‌ها و تحلیل‌های بالینی قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد درصورت توزیع کیت راپید در کشور قطعاً انجام تست‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و دسترسی به این‌نوع تست‌ها راحت‌تر خواهد بود.

کد خبر 5092645

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد کووید 19 ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر بارش برف شهرکرد شهرستان کرج محدودیت های کرونایی گرگان روز دانشجو شیوع کرونا کرمانشاه مجلس شورای اسلامی بارش باران علوم پزشکی تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی