Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با خبرنگاران استان از افتتاح طرح جامع برنامه راه مهندسی خبر داد و گفت: این طرح به عنوان یک طرح اثر گذار در آینده فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «ابوالفضل سرگزی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اگر علم دانشگاهی ما به حل مسائل و حل مشکلات منتهی نشود یعنی آن انتظاری که از تاسیس دانشگاه ها داشته ایم عملی نشده است در طرح راه مهندسی قرار است مشکلی که در مسئله محور نبودن دروس دانشگاهی و عدم اهتمام جدی دانشگاه‌ها به حل مسائل جامعه و کشور وجود دارد این مشکلات از طریق ایجاد یک سری‌تخصص و  آموزش ها به دانشجویان حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به عرصه های علمی افزود: در عرصه علمی و اثر گذاری علمی اگر ما با یک دید انقلابی نگاه کنیم قطعا معیار ما انتشار چند مقاله علمی در چند نشریه علمی نخواهد بود بلکه معیار ما اثر گذاری و حل شدن مشکلات کشور، جامعه و  مردم خواهد بود.

 

وی با اشاره به یکی از طرح های راه مهندسی یاد آور شد: در طرح راه مهندسی یک نیروی متخصص که بر مبنای مسئله محوری و حل مسائل جامعه پس از اتمام درس تربیت می شود تا بتواند نقش آفرینی و اثر گذاری در جامعه داشته باشد 

 

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان ابراز داشت: در این راه تریبون های  آزاد نیز برگزار می‌شود که دانشجویان در رشته تخصصی خود با حضور اساتید آن دانشگاه وضعیت علمی و وضعیت آن رشته در حوزه دانش‌بنیان را  با توجه به بومی بودن آن در منطقه بررسی می کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت های بسیج دانشجویی در ایام کرونا افزود: در اوایل شیوع کرونا و تا امروز بسیج دانشجویی اثر گذاری زیادی داشته در حوزه خدمت رسانی در دوران کرونا تقریبا ۸۵ هزار ماسک تولید شد حضور پزشکان در ایستگاه های سلامت و در ضد عفونی مراکز پر رفت و آمد تنها گوشه ای از خدمات بسیج دانشجویی در این ایام بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی همچنان در  بیمارستان ها با کادر پزشکی همکاری خود را ادامه می دهد 
همچنین در دوران کرونا از کادر پزشکی تجلیل به عمل آمده است، بسیج دانشجویی در واقع به دنبال کادر سازی و برداشتن موانع است.

وی با اشاره به حوزه مأموریتی بسیج دانشجویی گفت: حوزه مأموریتی بسیج دانشجویی سطح دانشگاه ها است اما اثر گذاری در فضای خارج از دانشگاه ها در چند سال اخیر پیگیری می‌شود.

 

وی در پایان افزود: در حال حاضر مجموعه گروه جهادی بسیج دانشجویی استان در حاشیه شهر ها فعالیت دارند در بحث کمک های مومنانه ۵۰۰ ملیون تومان اقلام در کل استان توسط بسیج دانشجویی توزیع شده است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح راه مهندسی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بسیج دانشجویی دانشگاه ها راه مهندسی اثر گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است