Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بررسی مسائل ومشکلات سرمایه گذار طرح گلخانه هیدروپونیک در جنوب کرمان گفت:یکی از سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه است که اشتغال خوبی دارد و هم اینکه میزان آب کمتری مصرف می کنند وکشت تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارکرد:طبق اعلام آمار وزارتخانه جهاد کشاورزی بیشترین سطح گلخانه بعد از استان تهران متعلق به جنوب استان کرمان است حتی ما در کشت جالیزی رتبه نخست کشور را داریم.

برخوری عنوان کرد:باتوجه به شرایط اقلیمی جنوب استان که به نوعی گلخانه طبیعی محسوب می شود احداث گلخانه ها در حال توسعه است و ما به سمت احداث گلخانه‌های هیدروپونیک می رویم.

او افزود:در شهرستان عنبرآباد ۱۸ هکتار گلخانه هیدروپونیک با سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات در حال احداث است که یکی از گلخانه‌های پیشرفته ایران می باشد که خود سرمایه گذار با شرایط خوبی که دارد محصولات تولیدی را به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می کند.

برخوری با بیان اینکه در کشت‌های گلخانه هیدروپونیک عملکرد تولید محصول، سلامت محصول و کاهش استفاده از سموم نقش دارد تصریح کرد: می توانیم با تولید محصول باکیفیت؛ بسته بندی مناسب وبرندسازی بهره وری بهتر و صادرات داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران گفت:۱۸ هکتار گلخانه هیدروپونیک در روستای خیرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حال احداث است که با استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی امکان تولید محصول در تمام فصول فراهم خواهد بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گلخانه داران گلخانه هیدروپونیک جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه