Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، متخصصان بسیجی ٩ مجموعه صنعت هسته‌ای کشور طی بیانیه‌ای آمادگی خود را برای اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» و پاسخ به گستاخی اخیر سه کشور اروپایی اعلام کرده و اجرای این قانون را گامی مؤثر در جهت توسعه صنعت هسته‌ای کشور و افزایش اقتدار ملی در مقابل تحریم‌های مستکبران دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه که از سوی بسیج مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن منتشر شده، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ  

و آن‌ها که در راه ما جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است. 

(سوره مبارکه عنکبوت آیه ۶۹) 

اینک که نتیجه مذاکرات چند ساله در مسیر رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به نتیجه‌ای نرسیده، مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آن‌ها پیش روی ما باز است و توفیق در آن مستلزم عزم و اتحاد ملی می‌باشد؛ راهی که با تلاش‌های علمی و فنی دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید فخری‌زاده عزیز و سایر شهدای هسته‌ای طی شده و توسط همرزمان ایشان ادامه خواهد یافت.  

ما صادرکنندگان این بیانیه، طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را که پس از طی مراحل قانونی و تصویب شورای نگهبان به صورت یک قانون لازم‌الاجرا به دولت محترم ابلاغ شده و تأیید کارشناسی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را هم به دنبال داشته است، اجرایی دانسته و گامی مؤثر در جهت توسعه صنعت هسته‌ای کشور و افزایش اقتدار ملی در مقابل تحریم‌های مستکبران می‌دانیم.  

از این رو ما بسیجیان و جهادگران فعال در صنعت هسته‌ای، به منظور ادای تکلیف خود از هیچ تلاش و کوششی به منظور اجرای اقدامات مقرر در قانون مذکور و مطالبه تحقق دقیق و بهنگام آن فروگذار نکرده و در پاسخ به گستاخی اخیر سه کشور اروپایی، از رئیس جمهور محترم، مقامات مربوطه و مدیران سازمان انرژی اتمی می‌خواهیم با اطمینان به وعده الهی «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا» با همت و شجاعت نسبت به اجرای صحیح و کامل این قانون اقدام نمایند.  

- بسیج مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی‌روشن (نطنز) 

- بسیج مرکز سوخت هسته‌ای اصفهان  

- بسیج سیدالشهداء شرکت تسا 

- بسیج شهید شهریاری مجتمع شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت تسا 

- بسیج مجتمع آب‌سنگین خنداب اراک 

- بسیج مجتمع شهید رضایی‌نژاد (اردکان) 

- بسیج شهید قشقایی (تهران) 

- بسیج شرکت مهندسی استخراج و اکتشاف 

- بسیج مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی البرز

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج تحریم ها هسته ای شهید صنعت هسته ای بسیج مجتمع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار می‌شود که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ماست.


جواد کریمی ثابت با اشاره به استقبال از این کنفرانس افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنر‌های تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.


وی گفت: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگرد‌های تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشور‌های ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.


کریمی ثابت افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.


وی گفت:در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگرد‌های تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


وی گفت: نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محور‌های ارائه محتوا، پوستر‌ها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشور‌های دنیاست.


این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند