Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:26:14 GMT

شرکت ۲۰ هزارنفر در جشنواره دانش آموزی ستارگان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۹۹۱۱

شرکت ۲۰ هزارنفر در جشنواره دانش آموزی ستارگان

وحید عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره روند برگزاری جشنواره ستارگان اظهار داشت: این جشنواره به منظور زیست مجازی نوجوانان و امکان شبیه سازی آنها در فضای فراغتی دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی افزود: دانش آموزان با شرکت در این جشنواره از ثبت نام تا دریافت جوایز ۶ مرحله در ۶ بخش را می گذرانند و امتیاز کسب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل طی شده در این جشنواره به این صورت است که دانش آموزان از والدین و دوستان خود برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنند و همچنین نسبت به محتواهای ارسالی نیز عکس العمل نشان می دهند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ستارگان ادامه داد: در این رویداد علاوه بر اینکه دانش آموزان با شرکت در آزمون ها و نظرسنجی ها امتیاز کسب می کنند، با متولیان جشنواره نیز تعامل برقرار می کنند.

عظیمی عنوان کرد: دانش آموزان در هر هفته نسبت به آموزشی که دیده اند یا چالشی که در آن هفته برگزار می شود، یک محتوا شامل عکس، عکس نوشته، ویدئوکلیپ، اینفوگرافی، متن و دلنوشته برای ما می فرستند که متناسب با غالب و محتوا به آنها امتیاز داده می شود.

وی گفت: در مرحله آخر هم برترین آثار مشخص می شود و در کانال رسمی جشنواره به نمایش گذاشته می شود تا دانش آموزان با گرفتن امتیاز در مجموع بتوانند از باشگاه ستارگان جایزه خود را انتخاب کنند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ستارگان افزود: جشنواره ستارگان به عنوان اولین جشنواره دانش آموزی در فضای مجازی و در بستر پیام رسان آی گپ تنظیم و فعالیت ها منطبق بر هوش مصنوعی و بدون دخالت دست انجام می شود.

عظیمی با بیان اینکه برترین های جشنواره به صورت هفتگی معرفی می شوند، اظهار داشت: در جشنواره ستارگان سه نوع رقابت دانش آموزان با یکدیگر، مربیان با یکدیگر و خانواده ها با یکدگیر برگزار می شود.

وی درباره این سه نوع رقابت توضیح داد: هر دانشی که بتواند امتیاز بیشتری کسب کند، هر مربی که جمع امتیاز دانش آموزانش از سایر مربی ها بیشتر شود و هر خانواده ای که مجموع امتیاز دانش آموز و والدین از سایر خانواده ها بالاتر باشد، به عنوان برترین ها شناخته می شوند.

راه‌اندازی سامانه همراز

دبیر اجرایی جشنواره دانش آموزی ستارگان همچنین درباره فعالیت سامانه همراز اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای ویژه ای که در جشنواره ستارگان انجام شده، استفاده از یک رباط کاملا هوشمند و به شدت ساده و جذاب برای بخش مشاوره سامانه مشاوره همراز است که دانش آموازن، مربیان و والدین از مشاورهای برجسته پشت خط استفاده می کنند.

عظیمی افزود: هویت مشاور و مخاطب در سامانه همراز نامعلوم است و اطلاعات آنها محرمانه باقی می ماند چراکه بسیاری از دانش آموزان نمی خواهند اطلاعات آنها را دیگران بدانند و برای همین موضوع است که مشاوران مدرسه ای طرفداران چندانی در میان دانش آموزان ندارند.

جشنواره ستارگان به پرورش استعدادها می‌پردازد

دبیر اجرایی جشنواره دانش آموزی ستارگان گفت: این جشنواره برای دانش آموزان مقطع هشتم و نهم دوره متوسطه اول طراحی شده و همه دانش آموزان در این مقاطع می توانند در این رویداد شرکت کنند.

عظیمی همچنین با بیان اینکه ۲ نوع محتوای آموزشی و تعاملی به دانش آموزان در جشنواره ستارگان ارائه می شود، توضیح داد: در مدل آموزشی مهارت های امدادی، هنری، ورزشی، تشکیلاتی و برنامه ریزی و مهارت های اعتقادی و احکام و مهارت های علمی و درسی دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد که در ۶ روز هفته منعکس می شود.

وی ادامه داد: حوزه تعاملی هم شامل چالش، پویش، پست انگیزشی و مناسبتی، رادیو ستارگان و برنامه های تلویزیونی می شود که دانش آموزان با چالش هایی مانند بوسیدن دست پدر و مادر و عکس گرفتن از آن و پویش به تو از دورسلام به مناسبت اربعین شرکت کردند.

عظیمی افزود: این جشنواره به شناخت و پرورش استعداد دانش آموزان کمک می کند تا در آینده به یک درخشش بزرگ دست یابند.

برچسب‌ها اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس اختصاصی ایرنا وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس اختصاصی ایرنا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس اختصاصی ایرنا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور جشنواره ستارگان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی نعیمی صبح دوشنبه در اولین دوره آموزشی تکمیلی برای دانش‌آموزخبرنگاران اردبیلی اظهار کرد: اولین دوره آموزشی متمرکز و تکمیلی دانش‌آموزخبرنگاران پانا امروز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره توسعه و گسترش سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری و در راستای اهداف سازمان دانش‌آموزی در راستای نقش‌آفرینی اثربخش در قالب بسته تحولی «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» و «هر مدرسه یک خبرنگار» است.

مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این دوره آموزشی با حضور ۱۶۵ دانش‌آموز علاقمند به حرفه خبرنگاری که از بین ۸۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در دوره مقدماتی، حد نصاب نمره را کسب کرده بودند در محل کانون فرهنگی - تربیتی شهید رجایی اردبیل برگزار شد.

نعیمی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، موضوعات خبرنویسی، گزارش‌ خبری، عکاسی، فیلمبرداری خبری و تدوین توسط مدرسان استانی تدریس شد.

وی ادامه داد: به تمام شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی در صورت موفقیت در آزمون عملی، گواهینامه پایان دوره و کارت افتخاری خبرنگاری اعطا خواهد شد.

نعیمی بیان کرد: دانش‌آموزان آموزش‌دیده پس از پایان دوره به عنوان خبرنگار دانش‌آموز در محل تحصیل و سکونت خویش نسبت به تهیه گزارش و خبر اقدام خواهند کرد.

مدیرسازمان دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: بر اساس داده‌های آماری در سامانه نورینو تاکنون ۸۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان این استان برای عضویت در خبرگزاری پانا ثبت‌نام کرده‌اند.

در این برنامه با نواختن زنگ رسانه نمونه گزارش‌های ویدئویی تهیه شده توسط خبرنگاردانش آموزان پخش و از دانش‌آموزخبرنگاران فعال پانا تجلیل شد.

کد خبر 6097931

دیگر خبرها

  • بازدید دکتر طهرانچی از ششمین جشنواره فرهیختگان جوان
  • ششمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان آغاز به کار کرد
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد