Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از مرکوری نیوز، در شکایت‌های جداگانه هر یک از این ایالت‌ها از فیس‌بوک، این شرکت متهم شده که همه رقبای کوچک خود در بازار دیجیتال را به حاشیه رانده و آنها را از رقابت آزادانه تجاری محروم کرده است.

این شکایت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این شکایت یکی از راه‌های مقابله با انحصارطلبی تجاری فیس‌بوک وادار کردن آن به فروش اینستاگرام و برنامه پیام رسان واتس‌اپ است.

به گفته لتیتیا جیمز جلوگیری از تداوم مالکیت فیس‌بوک بر اینستاگرام و واتس‌اپ اهمیت زیادی دارد و باعث خواهد شد تا اعتماد به بازار بازگردد. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز اعلام کرده که فیس‌بوک یک استراتژی نظام مند را برای حذف رقبای خود دنبال می‌کند و بدین منظور رقبای کوچک‌تر ونوظهور را به سرعت خریداری می‌کند.

کمیسیون یادشده در سال ۲۰۱۹ فیس‌بوک را به علت نقض حریم شخصی کاربران و انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرده بود. فیس‌بوک هم در واکنش این اقدام را به معنای مجازات کسب و کارهای موفق دانسته بود. فیس‌بوک دارای ۲.۷ میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان بوده و ارزش آن به ۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083622 برچسب‌ها فیس بوک اینستاگرام واتساپ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فیس بوک اینستاگرام واتساپ فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر

در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در ایالت «ریو گرانده جنوبی» برزیل، مقامات این کشور امروز (شنبه) اعلام کردند که شمار قربانیان سیل به ۵۷ نفر رسیده و ۶۷ نفر همچنان مفقود هستند.

به گزارش رویترز،  طوفان دو سوم این ایالت را که هم مرز با اوروگوئه و آرژانتین است تحت تاثیر قرار داده و بیش از ۳۲ هزار نفر را آواره کرده است.

در حال حاضر تعداد زیادی از جاده‌ها و پل‌ها ویران شده و فرودگاه بین‌المللی شهر «پورتو آلگره» تمامی پرواز‌های خود را برای مدت نامحدودی به حالت تعلیق درآورده است. 

پیش‌بینی شده که بارش‌ها تا ۳۶ ساعت آینده نیز ادامه داشته باشد، اما روند آن کاهشی خواهد بود. 

این آخرین مورد از بلایای طبیعی در برزیل است. پیش از آن، سپتامبر سال گذشته بر اثر طوفان استوایی بیش از ۳۰ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد