Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنوند با اشاره به اینکه جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری جاده کرخه اندیمشک طرح بزرگی برای فضای سبز و مقابله با ریزگردها و حفظ منابع خاک است گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فریدون حسنوند» امروز (پنجشنبه ۲۰ آذر) در نشست جمعی از مسئولان ارشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اندیمشک با مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در سطح شهرستان اندیمشک به دنبال این بودیم که اندیمشک به عنوان شهر سبز تعریف و معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحقق این اقدام نیازمند شرایط و ملزوماتی است افزود: نگاهی به پیشینه شهرستان اندیمشک نشان می‌دهد این شهرستان از یک فضای خاص و درختان زیادی برخوردار بوده که به تدریج این شرایط از دست رفته و منابع طبیعی و فضای سبز آن خسارت دیده است.

 

وی با بیان اینکه بخش الوارگرمسیری، بخش مرکزی، شهرهای تابعه و ورودی و خروجی شهرستان اندیمشک شرایط مطلوبی را برای اجرای طرح‌های فضای سبز و درختکاری دارا هستند اذعان کرد: ۲ هزار هکتار درختکاری پیرامون اندیمشک تعریف کرده‌ایم که عدد بزرگی است.

 

حسنوند با اشاره به اینکه جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری جاده کرخه اندیمشک طرح بزرگی برای فضای سبز و مقابله با ریزگردها و حفظ منابع خاک است تصریح کرد: استفاده از گروه‌های مردم نهاد و تشویق مردم برای مشارکت در طرح‌های درختکاری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و اجرای این طرح مهم در شهرستان اندیمشک ضروری است.

 

«پیمان جهانگیری» نیز با تشریح گام‌های بزرگ اندیمشک برای توسعه فضای سبز، برخورداری از این شرایط را در ورودی خوزستان ضروری دانست و عنوان کرد: اندیمشک ورودی شمالی خوزستان است و باید نمادی زیبا از استان زرخیز خوزستان باشد و ضرورت دارد با تحقق طرح‌های گسترده فضای سبز، جلوه‌ای از زیبایی‌های استان در این شهرستان برای میلیون‌ها مسافر سالانه، نشان داده شود.

 

فرماندار اندیمشک از تعریف و اجرایی شدن طرح کمربند سبز خبر داد و بیان کرد: ورودی و خروجی شهرستان اندیمشک و بخش‌های مختلف با تحقق طرح‌های توسعه فضای سبز و درختکاری گسترده، سمبل زیبایی‌های منطقه خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهرستان اندیمشک کم نیست اما باید با تلاش و برنامه‌ریزی آن را گسترش داد افزود: در این راستا طی سال‌های اخیر احداث پارک بزرگ فدک با تلاش جدی تحقق یافت و همچنین طرح یک‌هزار هکتاری کرخه از طرح‌های شاخص درختکاری در شهرستان اندیمشک است.

 

جهانگیری ادامه داد: کاشت درختان متناسب با آب و هوای منطقه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند در این زمینه اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه اندیمشک از ظرفیت مناسب آب و خاک برخوردار است و کاشت درختان مقاوم نقش مهمی را در پیشگیری از فرسایش خاک منطقه ایفا می‌کند اضافه کرد: ادارات ذیربط باید با تدوین برنامه‌های محوری و اهتمام به چشم‌انداز پنج ساله شهرستان اندیمشک، برای تحقق این اهداف تلاش جهادی داشته باشند.

 

فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد: گام‌های بزرگی برای زیباسازی شهرستان اندیمشک برداشته شده و در این راستا ایجاد شهری سبز و زیبا در ورودی خوزستان با نهادینه کردن فرهنگ درختکاری به طور جدی در اولویت قرار گرفته و از راهبردهای مسئولان ارشد این شهرستان است.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیمان جهانگیری ترویج فرهنگ درختکاری گروه های مردم نهاد فریدون حسنوند توسعه فضای سبز اندیمشک رسانه ها فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود