Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن ۱۲ قطعه باکلان در سواحل بابلسر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان بابلسر بعد از ظهر امروز چهارشنبه لاشه این باکلان ها را کشف کردند.
وی با بیان اینکه لاشه این پرندگان به دلیل احتمال ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان به اداره کل دامپزشکی تحویل شد ، افزود : پیش از این نیز لاشه تعدادی از پرندگان مهاجر در تالاب‌های محمودآباد و فریدونکنار کشف شده بود که دامپزشکی استان ابتلای آنها به این بیماری را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با هشدار نسبت به سرعت انتشار بیماری آنفلوآنزای پرندگان ، گفت: با توجه به اینکه پرندگان مهاجر محل خاصی ندارند و شعاع پروازی آن‌ها زیاد است احتمال سرایت آلودگی به دیگر مناطق استان نیز وجود دارد.
ابراهیمی ادامه داد : اگرچه تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان فعلا فقط در پرندگان مهاجر دیده شده است، اما مردم و دارندگان طیور بومی و محلی باید هشدارهای لازم را جدی بگیرند، چون احتمال ابتلای طیور بومی به این بیماری نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه مردم از خرید، فروش، عرضه و مصرف پرندگان مهاجر خودداری کنند ، از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه هرگونه پرنده از دست زدن به آن خودداری و ماموران محیط زیست یا دامپزشکی را مطلع کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از روستاییانی که ماکیان محلی نگهداری می‌کنند نیز خواست از رها سازی غاز و اردک در مزرعه و تالاب‌ها جدا خودداری کنند.
باکلان‌ها از مرغان دریایی میان‌جثه تا بزرگ‌جثه هستند که رنگ سیاه صیقلی و گردنی بلند دارند و انگشتان پاهایشان با پرده‌ای به هم متصل است.
اولین نمونه مرگ پرنده مهاجر بر اثر آنفولانزا هفته ی گذشته در تالاب ازباران فریدونکنار مشاهده شد و همچنین روز گذشته نیز علت تلف شدن سه قطعه قوی مهاجر در تالاب سرخرود آنفلوانزای حاد پرندگان اعلام شد. برچسب ها: مرغان دریایی ، ساحل بابلسر

منبع: خرداد

کلیدواژه: مرغان دریایی ساحل بابلسر حفاظت محیط زیست مازندران آنفلوآنزای پرندگان پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی