Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@23:47:10 GMT

چرا آلودگی هوای تهران کم نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۴۰۸۳

چرا آلودگی هوای تهران کم نمی‌شود؟

محمد دهقانی کارشناس محیط زیست با اشاره به  آلودگی هوا  در کلانشهر‌ها به ویژه کلانشهر تهران اظهار کرد: آلودگی کلانشهر تهران رابطه مستقیمی با حمل و نقل کلانشهر‌ها دارد و یکی از تاثیرات حمل و نقل، توسعه پایدار است، لذا سعی می‌کنیم برنامه ریزی‌های حمل و نقل با شاخص‌های توسعه پایدار سازگاری بیشتری داشته باشند و این موضوع زمانی صورت می‌گیرد که کمتر به محیط زیست و طبیعت خدشه وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی می‌توان به این نتیجه رسید که  حمل و نقل شهری  و ترافیک از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا هستند، بنابراین این مسئله در یک دهه اخیر به یک معضل تبدیل شده است.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: کلانشهر تهران به دلیل جمعیت زیادی که دارد، حجم زیادی از آلاینده‌ها را تولید می‌کند و این وضعیت در سایر کلانشهر‌های تهران نیز دیده می‌شود.

دهقانی گفت: علاوه بر حمل و نقل شهری که عامل اصلی آلودگی کلانشهر تهران است، بخش مسکونی و کارخانه‌های حاشیه شهر نیز از دیگر عوامل آلودگی هوای پایتخت محسوب می‌شوند.

کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه آلودگی کلانشهر تهران تحت تأثیر توپوگرافی، جمعیت، آب و هوا، الگو‌های حمل و نقل، کیفیت و نوع استفاده از سوخت قرار دارد، تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوای کلانشهری چون تهران باید برنامه‌های راهبردی تدوین شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلودگی هوا حمل و نقل شهری آلودگی کلانشهر تهران آلودگی هوا آلودگی تهران حمل و نقل شهری آلودگی کلانشهر تهران کلانشهر تهران محیط زیست حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است

مهدی اله‌پور گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.

وی بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس