Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:29:49 GMT

نگران شدید شیوع کرونا بعد از دورهمی شب یلدا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۰۹۶۵

نگران شدید شیوع کرونا بعد از دورهمی شب یلدا هستیم

به گزارش ایرنا، دکتر ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل و قرارگاه طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از مردم همه مناطق کشور خواست تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی وضعیت کنترل شیوع کرونا در کشور را شکننده خواند و تاکید کرد: اگر دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا رعایت نشده و همکاری مردم کم شود، ممکن است بار دیگر کرونا در سطح کشور اوج بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر حفظ دستاوردهای بزرگ اخیر در کنترل کرونا در سطح کشور بیان کرد: اگر مراقبت نکنیم، این دستاوردها خدشه‌دار شده و کرونا دوباره سیر صعودی پیدا می‌کند.

وی همچنین با موفقیت‌آمیز خواندن اجرای طرح طرح شهید سلیمانی در سایه همکاری مردم گفت: با اجرای این طرح، آمار کرونا در استان اردبیل سیر نزولی پیدا کرده است.

دکتر حریرچی اضافه کرد: استان اردبیل جزو استان‌هایی بود که آخر از همه استان‌ها وارد موج سوم شیوع کرونا شد و در زمینه شدت شیوع و بروز نیز در رتبه اول قرار داشت ولی با کار درخشانی که طی چند هفته اخیر و در قالب طرح شهید سلیمانی به اجرا درآمد، روند نزولی بیماری در این استان نیز آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در چند روز آینده، استان اردبیل به خصوص شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد در زمینه شیوع کرونا از وضعیت قرمز خارج شده و معیشت و مراودات مردم به شرایط عادی برگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ادامه وضعیت قرمز در موج سوم شیوع کرونا، افزایش موارد بستری بیماران را مهمترین نگرانی و دغدغه جدی متولیان بخش درمان این استان در مقابله با شیوع کووید.۱۹ عنوان کرد.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: علاوه بر این، پر شدن و محدودیت ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و افزایش مضاعف اکسیژن مصرفی در پی افزایش موارد مراجعه مبتلایان نیز بزرگترین دغدغه متولیان بخش درمان استان است.

به گزارش ایرنا، سومین هفته اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل فردا به پایان می‌رسد ولی آخرین آمار مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان نشان می‌دهد که وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان همچنان ادامه دارد.

بررسی چهار شاخص تعداد فوتی‌ها، آمار بیماران بستری جدید، تعداد بیماران بدحال بستری و مجموع بیماران بستری در سه هفته گذشته نشان می‌دهد که استان اردبیل به رغم اعمال محدودیت‌های سختگیرانه سه هفته‌ای همچنان در وضعیت قرمز و بحرانی شیوع کرونا قرار دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ۲۴ ساعت گذشته، علاوه بر فوت ۱۰ نفر از بیماران کرونایی و بستری شدن ۶۴ بیمار جدید، ۸۳ بیمار بدحال و در مجموع ۴۴۵ فرد مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان در حال طی مراحل درمانی هستند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان ادامه دارد و بر اساس آخرین آمار، تاکنون یک‌هزار و ۱۵۱ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید.۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم با افزایش مستمر، طی روزهای اخیر ثابت مانده و به ۸۳ نفر رسیده است.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا ۱.۵ ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود ۶ هفته قبل روند صعودی ابتلا آغاز شده که ادامه دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل، تابستان امسال به ۴۳۲ مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و ۱۶ روز پیش به ۵۰۳ مورد رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ایرج حریرچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ایرج حریرچی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ایرج حریرچی اخبار کنکور درمانی استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا وضعیت قرمز کووید ۱۹ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

با گذشت چند روز از کشف گورهای دسته جمعی شهدای فلسطینی در محوطه مرکز درمانی ناصر در شهر خان یونس در نوار غزه، تلاش های تیم های تفحص و دفاع شهری به منظور بیرون کشیدن پیکر سایر شهدا و شناسایی هویت این افراد با دشواری فراوان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، بیمارستان ناصر در شهر خان یونس شاهد کشف گور دسته جمعی بیش از 200 شهید فلسطینی است که با دستان و چشمانی بسته به دست نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

 

.

 

«رائد صقر»؛ سخنگوی نیروهای دفاع شهری فلسطین در تشریح ابعاد جنایت صهیونیست ها در این مرکز درمانی به خبرنگار تسنیم در غزه گفت: تاکنون نزدیک به 185 تا 190 شهید را در این گور دسته جمعی شناسایی کرده ایم. آمار دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این آمار از 300 تا 400 شهید نیز فراتر خواهد رفت.



همزمان با عملیات تفحص شهدا، مادران فلسطینی با حلقه زدن در اطراف پیکر شهدا در آرزوی یافتن پیکر فرزندان مفقود شده خود در گورهای دسته جمعی محوطه مرکز درمانی ناصر هستند.

یک مادر شهید که پس از دو ماه موفق به شناسایی پیکر فرزندش در این گورهای جمعی شد به خبرنگار تسنیم گفت: الان که پسرم را پیدا کرده ام، قلبم آرام گرفت. همه به من می گفتند به دنبال پیکر فرزندت نباش، معلوم نیست بتوانی جسد او را پیدا کنی، اما من می خواستم او را دفن کنم و برایش فاتحه بخوانم تا آرام شوم.

افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزهایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها




پس از پیدا شدن گورستان مخفی بیمارستان شفا در غزه، این دومین نمونه از گورهای دسته جمعی فلسطینیان است که نشانگر تلاش ارتش اسرائیل برای پنهان کردن آثار جنایات خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان