Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@04:57:39 GMT

تغییرات کوچک دکوراسیون و تأثیرات بزرگ آن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۱۳۴۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شیعه نیوز ،ایده های تغییر دکوراسیون خانه به درد همین روزها می خورد. دقیقا همین روزهایی که زمستان رفته و روسیاهی اش به کرونا مانده. حالا که خورشید روز به روز بیشتر بر پهنه آسمان جلوه می فروشد، اما ما بهترین ساعات عمرمان را گرفتار چهار دیواری خانه مانده ایم و نمی دانیم تا کی باید به جای زیبایی طبیعت در و دیوار را تماشا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین روزهایی که از شدت کلافگی دری که سال هاست فضایی را به فضای دیگر وصل می کند، دیواری که بار سقف را بر دوش گرفته، شومینه ای قدیمی که سال هاست با ماست و با دهان باز کنجی نشسته یا حتی آشپزخانه مظلوم و رنجور، خار چشم مان شده است و بعید نیست تصمیمی عجولانه بگیریم. اما دست نگه دارید. بیایید قبل از اینکه اقدام به خراب‌کاری کنیم، ایده های تغییر دکوراسیون خانه را مرور کنیم. می‌توان با تغییرات کوچک تحولاتی بزرگ در خانه ایجاد کرد. شاید این کار دشوار و سردرگم کننده باشد، اما نقل‌قول‌هایی کوتاه از خبره های این حوزه می تواند راهی درست، ساده و ارزان پیش پای مان بگذارد. به خاطر داشته باشید گاهی کلید تغییری بزرگ در جمله ای کوتاه نهفته است.

امیلی دانْسْتِن، از فروشندگان شرکت طراحی و ساخت مبلمان هیلز (Heal’s) می‌گوید: «وقتی در پی راهی برای تغییر و نو کردن فضای منزل خود هستید ساده‌ترین راه، تغییرات کوچکی است که می‌تواند برای تجدید انرژی فضا کافی باشد.»
برای تغییر چشمگیر سکان را خلاف جهت بچرخانید

می‌خواهید آشپزخانه را تغییر دهید اما نصاب و وسایل و از همه مهم تر پول کافی در دسترس نیست؟ راهی راحت‌تر انتخاب کنید که خودتان از پس آن بر می آیید. یک قلم‌مو و کمی رنگ چاره کار است.

مدینا گریلو، وبلاگ نویس Grillo Designs، ترفند ساده ای را توصیه می‌کند: «تعویض دستگیره‌ها و یا دستگیرۀ کابینت و کمدها، حتی برداشتن درها کابینت و ایجاد نمایی باز و وسیع می‌تواند متحول کننده باشد.»

شاید تنها با تغییر شیرآلات بتوانید نمایی چشمگیر به آشپزخانه بدهید. نویسنده و بنیان‌گذار خانه اسکاندیناویایی من، نیکی برانت مارک، می‌گوید: «تغییر شیر آشپزخانه فوراً تغییر بزرگی ایجاد می کند»

برای ایجاد جلوه ای گرم و عمیق، جدار برنجی یا استیل براق شیر آب را با برس کدر کنید، ازآنجاکه شیر آب وسیله‌ای است که دائم مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به توان مالی خود همیشه بالاترین کیفیت را انتخاب کنید.
مرلین رایت مدیر دیزاین شرکت طراحی سادۀ انگلیسی هم راهی برای محافظ آشپزخانه از فرسودگی پیشنهاد می کند: «ما هفت الی ده سانتیمتر از بخش پایینی دیوار آشپزخانه را با رنگی تیره، براق و مقاوم می پوشانیم. این کار باعث محافظت آن از فرسایش روزانۀ می‌شود؛ این تکنیک دوست‌داشتنی که از دوره ویکتوریا الهام گرفته‌شده است.»
بازیگوش باشید و لذت ببرید

نیکولا نیکسون، مدیر طراحی دنبی (شرکت تولیدی سفال)، پیشنهاد می‌کند با ظروف سفالی ترک‌خورده و بلااستفاده یا چند قطعه سرامیک (که می‌توانید از تکه‌های ارزان انتخاب کنید) تابلوهایی مدرن و زیبا خلق کنید و جلوه ای دیدنی در خانه ایجاد کنید.
مدیر طراحی لوازم آشپزخانۀ بیشاب، سب بیشاب، می‌گوید: در یک بررسی روشن شده است که استفاده از رومیزی نه‌تنها لذت غذای را افزایش می‌دهد بلکه زمان دور میز بودن را نیز بیشتر می‌کند. برای جذاب‌تر کردن میز خود، از رومیزی‌های مقاوم و زیبا استفاده کنید.
بلا میدلتون بنیان‌گذار Norfolk Natural Living (که درزمینه ساخت و نگه داری خانه‌های طبیعی فعالیت دارد)، می‌گوید: «یکی از سریع‌ترین راه های ایجاد تغییرات بهاری، تمیز کردن پنجره‌ها، به‌خصوص پس از هوای طوفانی است. این نحوۀ تغییر فضا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. امتحانش کنید.»
اضافه کردن قالیچه های متنوع و کوچک، جلوه متفاوتی به محیط می دهد. لیزا میدن مؤسس ۵۸edit.com می‌گوید: «فرش ها با تنوع بافت و رنگ خود، راه های شگفت انگیزی برای گرما بخشیدن به فضا و ایجاد علاقه و دل‌بستگی پیش پای صاحب خانه می گذارد.»

سیز سیوبان فارلی طراح شرکت خانه سوهو، می‌گوید: «راهی ساده و کم هزینۀ برای رنگی کردن محیط خانه استفاده از کوسن‌ های رنگارنگ است.» برای تازه کردن فضای زندگی می‌توانید از رنگ‌های سبز، زرد یا خنثی کمک بگیرید تا سردی و تاریکی ماه‌های زمستانی فضای خانه‌تان را ترک کند.
سوزی هولدلس طراح داخلی هم می‌گوید: «کاغذدیواری راهی هیجان انگیز برای ایجاد تنوع است.

میدن سری هم به حمام می زند و برای زیرقالب صابون از کاشی‌های تک مانده استفاده می‌کند. او می‌گوید: «هر بار که صابون را بلند می‌کنم تا از آن استفاده کنم، گل زیبای نقاشی شده زیر آن را خواهم دید.»

هنری که بسیار برتر از گوهر است

سوفی اشبی بنیان‌گذار و مؤسس شرکت فضای داخلی می‌گوید: «یک قطعه هنری می‌تواند فضا را احیا و از نو تعریف کند؛ لازم نیست که یک فرآیند وحشت‌آور و یا سرمایه‌گذاری عظیم باشد. می تواند اثری از یک دانشجوی هنر جلوه خانه تان را صد چندان کند.

اگر نمی‌خواهید برای قطعات جدید هزینه کنید، فقط آنچه را که دارید تغییر بدهید. از آویزان کردن کارهای هنری درجاهایی غیر معمول یا نصب تابلو در بالاتر از سطح عادی نترسید. گاهی این قبیل ساختارشکنی ها جذابیت بیشتری به وجود می آورد و کاملا نظرگیر است.

همان‌طور که جورجیا اسپرای مؤسس شرکت (platform Partnership Editions) می‌گوید: هرازگاهی محل اشیاء تزئینی خود را تغییر دهید؛ این کار نه‌تنها فضا را به نظر جدید و جالب می‌کند بلکه کارهای هنری‌تان هم بهتر و بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.»

پا در کفش پدربزرگ ها کنید

جاستین سالیسبوری، مؤسس و بنیان‌گذار هتل‌های زنجیره‌ای (Artist Residence) می‌گوید: «اگر راهروی شما کسل‌کننده به نظر می‌رسد بجای تغییر رنگ آن به کف پوش هایی با طرح چوب فکر کنید. همان مقدار زمان و هزینه می‌برد اما نتیجه چشمگیر است.»
یکی از جذابیت های خانه مادربزرگ ها، طاقچه بود. طراح داخلی ربکا ریچ وایت، هم استفاده مجدد از این جذابیت گم شده را پیشنهاد می دهد و می گوید: می‌گوید: «من دوست دارم در اتاق های خانه‌ام طبقه و طاقچه‌ داشته باشم و روی آن کتاب‌های جدید، وسایل دوست‌داشتنی و جالب، اشیاء زینتی و یادگارهای عزیز را بچینم.»
خانه را نورباران کن

الناز نمکی طراح داخلی می‌گوید: «بااینکه نورپردازی تغییراتی چشمگیر در فضا ایجاد می کند امّا اغلب آن را نادیده می‌گیریم. نصب لامپ‌های کم‌نور در جای مناسب و حساب‌شده مستقیماً بر تغییر میزان روشنایی کل فضا تأثیرگذار می گذارد؛ روشنایی گرم و چشم نواز که ایده آل هر فضایی است محصول این شیوه نورپردازی است.» طراح داخلی ناتالیا میار، پیشنهاد می کند از نورپردازی سنتی استفاده نکنیم. او بر این باور است که بهره‌گیری از چراغ کف، گوشه یا لامپ اضافی روی میز به‌جای نوربالای سر، بسیار بهتر و زیباتر است.

برانتا مارک می‌گوید: «اگر در حال نصب چراغ دیواری در اتاقی به رنگ روشن هستید برای تناسب رنگ سیم ها با دیوارها بهتر است آنها را به زنگ سفید انتخای کنید و و اگر اتاقی بارنگ تیره دارید، سیم های سیاه را جایگزین کنید. همیشه با کمی دقت و صرف چند ثانیه زمان بیشتر نتیجه بهتری به دست می آورید.»

روت ماترشد، مدیر بازاریابی شرکت نقاشی و کاغذدیواری گرین، می‌گوید: «می‌توان با نصب چراغ دیواری می توان جلوه کاغذدیواری‌های راه‌ راه و سایه‌روشن را بیشتر کرد. این کار در سالن‌ها یا اتاق‌هایی با سقف بلند بیشتر جواب می دهدچراکه باعث می‌شود بلندی سقف‌ها به چشم بیاید، اتاق را دلپذیر تر جلوه دهد حس لذّت بخشی القا ‌کند که ضریب شادی فرد را بالا می برد.

رنگ و قلمو حریف تاریکی است

تام کوربت، بنیان‌گذار شرکت نوسازی بلک هاوس معتقد است : «اگر دست تان به سقف نمی رسد، کف خانه را تغییر دهید.» او می‌گوید: « زمستانی مرطوب و بارانی رفته بود اما کف‌پوش تیره همچنان آشپزخانۀ ما را تاریک جلوه می‌داد، بنابراین بارنگ خاکستری فرانسوی رنگش کردیم؛ این رنگ فضا را کاملاً باز و وسیع نشان می‌دهد.» (خاکستری فرانسوی رنگی است که ته رنگ سبز آن از خاکستری معمولی بیشتر است و بسته به نور تغییر می‌کند و به رنگ سبز یا خاکستری متمایل می شود.)

پارچه، پرده، پاراوان

پارچه‌ها را تغییر دهید. سوزی دوروهان ویلر، مدیرعامل شرکت TOAST می‌گوید: «بهار که شد، پارچۀ کتانی ساده را جایگزین مخملی ها کنید. من به‌جای پارچه‌های سنگین و حجیم پشمی، از پارچه‌هایی نازک‌تر بهره می‌برم و روانداز و روتختی های سنگین و زمستانی را جمع می کنم و پارچه های نازک را جایگزین آنها می کنم. حتی رویه کوسن‌های مخملی را هم با رویه‌های پنبه‌ای عوض می‌کنم.»

ماجا اولسبو، طراح لباس کودکان در شرکت نیوبی (Newbie)، هم می‌گوید: «از قدرت کالای خواب برای تغییر خانه غافل نشوید.»
پرده هایی با ارتفاع بلند می‌تواند اتاق شمارا بزرگ‌تر نشان دهد. سو برودی، مدیر بخش طراحی خلاقانۀ شرکت خانه‌های تعطیلات معتقد است: «این‌که پرده می تواند اتاق را کوچک یا بزرگ نشان ‌دهد تصوری غلط و رایج است، امّا اگر پرده‌ها بلند باشند و از نزدیک سقف آویزان شوند، می‌تواند توهمی از وجود یک پنجره بزرگ‌ را ایجاد کند.»

اگر می خواهید حریم خصوصی بیشتری داشته باشید و از باز بودن فضا و محیط بیزارید، ایزابل دوبرن، بنیان‌گذار مجموعه Invisible Collection، توصیه می کند از پاراوان استفاده کنید. «پاراوان به شما امکان را می‌دهد که فضای داخلی خود را از نو طراحی کنید و بخش هایی از محیط را که بدون استفاده مانده اند، به زندگی برگردانید.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دکوراسیون دکور خانه زندگی تغییر دهید طراح داخلی بنیان گذار پارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ

منچستریونایتد برای بازسازی خود، به دنبال تأمین پول نقد است؛ سوال اینجاست که چه بازیکنانی می‌توانند این راه را تسهیل کنند؟ پاسخ تلگراف این است: کلیه نفرات باشگاه، به جز ۳ پدیده آینده‌دار تیم. 

به گزارش طرفداری به نقل از تلگراف، با توجه به محدودیت‌های مالی و احتمال از دست دادن درآمد لیگ قهرمانان، مدیران جدید در اولدترافورد تمایل دارند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی رویکردی فوق‌العاده انعطاف‌پذیر اتخاذ کنند. ماموران و مدیران بخش استعدادیابی و جذب بازیکن رقیبان به طور فزاینده‌ای تحت این تصور هستند که رژیم جدید منچستریونایتد به رهبری اینئوس، در مورد فروش بازیکنان ذهن بسیار بازی دارد و هر پیشنهادی را بر اساس شایستگی‌های خودش قضاوت خواهد کرد. به عنوان مثال، اگرچه آن‌ها فعالانه به دنبال فروش بازیکنی مانند مارکوس رشفورد نیستند، اما گفته می‌شود یونایتد به یک پیشنهاد معتبر برای این مهاجم در حال افت انگلیسی توجه جدی خواهد کرد؛ به خصوص اگر او تمایل خود را برای تجربه یک چالش جدید نشان دهد.

یونایتد به دنبال جذب یک مهاجم، یک هافبک مرکزی و یک مدافع میانی مایل به راست در این تابستان است، اما برای افزایش بودجه نقل و انتقالاتی که انتظار می‌رود بسیار محدود باشد، باید از طریق فروش بازیکن پول جمع آوری کند. عدم حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده، تا حدی با کاهش 25 درصدی دستمزدهایی که بازیکنان طبق شرایط قرارداد خود باید دریافت کنند، جبران خواهد شد.

اما اگر یونایتد به طور کامل از حضور در اروپا باز بماند، این باشگاه عملاً مطابق با سیاست «فروش برای خرید» عمل خواهد کرد، زیرا منابع مالی آن‌ها پس از 555 میلیون پوند هزینه در سه تابستان گذشته و محدودیت‌های اعمال شده توسط قوانین سودآوری و پایداری لیگ برتر، بسیار محدود است. این سناریو بعید به نظر می‌رسد، اما یونایتد که روز شنبه در خانه مقابل برنلی با نتیجه 1-1 مساوی کرد و با اعتراض هواداران رو به رو شد، در حال رقابت با نیوکاسل برای کسب سهمیه لیگ اروپا است. پیروزی در فینال جام حذفی مقابل منچسترسیتی در ماه آینده می‌تواند راه دیگری به سوی لیگ اروپا باشد. 


مینو، گارناچو و هویلوند از منچستریونایتد جایی نمی‌روند

استعدادهای جوان هیجان انگیزی مانند جمال موسیالا از بایرن مونیخ و فلورین ویرتز از بایرلورکوزن ممکن است در این تابستان به بازار بیایند و به طور معمول مورد توجه یونایتد قرار بگیرند. با این حال، گفته می شود که انتظار کمی در میان سران اولدترافورد وجود دارد که این باشگاه بتواند مبالغ هنگفتی مانند ۸۰ تا ۹۰ میلیون پوندی را که برای بازیکنانی مانند هری مگوایر و آنتونی در سال های اخیر پرداخت شده است، تامین کند؛ مگر اینکه تابستانی پررونق از نظر فروش بازیکنان داشته باشند. به همین دلیل است که گفته می شود سر جیم رتکلیف و تیم اینئوس او، مدیر اجرایی آینده عمر برادا و مدیر فنی جدید جیسون ویلکاکس ذهن بسیار بازی در مورد خروجی های احتمالی دارند. منابع نشان داده‌اند که آن‌ها از نیاز منچستریونایتد برای چابکی و انعطاف پذیری در بازار برای بازسازی تیم در شرایط مالی چالش برانگیز موجود، آگاه هستند.

با وجود این‌که بازیکنانی مانند کوبی مینو، الخاندرو گارناچو و راسموس هویلوند (که منچستریونایتد امیدوار است در سال‌های آینده تیمی بسیار موفق حول محور آن‌ها بسازد) به طور کامل از دسترس علاقه‌مندان خارج خواهند بود، این باشگاه تمایلی به محدود کردن گزینه‌های خود در سایر نقاط تیم ندارد. این بدان معناست که منچستریونایتد در صورت دریافت پیشنهادی که ارزش بحث جدی را داشته باشد، ممکن است با طرف‌های علاقه مند، به عنوان مثال در مورد رشفورد، وارد مذاکره شود.


معضلی به نام دستمزد رشفورد

مارکوس رشفورد ۲۶ ساله، از زمان امضای قرارداد جدید پنج ساله به ارزش ۳۲۵۰۰۰ پوند در هفته در جولای گذشته، فصلی کابوس‌وار را هم داخل زمین و هم خارج از زمین تجربه کرده است. روز جمعه، این مهاجم تیم ملی انگلیس که در جریان برد مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری سیتی توسط هواداران یونایتد هو شد، به «سوءاستفاده‌هایی» که به گفته او ماه‌هاست با آن مواجه شده، اعتراض کرد. اریک تن هاخ در واکنش گفت که رشفورد به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد و عملکرد او تا حدی تحت تاثیر مشکلات تیم در این فصل قرار گرفته است، اما سرمربی یونایتد همچنین گفت که این بازیکن باید به خودش نگاه کند که چرا سطح عملکرد او پس از به ثمر رساندن ۳۰ گل در فصل گذشته به طور چشمگیری افت کرده است.

پاری سن ژرمن که قرار است امسال کیلیان ام باپه، مهاجم فرانسوی خود را به رئال مادرید از دست بدهد، پیش از این علاقه خود را به رشفورد ابراز کرده بود، اما ممکن است به دنبال گزینه‌های دیگری باشد. دستمزد بالای رشفورد همراه با مبلغ هنگفت انتقال ممکن است برای بسیاری از باشگاه‌ها مانع بزرگی باشد.

به نظر می‌رسد بازیکنانی مانند آنتونی مارسیال، رافائل واران و برندون ویلیامز در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد جدا شوند و صرفه‌جویی‌های کلان در دستمزد آن‌ها می‌تواند فضایی را برای سرمایه‌گذاری قابل توجه روی یک بازیکن جدید باز کند. اما تعداد خریدهایی که یونایتد می‌تواند به طور واقع‌بینانه انجام دهد، تحت تأثیر فروش بازیکنان قرار خواهد گرفت. به طور مشابه، اگر یونایتد تعدادی از بازیکنانی را بفروشد که در یک پست بازی می‌کنند (مانند جیدون سانچو و آنتونی در پست وینگر) این امر تأثیر مستقیمی بر پست‌هایی خواهد داشت که آن‌ها در آن نیاز به تقویت می‌بینند. همچنین بسته به اینکه چه کسی جدا می‌شود، کناره‌های خط دفاعی می‌توانند ناحیه دیگری باشد که در نهایت به تقویت نیاز پیدا می‌کند. 


آینده سانچو، آنتونی و گرینوود

یونایتد در ژانویه سانچو را به صورت قرضی به بروسیا دورتموند فرستاد و امیدوار است در این تابستان برای وینگر انگلیسی خود خریدار دائمی پیدا کند. آنتونی که در روز شنبه اولین گل خود در لیگ برتر را به ثمر رساند، از زمان انتقال ۸۵ میلیون پوندی‌اش از آژاکس در سپتامبر ۲۰۲۲ یک ناامیدی بزرگ بوده است، اما اگر قرار باشد آنتونی از یونایتد جدا شود، احتمالا این باشگاه مجبور خواهد بود ضرر زیادی را برای این مهاجم برزیلی متحمل شود.

میسون گرینوود، مهاجم جنجالی باشگاه که در حال حاضر به صورت قرضی در ختافه اسپانیا بازی می کند، بازیکن دیگری است که با فروش او می توان بودجه قابل توجهی به دست آورد. از طرف دیگر باید دید آیا باشگاه‌هایی برای جذب امثال آرون ون بیساکا، دونی فن ده بیک، کریستین اریکسن و ویکتور لیندلوف پا پیش خواهند گذاشت یا خیر.

در همین حال، یونایتد باید منتظر بماند و ببیند آیا لیگ حرفه‌ای عربستان آماده است تا تابستان پرخرجی دیگر داشته باشد، زیرا این می تواند بازاری باارزش را برای بازیکنان باتجربه و گران قیمتی مانند کاسمیرو باز کند که در غیر این صورت، فروش آن‌ها دشوار خواهد بود. این هافبک 32 ساله برزیلی دو سال دیگر از قرارداد با دستمزد حدودا 350000 پوند در هفته خود را پیش رو می‌بیند و این، به شدت گزینه های او را در اروپا محدود می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: كانتونا: من‌سيتي با وجود منچستر يونايتد قهرمان نخواهد شد منچستر یونایتد به زحمت از سد تیم دسته چهارمی گذشت!

دیگر خبرها

  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • نام استقلال تغییرناپذیر است