Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، ژان ایو لودریان روز پنجشنبه در سفر به قطر گفت که سیاست های کشورش علیه افراط گرایی نادرست معرفی شده و اسلام هراسی نیست.

این سخنان در حالیست که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه  به تازگی در پی انتشار تصویر موهن علیه پیامبر اسلام و ماجرای نشریه شارلی ابدو گفت از تداوم انتشار تصاویر موهن حمایت کرد که این امر موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای جهان بر انگیخت و پویش های مردمی مختلفی علیه او  به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان  با توجه به انتقادهای صورت گرفته به تصمیمات اخیر پاریس علیه افراط گریان گفت: مواضع و اظهارات ما (در مورد مبارزه با افراط گرایی) عمدتاً تحریف شده و به عنوان بخشی از یک کارزار علیه کشورمان به اشتباه ارائه شده است.

وزیر امور خارجه فرانسه که روابط نزدیکی با رهبران خاورمیانه تحت ریاست امانوئل مکرون و فرانسوا اولاند برقرار کرده است، در سفر یک روزه به دوحه در نشست مطبوعاتی افزود: (مواضع ما) ممکن است توسط مومنانی که احساس می کنند به عقایدشان بی احترامی شده، مورد سوء تفاهم قرار گرفته است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر نیز گفت که افراط گرایی خشونت آمیز با هیچ دینی در ارتباط نیست.

وی  افزود: ما باید قاطعانه در برابر گفتار اسلام هراسی ایستادگی کنیم همانطور که جهان در برابر همه انواع شعارهای نژادپرستانه ایستاده است.

به گزارش ایرنا، رسوایی هایی پی در پی نقض حقوق بشر در فرانسه که خود را مدعی مهد تمدن و دموکراسی می داند؛ بیش از پیش موارد و مصداق های تبعیض نژادی و استاندارهای دوگانه و تناقض گویی های حقوق بشری غرب را برملا کرده است.

اظهارات ضد حقوق بشری مکرون در حالی است که هیچ یک از اسناد حقوق بشر حق اهانت به ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را تجویز نکرده است. در واقع سوء برداشت فرانسه و تفسیرهای متضاد مکرون از حقوق بشر که ناشی از برخورد سلیقه ای با آن است، بارها گریبان فرانسه را گرفته است.     

برچسب‌ها اسلام هراسی فرانسه امانوئل مکرون ژان ایو لودریان حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی فرانسه امانوئل مکرون ژان ایو لودریان حقوق بشر اسلام هراسی فرانسه امانوئل مکرون ژان ایو لودریان حقوق بشر اخبار کنکور اسلام هراسی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد