Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم غریب آبادی با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود خاطر نشان کرد: تنها نقش آژانس در برجام، نظارت و راستی آزمایی اقدامات مرتبط هسته‌ای و ارائه گزارشات بروز شده در این مورد است.

مدیرکل آژانس در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه خبری اسکای گفته بود: «ایران نباید تهدیدات خود در مورد افزایش غنی سازی و کاهش بازرسی‌ها را عملی کند، چرا که این اقدامات، انحراف بیشتر ایران از تعهدات خود تحت برجام است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گروسی همچنین به طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای تعیین ضرب‌الاجل لغو تحریم‌ها و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و افزود: اگر این طرح اجرا شود باعث انحراف بیشتر ایران از تعهداتی می‌شود که با ورود به برجام پذیرفت.

وی بدون اشاره به پیامد‌های خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان ذیل این توافق افزود که نمی‌تواند درک کند چه کسی از طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی منتفع خواهد شد. «اگر قرار به کاهش بازرسی‌های آژانس باشد ما به روشنی باید در این زمینه اطلاع رسانی کنیم. باید درباره آنچه قرار است رخ دهد با جهان شفاف باشیم. این تصمیم به هیچ کس از جمله ایران کمکی نمی‌کند.»

هشدار مدیرکل آژانس اتمی درباره ایران

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان انرژی اتمی موظف است که در صورت عدم لغو تحریم‌ها ظرف مدت ۳ ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای مناسب، با حداقل ۱۰۰۰ عدد ماشین IR-۲ m در بخش زیرزمینی تاسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند.

همچنین سازمان انرژی اتمی مکلف است در همین بازه زمانی، هرگونه عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین‌های IR-۶ را به تاسیسات شهید علی محمدی فردو منتقل کرده و عملیات غنی سازی را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را تا انتهای سال ۱۳۹۹ به ۱۰۰۰ ماشین توسعه بدهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه هفته گذشته با انتشار گزارشی محرمانه، از برنامه ایران برای نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های جدید در نطنز خبر داد. این گزارش محرمانه، اما در اوج تنش‌هایی که در پی ترور ناجوانمردانه شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان رخ داده به فاصله کمی در رسانه‌های غربی درز کرد.

غریب آبادی گفته که به زودی پیگیری‌های حقوقی ایران در این زمینه به طور جدی دنبال می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: غریب آبادی مدیرکل آژانس اتمی آژانس اتمی رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام کاظم غریب آبادی پارسی خبر مدیرکل آژانس غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • حمله به امین منوچهری و زورگیری: بارها در اتوبان چمران این اتفاق رخ داده؛ پیگیری نمی‌کنم چون فایده ندارد! + عکس
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد